Strona 2 z 4

: pt sty 15, 2010 17:05
autor: jarek3251
tak to jest wszystko po czyszczeniu tylko panowie mi nie trzęsie na wolnych obrotach na luzie tylko jak pedał w podłodze na 4 i 5 biegu a po odłączeniu czujnika prędkości dużo lepiej. i tylko do 2000obr./min

: pt sty 15, 2010 17:17
autor: damcio151
jeśli kilkukrotne czyszczenie nie dało rezultatu to utnij przy ECU kabelek niebiesko-biały, pin w ECU 43

: pt sty 15, 2010 17:22
autor: jarek3251
damcio151 pisze:jeśli kilkukrotne czyszczenie nie dało rezultatu to utnij przy ECU kabelek niebiesko-biały, pin w ECU 43
powiem ci kolego ze tak sie właśnie nad tym zastanawiam ale czy to nie jest robota taka nie fachowa???? czy nie osłabnie mi auto po tym??? albo co innego no i dlaczego trzeba tak kompa oszukiwać zamiast wyeliminować usterkę??????

[ Dodano: 15 Sty 2010 16:24 ]
tylko co jest tą usterka bo jeśli w pompie jest przyczyna to ja po prostu wymienię ale muszę być pewny ze to pompa

: pt sty 15, 2010 17:37
autor: damcio151
może pompa, może nastawnik ... trzeba podmienić i sprawdzić

: pt sty 15, 2010 17:47
autor: jarek3251
ale mowisz ze to tylko moze a ja nie mam od tak na podmianę tego zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic nie mam juz do tego zdrowia co tu moze byc

: pt sty 15, 2010 18:53
autor: damcio151
jarek3251 pisze:ale mowisz ze to tylko moze
bo to jest albo to, albo to ...
jarek3251 pisze:zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki
mylisz się
jarek3251 pisze:a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic
nie w elektryce, a w mechanice leży przyczyna ...
to, że odłączasz impulsator i to pomaga nie znaczy, że winna jest elektryka ... oślepiając ECU wyłączasz program który jest odpowiedzialny za to szarpanie , a dokładnie za nasilanie drgań

: pt sty 15, 2010 20:20
autor: jarek3251
damcio151 pisze:
jarek3251 pisze:ale mowisz ze to tylko moze
bo to jest albo to, albo to ...
jarek3251 pisze:zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki
mylisz się
jarek3251 pisze:a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic
nie w elektryce, a w mechanice leży przyczyna ...
to, że odłączasz impulsator i to pomaga nie znaczy, że winna jest elektryka ... oślepiając ECU wyłączasz program który jest odpowiedzialny za to szarpanie , a dokładnie za nasilanie drgań
wiec co twoim zdaniem trzeba tu zrobić?? wymieniać pompę na druga???

: pt sty 15, 2010 20:33
autor: damcio151
jarek3251 pisze:wiec co twoim zdaniem trzeba tu zrobić?? wymieniać pompę na druga???
pompę lub nastawnik ... lub od razu kupić komplet używany
miałem to samo ... od ponad roku jeżdżę z odciętym przewodem przy ECU ;) i Tobie też to polecam, jeśli nie masz tempomatu ... zero problemów

: pt sty 15, 2010 20:45
autor: jarek3251
dzięki kolego za wszelkie rady jutro odetnę ten przewód i napisze co i jak a powiedz czujesz ze coś się zmieniło po odcięciu przewodu tz. mniej mocy itd.???

: pt sty 15, 2010 21:02
autor: damcio151
nie, nie ma mniej mocy, to nie odpowiada za moc ... praktycznie nic się nie zmieniło, sam zobaczysz, że jeździ się normalnie ;) spalanie też nie wzrosło ;)

: sob sty 16, 2010 08:09
autor: jarek3251
to za co to kolego odpowiada ??????????

: sob sty 16, 2010 10:12
autor: damcio151
sam sygnał prędkości potrzebny jest np. do tempomatu ... ale ma też jeszcze jedną funkcję, w ECU jest program , który odpowiada za łagodne przechodzenie silnika np. podczas zmiany biegu ... ten sam program przy brudnym nastawniku zamiast łagodzić drgania , zwiększa je i powoduje szarpanie ... to tyle, po wyłączeniu tego programu ( odcięciu kabelka ) dalej wszysko jest normalnie :P może delikatnie gorzej być przy zmianie biegów, tj. zmieniasz na wyższy i puszczając sprzęgło czujesz lekkie hmm nawet nie szarpnięcie, tylko delikatnie puknięcie ... ja tak miałem na początku, raz na 100 razy się zdarzało i nie denerwowało, teraz u mnie nie występuje ;)
zresztą jakbyś trochę z odpiętym impulsatorem pojeździł to może byś to poczuł

: ndz sty 17, 2010 16:17
autor: jarek3251
czyli jednak sam nastawnik jest za to odpowiedzialny ale jeśli jest czysty to to może wina komputera coś w nim sfiksowało????

[ Dodano: 19 Sty 2010 18:55 ]
damcio151 pisze:sam sygnał prędkości potrzebny jest np. do tempomatu ... ale ma też jeszcze jedną funkcję, w ECU jest program , który odpowiada za łagodne przechodzenie silnika np. podczas zmiany biegu ... ten sam program przy brudnym nastawniku zamiast łagodzić drgania , zwiększa je i powoduje szarpanie ... to tyle, po wyłączeniu tego programu ( odcięciu kabelka ) dalej wszysko jest normalnie :P może delikatnie gorzej być przy zmianie biegów, tj. zmieniasz na wyższy i puszczając sprzęgło czujesz lekkie hmm nawet nie szarpnięcie, tylko delikatnie puknięcie ... ja tak miałem na początku, raz na 100 razy się zdarzało i nie denerwowało, teraz u mnie nie występuje ;)
zresztą jakbyś trochę z odpiętym impulsatorem pojeździł to może byś to poczuł
odpisz kolego bardzo Cie proszę

[ Dodano: 23 Sty 2010 14:01 ]
dzisiaj rozmawiałem z kolegą tylko z innego forum ale silnik taki sam czyli 1Z z takimi samymi objawami powiedział mi ze przerobił już ze 3 nastawniki i 2 pompy wtryskowe i nadal jest to samo wiec zacząłem sie zastanawiać nad tym czy nie jest to przypadkiem może wina złej interpretacji sterownika silnika na sygnały i dla tego to sie tak dzieje.
w następnym tygodniu zamienię sterowniki od Passata b4 tez 1Z jak będą pasowały i zobaczę co sie będzie działo

: sob sty 23, 2010 15:16
autor: jacek17a
:blush: