golf 3 wtryski ASV zmiana Vagiem dawki paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 12, 2010 19:33

SvR pisze:W ten sposób tak ?
tak
SvR pisze:Czy przez to samochód gorzej pali ?
nie



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 12, 2010 19:41

No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt lut 12, 2010 22:19

SvR pisze:No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?
Stefan Batory :grin:


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pt lut 12, 2010 23:08

Adrian1980 pisze:Stefan Batory
:|



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » sob lut 13, 2010 00:23

a wiec bylem u kolegi z forum na skorygowanie dawki i kąta i tak to sie przedstawia kąt sie zmienił na około 30-35 wiec trzeba to poprawic, dawka paliwa zmalała na 4,8 teraz została ustawiona na 3,5-3,8 i jest elegancko autko ładnie zapina w całym zakresie obrotów polecam. mam nadzieje ze ustawienie kata wtrysku coś jeszcze pomoże:)

[ Dodano: 12 Lut 2010 23:25 ]
No to jakie są skutki tak wysokiej dawki ?
autko może kopcić i wolniej z obrotów schodzic ja u siebie mam 3,5-3,8 i jest idealnie.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob lut 13, 2010 00:38

damcio151 pisze:przesunięcie w lewo ( do paska rozrządu ) zwiększa dawkę, przesunięcie w prawo ją zmniejsza
odwrotnie :bigok:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob lut 13, 2010 10:56

edzio pisze:odwrotnie :bigok:
:bigok: myślałem o wartościach , pisałem o dawce :helm: dzięki za poprawę



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » sob lut 13, 2010 22:46

a zapytam inaczej - czy w zwykły ALH jest sens delikatnej zmiany dawki na mniejszą (czyli wartość pokazywana w 001 na większą - jak dobrze rozumiem) - co w rezultacie da mniejsze spalanie?



kusmirka1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 06, 2010 21:51
Lokalizacja: śląskie

Post autor: kusmirka1 » sob mar 06, 2010 22:21

Witam serdecznie! Może to zdziwi wszystkich użytkowników i stałych bywalców tego forum ale jestem: dziewczyną :grin: Bardzo proszę o pomoc w sprawie mojego Golfika 1.9 TDI 94r. Otóż problem tkwi w mojej niewiedzy :helm:
Namówiłam mojego tatę by wyczyścił mi nastawnik pompy (wyczytałam w szukajce, że należy tak zrobić przy mocnym szarpaniu w czasie jazdy), niestety nie myśląc nic nie zapisaliśmy sobie parametrów dawki paliwa oraz kąta wtrysku, nie zaznaczyliśmy sobie również w jakim - mniejwięcej położeniu była ten nastawnik . Auto wogóle nie odpala. Wiem, że nastawnik będzie trzeba ustawiać również fizycznie (młoteczkiem) ale bardzo prosiłabym o rady jak zmienić dawkę paliwa za pomocą Vag-a? bo auto nie odpala. Posiadam VW Tool oraz Polskiego Vaga 4.9 czy któryś z miłych Panów mógłby mi wyjaśnić tak "łopatologicznie" co tam wpisać i jak po kolei zrobić? Z góry dzięki!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 07, 2010 10:03

najpierw zajmij się ustawianiem RSW, czyli tego palca wychylenia ( przykręcony na jeden torx ) ... wejdź w grupę 001, pole 3, ustaw na okolice 0.740V przy założonej pokrywie ( ważne, jak założysz pokrywę nawet bez przykręcania to wartość się zmieni )
następnie załóż nastawnik, jeśli nie odpali to zwiększ dawkę ( porada wyżej ), pamiętaj, aby odpalać z włączonym 5 biegiem i sprzęgłem, jeśli dawka będzie za wysoka silnik może wchodzić samoczynnie na wysokie obroty, wtedy trzeba go zdusić puszczając sprzęgło
jeśli nie ruszaliście pompy to kąt wtrysku się nie zmienił
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 10:03 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



kusmirka1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 06, 2010 21:51
Lokalizacja: śląskie

Post autor: kusmirka1 » ndz mar 07, 2010 16:34

Witam ponownie! Dziękuję za szybką odpowiedź. Udało się podpiąć pod vag-a (polski vag 4.9) i ustawiliśmy 0.74 i po założeniu dekielka wzrosło do 0.78 V/ temp. <silnika 3,6>. Wyskoczyło natomiast kilka błędów: 553 Przepływomierz masowy powietrza-G-70 nieprawidłowy sygnał - Błąd sporadyczny, 513 Czujnik prędkości obrotowej silnika G-28 błąd sporadyczny, brak sygnału, 765 Czujnik polożenia zaworu suwakoworegulacyjnego - G-149 brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny. 65535 Uszkodzony moduł sterujący. Zupełnie nie wiem jak to ugryść i jestem w strasznej kropce :( Bardzo prosiłabym o radę... kusmirka1



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 07, 2010 19:43

sprawdź połączenie blaszek w nastawniku, wtyczkę od nastawnika i pozostałych czujników, bezpieczniki , choć sam błąd
kusmirka1 pisze:65535 Uszkodzony moduł sterujący
jeśli golf odpali bym olał ;)



kusmirka1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 06, 2010 21:51
Lokalizacja: śląskie

Post autor: kusmirka1 » ndz mar 07, 2010 23:18

Sprawdzę blaszki czy są dobrze polutowane, wtyczki oraz bezpieczniki. Ale mam jeszcze jedno pytanko. Widziałam na youtubie filmik jak facecik pukał młotkiem w nastawnik i na vag-comie zmieniały mu się wartości, a mój tata ruszał nastawnikiem i nic się nie zmieniało. Czy ustawienie dawki paliwa jest zawarte w tym samym bloku 001(w którym ustawialiśmy RSW-palec) czy trzeba szukać tego gdzieindziej i czy trzeba ustawiać dawkę paliwa na odpalonym silniku? Dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn mar 08, 2010 10:23

kusmirka1 pisze:trzeba ustawiać dawkę paliwa na odpalonym silniku
:bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości