Strona 2 z 5

: pt lut 12, 2010 19:33
autor: damcio151
SvR pisze:W ten sposób tak ?
tak
SvR pisze:Czy przez to samochód gorzej pali ?
nie

: pt lut 12, 2010 19:41
autor: SvR
No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?

: pt lut 12, 2010 22:19
autor: Adrian1980
SvR pisze:No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?
Stefan Batory :grin:

: pt lut 12, 2010 23:08
autor: SvR
Adrian1980 pisze:Stefan Batory
:|

: sob lut 13, 2010 00:23
autor: arturkw
a wiec bylem u kolegi z forum na skorygowanie dawki i kąta i tak to sie przedstawia kąt sie zmienił na około 30-35 wiec trzeba to poprawic, dawka paliwa zmalała na 4,8 teraz została ustawiona na 3,5-3,8 i jest elegancko autko ładnie zapina w całym zakresie obrotów polecam. mam nadzieje ze ustawienie kata wtrysku coś jeszcze pomoże:)

[ Dodano: 12 Lut 2010 23:25 ]
No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?
autko może kopcić i wolniej z obrotów schodzic ja u siebie mam 3,5-3,8 i jest idealnie.

: sob lut 13, 2010 00:38
autor: edzio
damcio151 pisze:przesunięcie w lewo ( do paska rozrządu ) zwiększa dawkę, przesunięcie w prawo ją zmniejsza
odwrotnie :bigok:

: sob lut 13, 2010 10:56
autor: damcio151
edzio pisze:odwrotnie :bigok:
:bigok: myślałem o wartościach , pisałem o dawce :helm: dzięki za poprawę

: sob lut 13, 2010 22:46
autor: djmatys
a zapytam inaczej - czy w zwykły ALH jest sens delikatnej zmiany dawki na mniejszą (czyli wartość pokazywana w 001 na większą - jak dobrze rozumiem) - co w rezultacie da mniejsze spalanie?

: sob mar 06, 2010 22:21
autor: kusmirka1
Witam serdecznie! Może to zdziwi wszystkich użytkowników i stałych bywalców tego forum ale jestem: dziewczyną :grin: Bardzo proszę o pomoc w sprawie mojego Golfika 1.9 TDI 94r. Otóż problem tkwi w mojej niewiedzy :helm:
Namówiłam mojego tatę by wyczyścił mi nastawnik pompy (wyczytałam w szukajce, że należy tak zrobić przy mocnym szarpaniu w czasie jazdy), niestety nie myśląc nic nie zapisaliśmy sobie parametrów dawki paliwa oraz kąta wtrysku, nie zaznaczyliśmy sobie również w jakim - mniejwięcej położeniu była ten nastawnik . Auto wogóle nie odpala. Wiem, że nastawnik będzie trzeba ustawiać również fizycznie (młoteczkiem) ale bardzo prosiłabym o rady jak zmienić dawkę paliwa za pomocą Vag-a? bo auto nie odpala. Posiadam VW Tool oraz Polskiego Vaga 4.9 czy któryś z miłych Panów mógłby mi wyjaśnić tak "łopatologicznie" co tam wpisać i jak po kolei zrobić? Z góry dzięki!

: ndz mar 07, 2010 10:03
autor: damcio151
najpierw zajmij się ustawianiem RSW, czyli tego palca wychylenia ( przykręcony na jeden torx ) ... wejdź w grupę 001, pole 3, ustaw na okolice 0.740V przy założonej pokrywie ( ważne, jak założysz pokrywę nawet bez przykręcania to wartość się zmieni )
następnie załóż nastawnik, jeśli nie odpali to zwiększ dawkę ( porada wyżej ), pamiętaj, aby odpalać z włączonym 5 biegiem i sprzęgłem, jeśli dawka będzie za wysoka silnik może wchodzić samoczynnie na wysokie obroty, wtedy trzeba go zdusić puszczając sprzęgło
jeśli nie ruszaliście pompy to kąt wtrysku się nie zmienił

: ndz mar 07, 2010 16:34
autor: kusmirka1
Witam ponownie! Dziękuję za szybką odpowiedź. Udało się podpiąć pod vag-a (polski vag 4.9) i ustawiliśmy 0.74 i po założeniu dekielka wzrosło do 0.78 V/ temp. <silnika 3,6>. Wyskoczyło natomiast kilka błędów: 553 Przepływomierz masowy powietrza-G-70 nieprawidłowy sygnał - Błąd sporadyczny, 513 Czujnik prędkości obrotowej silnika G-28 błąd sporadyczny, brak sygnału, 765 Czujnik polożenia zaworu suwakoworegulacyjnego - G-149 brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny. 65535 Uszkodzony moduł sterujący. Zupełnie nie wiem jak to ugryść i jestem w strasznej kropce :( Bardzo prosiłabym o radę... kusmirka1

: ndz mar 07, 2010 19:43
autor: damcio151
sprawdź połączenie blaszek w nastawniku, wtyczkę od nastawnika i pozostałych czujników, bezpieczniki , choć sam błąd
kusmirka1 pisze:65535 Uszkodzony moduł sterujący
jeśli golf odpali bym olał ;)

: ndz mar 07, 2010 23:18
autor: kusmirka1
Sprawdzę blaszki czy są dobrze polutowane, wtyczki oraz bezpieczniki. Ale mam jeszcze jedno pytanko. Widziałam na youtubie filmik jak facecik pukał młotkiem w nastawnik i na vag-comie zmieniały mu się wartości, a mój tata ruszał nastawnikiem i nic się nie zmieniało. Czy ustawienie dawki paliwa jest zawarte w tym samym bloku 001(w którym ustawialiśmy RSW-palec) czy trzeba szukać tego gdzieindziej i czy trzeba ustawiać dawkę paliwa na odpalonym silniku? Dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość :)

: pn mar 08, 2010 10:23
autor: damcio151
kusmirka1 pisze:trzeba ustawiać dawkę paliwa na odpalonym silniku
:bajer: