Strona 2 z 4
: wt lut 16, 2010 13:33
autor: żyto
cypiss pisze:Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
Z tego co wiem w sb byly montowane zarowno k14 i t2,wiec chyba nie robi roznicy
: wt lut 16, 2010 16:01
autor: xxxGlaDxxx
cypiss pisze:Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
pasuje, sam na takiej jeżdże
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt lut 16, 2010 19:16
autor: cypiss
No to świetnie. Ale zadam jeszcze jedno pytanie. Udało mi się kupić 2 garretty za 300zł w całkiem niezłym stanie. Tyle tylko ze jedna jest chłodzona cieczą a druga nie. Co może się stać jeżeli założę do siebie tą, która powinna być dodatkowo chłodzona cieczą?? Też ją rozwali ?? Nie wiem i dlatego się pytam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dopiero co wróciłem do domu. 150KM po nie jeździłem.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: wt lut 16, 2010 19:28
autor: Michał_1977
cypiss, możesz zakładać tą z płaszczem wodnym.Nie jest powiedziane,że musi być podpięta dodatkowa instalacja.Ja śmigałem z taką,tylko K-14 i nic jej nie było.
[ Dodano: 16 Lut 2010 18:30 ]
Jednak przyjrzyj się im lepiej,bo cena jest podejrzanie niska...sprawdź luzy...
: wt lut 16, 2010 20:11
autor: xxxGlaDxxx
cypiss pisze:No to świetnie. Ale zadam jeszcze jedno pytanie. Udało mi się kupić 2 garretty za 300zł w całkiem niezłym stanie. Tyle tylko ze jedna jest chłodzona cieczą a druga nie. Co może się stać jeżeli założę do siebie tą, która powinna być dodatkowo chłodzona cieczą?? Też ją rozwali ?? Nie wiem i dlatego się pytam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dopiero co wróciłem do domu. 150KM po nie jeździłem.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
jak masz rzeczywiścei SB, to tam przeciez wypadałoby założyć tą chłodzoną cieczą
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
seryjnie te silniki maja taka instalacje. turbiniarze bardzo chwalą to rozwiązanie.
: wt lut 16, 2010 20:50
autor: cypiss
Ja jestem laikiem w tych sprawach dlatego też wybrałem się po te turbiny z moim mechanikiem, który mi serwisuje tego trupa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Stwierdził, że powinienem na nich jeszcze pojeździć. Jedną postaram się podkręcić tylko muszę zaopatrzyć się w MBC. Dzięki koledzy za informacje.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
wymiana t3
: ndz maja 09, 2010 09:34
autor: Ł-u-k-a-s-z
koledzy wczoraj zabrałem sie za wymiane t3
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
, w moim garaż bez kanału, wymontowałem osprzet ,zabieram sie do odkrecania turbo a tu lipa
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
w 2 godziny wykreciłem jedna srube do reszty nie ma zabardzo dojscia, boje sie rozwalic srube bo beda cyrki
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
,czy da sie wywalic turbo z kolektorem,na ilu srubach jest ten kolektor,druga sprawa to wąż od spływu nie moge go odkrecic ,na turbo mam dojscie do jednej sruby ,wiec odkreciłem od miski i ta po srodku ale wąż siedzi jak w betonie ,a nie chce go mocniej pociagnąć
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
,jeszcze zastanawiałem sie nad śćiągnieciem głowicy ,wtedy bym całość na zewnątrz wyrzucił ,koledzy pomocy bo trace nerwy
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
: ndz maja 09, 2010 09:39
autor: Michał_1977
Kolektor siedzi na 8miu śrubach na klucz 12 lub 13.
Suszarkę odkręcić po kilku/kilkunastu latach to nie takie hop-siup....
Ja urwałem wszystkie 4 śruby.Trzeba zapuszczać dobrym penetratorem kilka dni wcześniej
[ Dodano: 09 Maj 2010 09:40 ]
Spływ odkręć tylko od misy i zdejmuj go razem z suszarką.
: ndz maja 09, 2010 09:46
autor: Ł-u-k-a-s-z
Michaś_1977 pisze:Spływ odkręć tylko od misy i zdejmuj go razem z suszarką.
no własnie lipa ja jeszcze po srodku miałem na klucz 10 taka srubke i targam a tu nic
Michaś_1977 pisze:olektor siedzi na 8miu śrubach na klucz 12 lub 13.
Suszarkę odkręcić po kilku/kilkunastu latach to nie takie hop-siup....
a da sie ten kolektor odkrecic czy raczej dac sobie spokuj z nim,widze ze ciekawie sie to zapowiada
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
: ndz maja 09, 2010 09:58
autor: Michał_1977
PROXII pisze:a da sie ten kolektor odkrecic
Da radę.
PROXII pisze:po srodku miałem na klucz 10 taka srubke i targam a tu nic
To jest dodatkowy wspornik,żeby spływ nie drgał...tylko co targasz,skoro jeszcze suszarki nie odkręciłeś?Tak przynajmniej zrozumiałem...
: ndz maja 09, 2010 10:15
autor: Ł-u-k-a-s-z
Michaś_1977 pisze:tylko co targasz,skoro jeszcze suszarki nie odkręciłeś?Tak przynajmniej zrozumiałem...
no otkreciłem ten spornki i chciałem sprawdzic czy sie odływ podnosi i nic
: ndz maja 09, 2010 10:23
autor: Michał_1977
PROXII pisze:no otkreciłem ten spornki i chciałem sprawdzic czy sie odływ podnosi i nic
Bo on jest trochę sztywny i do póki nie odkręcisz suszarki,dopóty jego nie ruszysz
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: ndz maja 09, 2010 10:27
autor: arwam
PROXII,
trzebo jeszcze odkręcić spływ od miski
a turbinę jeśli odkręciłeś już down pipe da się zmienić bez kanały tylko potrzebuje porządnego odrdzewiacza i dobrych kluczy.
może się okazać konieczne podparcie silnika i odkręcenie tylnej łapy mocującej silnik pod turbem.
przynajmniej u mnie przy JR trzeba było odkręcać łapę albo spływ od miski a to drugie to już Ci odrazu mówię że jeśli nie masz stoickiej cierpliwości to sobie odrazu odpuść.
a do śrub łączących kolektor z turbiną będziesz potrzebował klucza nasadowego 12mm dwunastokątnego i grzechotki która nie będzie miałą dużego mechanizmu.
oraz klucza oczkowego giętego również 12mm
przy pomocy tych kluczy można wymontować i zamontować turbo bez kanału.
i zainwestuj w porządny odrdzewiacz np firmy WURTCH
: ndz maja 09, 2010 19:26
autor: Ł-u-k-a-s-z
no dzieki panowie jutro rano drugie podejscie
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
wczoraj wd40 zobaczymy co to bedzie
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
napisze jaki efekt