Strona 2 z 2

: śr sty 20, 2010 19:17
autor: piter_s
ja akurat zmieniłem czujnik na nowy tak dla zasady i to samo.
co do rozszerzalności materiałów to chyba nie ma wpływu na to :grin:.

: śr sty 20, 2010 19:22
autor: PELE
piter_s, przed wymianą sprawdziłeś wartości zczytane VAG'iem ( jaką temperaturę rejestruje czujnik? )

: śr sty 20, 2010 19:27
autor: erikt65
pelton1985 pisze:stawiam na uwalony czujnik temperatury który przy -5 nie załącza świec a przy -20 już je załącza. VAG'iem sprawdz lub niech ktoś Ci sprawdzi jaka jest wg. komputera temperatura zczytana z czujnika....
_________________
Temperaturę pokazuje dobrą. Świece grzeją różnie przy różnych temperaturach. Jeśli chodzi o świece wszystko działa jak należy wiele razy to sprawdzałem.

Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem kąt wtrysku i w basic setning wyszło że waha się między 44 a 49? Co o tym myśleć ? Wcześniej wahał się 48-52 .

: śr sty 20, 2010 19:37
autor: PELE
erikt65,
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6087

w tym topicu masz poruszony podobny przypadek, chodzi o uwalony czujnik temperatury paliwa

: śr sty 20, 2010 20:18
autor: erikt65
A niech ktos powie o co chodzi w grupie 004. jak sprawdzałem kąt kliknełem też tam i wyszło coś takiegoObrazek

kolego pelton1985
oczywiście sprawdze czujnik temp paliwa

: śr sty 20, 2010 20:37
autor: piter_s
pelton1985 pisze:piter_s, przed wymianą sprawdziłeś wartości zczytane VAG'iem ( jaką temperaturę rejestruje czujnik? )
tak oczywiście, zmieniłem go bo okłamywał na desce, na vagu pokazywał 89st tak samo nowy.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 19:43 ]
erikt65 pisze:Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem kąt wtrysku i w basic setning wyszło że waha się między 44 a 49? Co o tym myśleć ? Wcześniej wahał się 48-52 .
jest ok, wszystko zależy od temp silnika, kilka stopni i będzie taka różnica jak podajesz.

ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczych.

: śr sty 20, 2010 21:11
autor: erikt65
ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczych.[/quote]

Co konkretnie oznaczają pozycje 2,3,4 ?
Jak rozruszać ten N108?

: śr sty 20, 2010 21:40
autor: homsky
piter_s pisze:ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczyc

Zaraz zaraz , w 004BS jakie pozycje chcesz mieć w miarę równo ???

Po drugie sprawność N-108 nie ma nic wspólnego z odpalaniem motoru , ponieważ w czasie rozruchu i tak ten zawór nie steruje kątem wtrysku bo z racji zasady swojego działania nie jest w stanie wysterować kąta w czasie rozruchu silnika.

Po trzecie , aby ocenić log 004BS należałoby logować z 40 sekund , w tym czasie cyklicznie N-108 bedzie ustawiał kat raz wczesny raz późny , zamrożonka ramka z pomiaru nic na nie mówi o teście 004BS

Po czwarte , erikt65 przy całkowicie zimnym silniku sprawdź w grupie 007 jak wyglądają wszystkie temperatury.

Po piąte , w ostateczności proponuje zmiane map startowych w sterowniku

: śr sty 20, 2010 22:20
autor: piter_s
homsky pisze:Zaraz zaraz , w 004BS jakie pozycje chcesz mieć w miarę równo ???

Po drugie sprawność N-108 nie ma nic wspólnego z odpalaniem motoru , ponieważ w czasie rozruchu i tak ten zawór nie steruje kątem wtrysku bo z racji zasady swojego działania nie jest w stanie wysterować kąta w czasie rozruchu silnika.
pozycje ATDC do BTDC w bs, z tego co wiem to powinno być zbliżone do siebie, regulując ciśnienia górne i dolne jedno się reguluje zaworkiem, a drugie podkładkami pod sprężyną można zrównać te wartości, tak mi kiedyś tłumaczył jeden z fachowców z tego forum.

ja nic nie pisałem takiego że N108 ma coś do rozruchu, tylko kolega zapytał czy tak ma być, N108 steruje kątem wtrysku dynamicznym.

: czw sty 21, 2010 16:48
autor: erikt65
Pomiary grupy 007 ( na zewnątrz temperatura ok -10 ) :
FUEL temp -7.2 ( co chwila przeskakiwało na -8.1 )
Intake air temp -8.1
coolant temp -9.0

Co wy na to ??

: czw sty 21, 2010 17:15
autor: Fahoo
my na to tyle ze pomioary w normie....lekka odchyłka moze byc

został tylko rozrząd a w zasadzie synchronizacja wału i wałka, bo pompa była raczej dobrze zablokowana jesli kąt wtrysku masz ok-przynajmniej tak napisałes

: pt sty 22, 2010 18:07
autor: erikt65
Dzisiaj -12 próba odpalenia a tu lipa. Zapalił dopiero za trzecim podejściem. Jak już załapał to przez chwile pracował nie równo .Każdego dnia próba odpalenia kończy się inaczej. Raz pali po 2 sekundach a innym razem jak dzisiaj. Co mu może dolegać. Tak se myślę , że może świece nie za każdym razem grzeją , możliwe jest aby przekażnik szwankował w taki sposób że raz działa raz nie ???