[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt sty 12, 2010 23:32

raf-gog pisze:Czyli co intersuja Cie niuanse typu, że w 1v nie ma natrysku oleju na denko tłoka a w reszcie jest
w 1V także jest natrysk oleju na denko tłoka tylko zwykły 1,6D go nie ma


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 13, 2010 00:24

To_mas, namieszałeś trochę z tymi stopniami sprężania.

TDI ma mały stopień sprężania (19:1) bo ma mniejsze straty ciepła (mniej się grzeje)

TD z komorą wirową ma większy stopień sprężania (23:1), bo ze względu na straty ciepła powietrze musi się bardziej nagrzać, że by doszło do detonacji paliwa.

Ogólnie to zasada jest taka, że sprawność silnika (ilość energii dostarczonej w paliwie do ilości energi odbieranej na wale silnika) wzrasta wraz ze wzrostem stopnia sprężania, ale w tym przypadku TD ma mniejszą sprawność od tdi ze względu na straty ciepła.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sty 13, 2010 00:27

t0mal, no masz racje ;) mój błąd :) dobrze ze mnie poprawiliście :pub:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 13, 2010 00:29

Co do różnic to 1.6 td ma więcej wspólnego z benzyniakiem 1.8 niż z tdi, całkiem inne silniki.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr sty 13, 2010 02:30

Coś tutaj ktoś pisał o hydro i płytkach.
1. Każdy silnik diesla w MK2 do '85 roku był na płytkach?
2. To było bardziej wytrzymałe, jeśli chodzi o podnoszenie mocy silnika?
3. W takim razie czy można zamiast hydro wsadzić płytki?
4. Wiem, że 1V od JR i SB czym się różni... Czym dokładnie?
5. Można zrobić SWAP samej głowicy z JR lub SB do 1V? Będzie to P&P?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 13, 2010 11:27

Ad.1 Tak
Ad.2 Płytki - mniejsza masa od hydro - mniejsza bezwładność układu - precyzyjniejsze sterowanie zaworami na wysokich obrotach.
Ad.3 Tak
Ad.4 Od JR różni się inną mniej wydajną turbosprężarką, spływem i dopływem oleju do turbo (dopływ da się podgiąć), przewodem od filtra do turbo, puszką filtra powietrza, JR ssie powietrze z błotnika (w 1V jest lepsza i pasuje do rury od JR), skrzynią biegów, w JR może być dłuższa 4T, pompą wtryskową - w JR jest wydajniejsza, końcówkami wtryskiwaczy, w JR są wydajniejsze, fazami rozrządu - JR ma jak w zwykłym dieslu, 1V ma zmienione pod kątem wcześniejszego budzenia turbo, przewody wysokociśnieniowe do wtryskiwaczy są inne (nurniki w pompie od 1V są dłuższe niż w pozostałych), przewody paliwowe są inne, inny filtr paliwa, bez podgrzewacza, JR przeważnie nie ma katalizatora, inny przekaźnik do grzania świec (grzeją krócej), może być inaczej umieszczony czujnik temperatury cieczy, w 1V są 2.

Od SB różni się, pompą (wydajniejsza) końcówkami wtryskiwaczy, intercoolerem, kolankiem na kolektorze dolotowym przekręconym w drugą stronę, turbo takie jak w 1V lub podobne, oba chłodzone wodą, dodatkowa pompka wody i czujnik w turbo, sprzęgło 210mm (1V 200mm), skrzynia 4T, inne przewody paliwowe, brak katalizatora, inne przewody do wtryskiwaczy (jw. nurniki) inne fazy rozrządu niż w JR i 1V.
Ad.5 Tak, można wszystkie są takie same, możesz nawet wsadzić głowicę z regulacją na płytkach.
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 11:30 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr sty 13, 2010 12:08

t0mal, :pub: :pub: Dzięki, o to mi chodziło :)
Zmiana z hyrdo na płytki - dużo roboty jest z tym? Dla normalnego mechanika oczywiście.
Przy zamawianiu części powiedzieć, że ma się silnik sprzed '85?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 13, 2010 12:40

A masz głowicę walniętą? Albo popychacze? Inaczej się nie opłaca tego robić, najpierw pompa, uszczelka pod głowicą, intercooler i turbo, jak stwierdzisz że to nie wystarczy i że możesz wymieniać sprzęgło co pół roku a skrzynie co rok, to warto założyć pompę 11 lub 12 mm, ogarnąć i kręcić silnik powyżej 6000obr/min, wtedy taka zamiana ma sens. Jak założysz płytki to będzie konieczna co jakiś czas regulacja zaworów, a co z tym idzie pojawią się denerwujące wycieki spod pokrywy, będziesz musiał zmieniać uszczelki i pokrywy bo się wyginają.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr sty 13, 2010 13:34

Kumam :) Chciałem tylko się dowiedzieć czy taka zmiana ma sens. Silnik będę robił cały lub wywalał cały-wsadzał nowy albo zakładał drugą głowicę, bo zawory klepią (mechanik mi ich nie dotarł), przeszła już kilka ładnych przegrzań (4 razy planowana). A jak już będę to robił to będę w niej wymieniał wszystko.
Ale myślę, że zostanę przy hydro. Chcę mu trochę podnieść moc, ale nie aż tak by robić takie zmiany. Dzięki za wytłumaczenie.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr sty 13, 2010 16:17

Toshiba pisze:4 razy planowana
po tym to ja bym wymienił głowicę bo to że
Toshiba pisze: zawory klepią
to raczej wina zwiększonego stopnia sprężania po tylu planowaniach niż tego
Toshiba pisze:mechanik mi ich nie dotarł
W zasadzie głowicy w dieslu nie powinno się planować a jeżeli już jest taka konieczność to raz.Jeżeli już się planuje to póżniej trzeba dać odpowiednio grubszą uszczelkę pod głowicę .Uszczelki mają różną ilość ząbków które oznaczają grubość
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:49 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr sty 13, 2010 19:01

research1, zgadza się, niech ktoś mi zmierzy sprężanie w TD a w TDI, w TD chyba bylo ok 33 a w TDI z przodu było 2 le nie pamiętam ile. na pewno mniej niż w TD.

nie bierz 1V , resztę da się wykrzesać ;)


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 13, 2010 23:36

munior, nie łudź się, nie ma już nie planowanych głowic do td, a wszystkie jeżdżą.



arwam

Post autor: arwam » śr sty 13, 2010 23:44

Witam po pierwsze nie było 110km w 1.6 w golfie II
było nawet 170KM :D
i tak jak koledzy piszą trzeba bardziej się postarać przy szukajce .
a co do różnic w mocach to wszystko zależy od wydajności pompy wtryskowej i ciśnienia doładowania oraz zastosowanej turbiny.
przy tym samym ciśnieniu czy mniejsza turbina tym mniejsza moc ponieważ wtedy silnik jest bardziej obciążony.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw sty 14, 2010 00:04

t0mal pisze:munior, nie łudź się, nie ma już nie planowanych głowic do td, a wszystkie jeżdżą.
Są ,są np.u mnie jestem pewien na 100%że nie była ruszana i pewnie nie będzie puki auto będzie w moich rękach ,chodziło mi o to żeby po planowaniu dać odpowiednio grubszą uszczelkę a już koniecznie przy czwartym planowaniu głowicy
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 00:17 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości