Strona 2 z 3
: pn sty 25, 2010 23:55
autor: $iwy
Podczas ładowania aku wytwarzają się gazy które są wybuchowe...
Specjalnie dla Was podam Wam kilka norm prądów rozruchowym jakimi były oznaczane aku...
DIN-norma niemiecka
IEC- norma europejska
SAE-amerykanska
EN- jest to norma aktualnie stosowana...
nie chce mi się pisać przelicznika z normy na normę ;p
Ale ten Twój aku ma już normę EN i ma faktycznie za małą moc rozruchową..
: pn sty 25, 2010 23:55
autor: Dziku VR6
Musialbys sie upewnic czy wina lezy tylko iwylacznie po stronie aku, czy np nie ma jakichs strat w pradzie, nichciany pobor prądu, jakies male zwarcie, i aku sie sam powoli rozladowuje, bo jak na nowy aku to troche bez sensu ,
TZN po nocy podgrzales swiece i salabo zaczol krecic i padl?
naladuj go malym pradem prostownikiem i zakladaj, jak problem sie powtórzy to na gwarancje go, nie po to sie wydaje pieniadze na nowke aku zeby w zimie miec problemy z nim
: pn sty 25, 2010 23:57
autor: SvR
Skąd masz te dane? Zastanawiam się czemu od nowego z salonu siedział 70AH i 330A
: wt sty 26, 2010 00:00
autor: K@mil_mk3
SvR pisze:Zastanawiam się czemu od nowego z salonu siedział 70AH i 330A
hmm napewno 330 A ? nie chce mi sie wierzyc ... bardzo maly prad rozruchowy a jak kazdy wie diesel musi miec kopa zeby podgrzal te swiece
Jak sie kupuje aku najlepiej isc do sklepu podac oznaczenie silnika moc... pan/pani wygiagnie magiczna ksiazkie i powie co najlepsze, jaka moc aku powinna byc do danego silnika :p (kupowac przeciez nie trzeba hehe)
: wt sty 26, 2010 00:00
autor: SvR
Po nocy nagrzałem świece dwa razy (-25). Po czym próba odpalenia no i próba kręcenia i potem coraz słabiej... Nie wiem mam dylemat z tym ładowaniem bo jak odkręcę korki to nie uznają mi gwarancji przynajmniej tak mi się wydaje.
: wt sty 26, 2010 00:03
autor: K@mil_mk3
SvR, sprawdz najpierw napiecie w autku bo to moze jego wina :p nie wiem pozycz aku od kogos albo odpal na kable i zmierz sobie ladnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
... napisz wyniki i sie zobaczy... co do ladowania to najlepiej gdybys naladowal go w autku
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
czyli zrob tak jak mowilem wloz aku, odpal na kable od sasiada i pojezdzij
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
i sprawdz te napiecie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: wt sty 26, 2010 00:07
autor: Dziku VR6
Po tych conajmniej 40km jazdy aku powinien byc naladowany optymalnie (tak jak powinien)
Cos go musialo rozl;adowac troche przed tym porannym kreceniem,,
A wczesniejsze proby kilka dni wstecz byly normalne? tzn nie bylo jakiś prob zawachan przy odpalaniu. grecil silnik zawsze energicznie i tak samo?
: wt sty 26, 2010 00:08
autor: SvR
Fotka tabliczki znamionowej poprzedniego akumulatora :
Aku
: wt sty 26, 2010 00:12
autor: K@mil_mk3
570A bardziej mi tu pasuje
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: wt sty 26, 2010 00:13
autor: SvR
Czuć było że przy niższych temperaturach było mu ciężej ale zaskakiwał. Prawdopodobnie posadziłem go przez krótkie trasy które robiłem w czasie gdy samochód już ciężko odpalał (od kilku dni).
: wt sty 26, 2010 00:13
autor: Dziku VR6
SvR, a czasem ten Twoj poprzedni aku nie mial 570a prądu rozruchowego?
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: wt sty 26, 2010 00:14
autor: SvR
K@mil_mk3, No właśnie coś mnie też to zmieszało. A co do sprzedawcy to chyba mi wcisnął ten aku
[ Dodano: 25 Sty 2010 23:14 ]
No właśnie to miał 570 czy nie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
?
: wt sty 26, 2010 00:15
autor: K@mil_mk3
330A to przy Tico taki chyba jest hehe
SvR pisze:. A co do sprzedawcy to chyba mi wcisnął ten aku
a co to za firma tego aku ? made in biedronka ?
Niech sie wypowie ktos kto zna te oznaczenie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ale na moje oko 570A
: wt sty 26, 2010 00:16
autor: Dziku VR6
SvR pisze:Prawdopodobnie posadziłem go przez krótkie trasy które robiłem w czasie gdy samochód już ciężko odpalał (od kilku dni).
jak aku padl przez to wlasnie to po dobrym naladowaniu go powinien normalnie funkcjonowac,
Jak robisz takie krotkie odcinki w tej porze roku to nic by mu nie zaszkodzilo jakbys go raz na kilka dni podlaczyl do prostownika na 2 godzinki powiedzmy, wtedy bys mial pewnosc ze aku jest doladowany