Strona 2 z 2

: śr sty 20, 2010 17:51
autor: t0mal
Regulator odśrodkowy to zbyt prosty mechanizm, żeby się coś w nim spsuło, może się zapiec jak np kupiłeś pompę, która leżała gdzieś rok na szrocie, wtedy odrazu po odpalenu obroty wskakują na maksa i może się silnik "przekręcić"

Regulator można ustawiać wkręcając i wykręcając jego oś, ale to się robi tylko na stole, bo jak pompa jest na silniku to nie ma dostępu.

Spróbuj ruszyć wydatek (cofnij dźwignię), jak obroty spadną za bardzo to podnieś wkręcając pionową śrubę ze sprężynką, z tyłu pompy.

: śr sty 20, 2010 18:39
autor: vision
maciyk pisze:Czyli do grubszych modów się nie nadaje i trzeba zostawić tak jak jest.
wszystko się da , tu masz na takiej pompie MK3 AAZ

: śr sty 20, 2010 18:42
autor: PinkFloyd
vision pisze:
maciyk pisze:Czyli do grubszych modów się nie nadaje i trzeba zostawić tak jak jest.
wszystko się da , tu masz na takiej pompie MK3 AAZ
Po opisie uzytkownika ( golf III GTD ) i po zegarach wychodzi ze to silnik przed 95r czyli bez sterowania elektronicznego

: śr sty 20, 2010 18:44
autor: pompa83
t0mal dziękuję za wskazanie kierunku poszukiwań, a dla PinkFloyd'a wielki ukłon za naprawdę działający sposób regulacji pompy z ssaniem automatycznym :grin:

W moim przypadku regulacja odniosła bardzo pozytywny skutek obtoty sa stałe i stabilne,

: śr sty 20, 2010 18:56
autor: vision
PinkFloyd pisze:
vision pisze:
maciyk pisze:Czyli do grubszych modów się nie nadaje i trzeba zostawić tak jak jest.
wszystko się da , tu masz na takiej pompie MK3 AAZ
Po opisie uzytkownika ( golf III GTD ) i po zegarach wychodzi ze to silnik przed 95r czyli bez sterowania elektronicznego
ori pompa była wymieniana bo była eco i na pompę z LDA i obie miały automatyczny KBS

: śr sty 20, 2010 19:01
autor: PinkFloyd
vision pisze:
PinkFloyd pisze:
vision pisze:wszystko się da , tu masz na takiej pompie MK3 AAZ
Po opisie uzytkownika ( golf III GTD ) i po zegarach wychodzi ze to silnik przed 95r czyli bez sterowania elektronicznego
ori pompa była wymieniana bo była eco i na pompę z LDA i obie miały automatyczny KBS
Może tak ale zastanawia mnie jakie sa obroty na jałowym na zimno i po mocnym pałowaniu i rozgrzaniu podejrzewam ze sie zmieniają i trudno bedzie je precyzyjnie ustawićchyba ze sie ustawi w granicach 1000-1050 obrotów bo ja z tym walczyłem i kiedys wróciłem do ori

: śr sty 20, 2010 19:04
autor: vision
PinkFloyd pisze:Może tak ale zastanawia mnie jakie sa obroty na jałowym na zimno i po mocnym pałowaniu i rozgrzaniu podejrzewam ze sie zmieniają i trudno bedzie je precyzyjnie ustawićchyba ze sie ustawi w granicach 1000-1050 obrotów
, zaraz zapytam właściciela , a może sam tu napisze , ma ok 950 po rozgrzaniu a pompę ma taką jak ta z linku bo morze piszemy o różnym osprzęcie pompy
http://allegro.pl/item880680299_pompa_w ... oledo.html

: czw sty 21, 2010 01:46
autor: maciyk
vision pisze: zaraz zapytam właściciela , a może sam tu napisze , ma ok 950 po rozgrzaniu a pompę ma taką jak ta z linku bo morze piszemy o różnym osprzęcie pompy
http://allegro.pl/item880680299_pompa_w ... oledo.html
o innej pompie mówimy, coś takiego jak ta

: czw sty 21, 2010 01:53
autor: PinkFloyd
vision pisze:
PinkFloyd pisze:Może tak ale zastanawia mnie jakie sa obroty na jałowym na zimno i po mocnym pałowaniu i rozgrzaniu podejrzewam ze sie zmieniają i trudno bedzie je precyzyjnie ustawićchyba ze sie ustawi w granicach 1000-1050 obrotów
, zaraz zapytam właściciela , a może sam tu napisze , ma ok 950 po rozgrzaniu a pompę ma taką jak ta z linku bo morze piszemy o różnym osprzęcie pompy
http://allegro.pl/item880680299_pompa_w ... oledo.html
Chodziło mi o taka sterowana modułem 144 - to taki badziew który chodzi ok ale jak coś sie spartoli to :crazy: ani to TD ani TDI. Na tej pompie zjadłem już zęby :kac: poza tym zamiast 75KM auta na niej miały ok 84KM i o 20Nm wiekrzy moment obrotowy i paliły troszkę mniej, najgorzej ze produkowano to tylko 2 lata i da rade dobrze to ustawic tylko na stole pobierczym a jak kupisz taka jak tu ze zdkętym kołem pasowym to kaplica - nie ma frezu i juz zostaje ustawianie naczuja

Obrazek

[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
He he :grin: te same zdjęcie dodalismy

: czw sty 21, 2010 12:22
autor: t0mal
PinkFloyd pisze:auta na niej miały ok 84KM i o 20Nm
A skąd masz taką informację? Z moich własnych doświadczeń z tym silnikiem muszę przyznać, że nie jest strasznie mułowaty, a ja jak miałem auto prawie w serii nie mogłem za nim nadążyć.

[ Dodano: 21 Sty 2010 11:25 ]
PinkFloyd pisze:jak kupisz taka jak tu ze zdkętym kołem pasowym to kaplica
A nie da się ustawić koła na trzpień 6mm, jak w tdi?

: czw sty 21, 2010 13:29
autor: Michał_1977
t0mal pisze:A nie da się ustawić koła na trzpień 6mm, jak w tdi?
t0mal, chodzi o to,że w tych pompach nie ma klina na wałku...jak zdejmiesz piastę koła,to...kaplica :bajer: ...

Vento 1.9 TD

: sob kwie 30, 2011 11:54
autor: luke320
Dziękuję użytkownikowi Pink Floyd za tak dokładne opisanie problemu
z regulacją tego cięgna.Co prawda mam Golfa3 1.9D 95r ,ale to chyba to samo.
Wiem już,że po nocy obroty powinny być na poziomie 1050 gdy zimny,a jak się
rozgrzeje to 900.Ale ja mam pytanie odnośnie tego siłownika.
U mnie skok ramienia między jedną śrubką, a drugą jest dość duży.
Gdy pociągnę ramię max w lewo to obroty mam w okolicach 700.Gdy pociągnę
max w prawo to silnik ma obroty ok.1300.Czyli wychodziłoby na to ,że śruby są
źle wyregulowane.Moje pytanie jest takie:
Czy jeżeli wyreguluję obroty tymi śrubami w przedziale 900-1050(tym samym skok ramienia będzie niewielki) to czy ten siłownik
gdy poczuje opór(chodzi o tę lewą śrubę i obroty 1050)będzie dalej wciągał tę linkę czy nie.
I czy coś się czasem nie urwie.
I jeszcze jedno pytanie.Czy tą regulację wykonywać na włączonych światłach,czy nie.
Bo jak włączam światła,albo ogrzewanie tylnej szyby to obroty troszkę spadają.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Vento 1.9 TD

: ndz maja 01, 2011 15:04
autor: luke320
Pomoże ktoś?

Vento 1.9 TD

: pn maja 02, 2011 15:51
autor: luke320
Ponawiam prośbę