Strona 2 z 2

: śr sty 20, 2010 09:43
autor: gregoryb1
W nowych silnikach TDI i TFSI tez jest taki system :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318

: śr sty 20, 2010 11:19
autor: AFN140KM
Haki pisze:...Trochę straszy ta krystalizacja już przy -11 ... co nie jest doskonałym wynikiem , ale zdobędę płyn , zmieszam z ON lepszej i gorszej jakości ( tzw EKO + np Verva) i zobaczę jak to się zachowuje na dworze...
Poczytaj więcej o ADBlue!!! To jest dodatek do systemów SCR i jest to mocznik, więc dodaje się go nie do paliwa tylko dotryskuje do spalin w rurze wydechowej za turbosprężarką, a przed katalizatorem SCR!!!
Dolej go do paliwa to już Golfa nie odpalisz!!!

http://rb-kwin.bosch.com/pl-PL/start/nf ... R-Kat.html

Co do czyszczenia kierownic to tylko autostrada. Dlaczego? Bo wtedy jadąc z butem w podłodze przez dłuższy czas nastąpi samoczynny wzrost temperatury oleju, spalin, a co za tym idzie samej turbosprężarki. Sadza zostanie wypalona lub wydalona. Chwilowe butowanie po mieście nic nie daje, bo przyrost temperatury i ciśnienia spalin jest chwilowy.

: sob sty 23, 2010 11:11
autor: Balugass
pprzegladając alledrogo natknęłem sie na taki prepatat http://moto.allegro.pl/item893432195_r3 ... zarki.html. ciekawe czy działa na turbiny ze zmienna geometria :bigok:

: ndz sty 24, 2010 01:57
autor: TuneFORCE
PinkFloyd pisze:
italiano_83 pisze:
PinkFloyd pisze:ale mi chodzi o fakt co jest napisane wyżej- czy ma to sens jako alternatywa dla innych użytkowników .
Jednostkowo raczej nie 500zł to trochę grosza, ale znaleźć 10 co ma kłopoty z zapiekającą się geometrią i żeby przetestowali ten specyfik na własnych autach to już jakaś wiedza będzie... Pytanie czy ten specyfik podnoszący temperaturę spalin nie zaszkodzi silnikowi podczas długotrwałego "wysiłku" czy tez "ostrej" jazdy...
Sam płyn na wolnym rynku mozna kupić za 500zł, co do dylematu auta ganianego na autostradzie to też bym miał ze bedzie za wys. temp. spalin, ale HDI z FAP i bez technicznie jest taki sam i turbo też a te auta jakoś też jeźdzą po autostradach. Poza tym ciekawe czy po dodaniu dodatku autko szybciej sie nagrzewa :otepienie:

W normalnych warunkach eksploatacyjnych ten płyn nie jest dozowany, a żeby wytworzyła nam się tak wysoka temperatura która spowoduje wypalenie filtra trzeba by było jeździć długo po autostradzie z Vmax :D

Podczas procesu wypalanie/czyszczenia nie mamy do czynienia z wysokimi obrotami, dzięki dodatkowej dawce paliwa i płynowi w odpowiednich warunkach temp. spalin wzrasta do wymaganego poziomu - mowa o tem. w FAPie gdzie płyn jest dozowany. Wcześniej temp. jest nieco niższa dlatego nic się z motorem nie dzieje.

Ja bym tego "dodatku" nie wlewał do swojego auta :)