Jak vagiem sprawdzić czy są pozapiekane łopatki turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » wt sty 05, 2010 15:21

Panowie zrobiłem sobie diagnoze vagiem na moim AXR i turbo ładuje mi tak jak zaleca to książka. Zrobiłem diagnoze u mojewo kumpla w pasacie AWX i turbo przeładowuje mu o 400mbar bo u niego ma ładowac do 2600 a ładuje 3000mbar i od razu gdy sie go przeciagnie odcina mu turbo i wywala bład 17965 który wskazuje na uszkodzenia N75 lub turbo. Miał pół roku temu czyszczoną turbine u tego samego gostka co ja ale nie zaśłepiał EGR a ja tak. Ja jeżdzę juz rok około 20tys zrobiłem i wszystko jest ok a u niego znowu to samo sie dzieje. A charakter naszej jazdy jest podobny bo i ja i matka jego jezdzi tym pasatem nakrótkich odcinkach do pracy około 10km, silnik czesto nie dogrzewany i okło 1 do 3 razy w miesiacu jest odmulany na dłuzszych odcinkach przy duzych obratach i pretkosciach. Wniosek mój jest taki: Ja mam zaslepiony egr i spaliny juz nie krążą i nie zapiekaja kierownic tylko idzie na nie odma która dodatkowo nawet mysle ze poprawia prace kierownic turbiny a u niego EGR ciagle pali ten nagar i zapieka te łopatki. Wniosek by sie pozbyc tego problemu musi odciac recyrkulacje i bedzie ok. Co wy o tym sadzicie.


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 05, 2010 15:24

spaliny tak czy owak muszą przejść przez turbo więc szczerze w to wąptpię żeby zaślepieni EGR wyeliminowało zapiekanie kierownic



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » wt sty 05, 2010 15:24

Oczywiscie po wczesniejszym zabiegu czyszenia turba od razu zaślepic EGR


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 05, 2010 15:26

no ale spaliny i tak muszę przejść przez turbo, przecież zaślepienie EGR nie spowoduje tego, że do turbiny pójdzie "czysty tlen"



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » wt sty 05, 2010 15:44

Nie znam budowy turbin w nowych autach i jeszcze ze zmienna geometria łopatek ale kiedys mnie uczono ze turbina składa sie z dwóch wirników. jeden na który padaja spaliny z kolektora wydechowego silnika i one napedzaja ten wirnik ktory jest połaczony z drugim wirnikiem ktory *#cenzura#* tlen do kolektora ssacego i teraz pytanie turbo jesli ma zmienna geometrie łopatek to czy na jednym i drugim wirniku?. Bo jesli tylko na wirniku w kolektorze ssacym to zalepienie EGR wykluczyło by zapiekanie łopatek i ciagły problem z przeładowaniem a te drugie jesli nie sa ze zmienna geometria w kolektorze wydechowym to nie beda sie zapiekac raczej bo nie sa tak juz wrazliwe na spaliny i chyba spaliny które dostaja sie na wirnik w kolektorze wydechowym to nie przedostają sie na wirnik w kolektorze ssącym bo jesli tak to faktycznie zaslepienie EGR całkowicie nie zlikwiduje zapiekanie tych łopatek bo spaliny bedą sie dostawac nie tylko od strony EGR ale i od strony kolektora wydechowego i uprawianie PSJ zawsze bedzie skutkowało zapiekaniem łopatek. Taka jest moja filozofia jak sie myle w czyms to prosze o poprawki

[ Dodano: 05 Sty 2010 14:47 ]
Spaliny powinny isc z kolektora wydechowego na jeden wirnik a spaliny z egr na wirnik w kolektorze ssacym i zaslepienie EGR powinno dac wiele, chyba ze budowa turbin nieco inaczej wyglada i spaliny z kolektora wydechowego dostaja sie na obydwa wirniki turbiny wtedy zaslepienie EGR moze w duzym stopniu pomóc ale nie koniecznie pozbedziemy sie do konca zapiekania łopatek

[ Dodano: 05 Sty 2010 19:12 ]
Panowie jeszcze jedna sprawa. Mam vaga alpha 0.81 i zmieniałem juz nim jezyk u siebie na kokpicie na angielski bo miałem niemiecki, podnosiłem obroty silnika czyli wydaje sie ze jest to dosc sprawny vag choc nie bede ukrywał ze jest to vag dołaczony w gratisie do kobla który zakupiłem na allegro za 60zł. I panowie nie moge na nim zrobic logów bo gdy klikam log o po tym start to wyskakuje mi error i i formacja po angielsku ze nie mozna otworzyć/zapisać pliku. Czy ktos wie o co chodzi i czy cos da sie z tym zrobic bo testy wszystkie moge wykonac i odczytywac na bierzaco bloki ale nie moge ich logowac...


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości