Jak rozpoznać typ silnika 1.6D czy 1.6 TD.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 05, 2010 13:05

kubUS777, albo 51kW-(JR),albo 59kW-(SB).Nie ma silników 55kW :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kubUS777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 07, 2009 00:13
Lokalizacja: CZEWA

Post autor: kubUS777 » wt sty 05, 2010 13:06

niestety nic nie znalazłem, postaram sie dokładniej przeczyścić i może coś się pojawi :)



arwam

Post autor: arwam » wt sty 05, 2010 13:23

kubUS777, z silników 1.6 TD masz takie do wyboru.
1V, JR, MF RA,SB
to są najczęściej spotykane silniki jest jeszcze kilka typów ale to starszych na płytkach i najczęściej montowanych w starych audi i transporterach T3.
a turbiny były cztery: z Garrettów T2 i T3, z KKK K14 i K24

[ Dodano: 05 Sty 2010 12:24 ]
kubUS777, daj foto silnika to Ci powiemy co to za silnik jest najprawdopodobniej jeśli turbo nie było zmieniane.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 05, 2010 20:57

arwam, he,he...czytałeś ten temat? :bajer:
Przecież kolega nie ma turbiny...nawet kolektorów...a rodzaje silników już ktoś podał :grin: ...

[ Dodano: 05 Sty 2010 20:03 ]
wims, sprzęgło proponuję założyć od silnika SB-210mm...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt sty 05, 2010 21:45

wims, pomierz najpierw zużycie gładzi cylindrowej i powiedz czy progi są duże czy nie , jeśli nie to zakładaj tylko pierścienie i jeśli już maszprodi to lepiej zatulejować silnik niż robić szlif bo naprawcze tłoki nie są już tak dobre jak oryginał.
głowicy nie polecam planować chyba że to jest zwykły wolnossący diesel i takim już nma pozostać i nie planujesz go uturbiać.
co do trzeciego punktu to daj foto głowicy bo możesz mieć hydro-popychacze i wtedy ulzy się same kasują.



wims
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 02, 2010 02:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wims » czw sty 07, 2010 18:01

Michaś_1977 pisze:Zapewne 1V,ale 44kw,a nie 40...pompa wtryskowa jak wygląda?Ma taki grzybek u góry?Jak nie,to na bank 1V...czyli najsłabsza jednostka z TD...
Ma taki grzybek. Nr na nim 1 465 536 426.
Nr na pompie wtryskowej VE R 149, i drugi 046494138.
Przewody do turbo mam, kolanko średnica 45x50 i dłuższy(prosty) chyba do filtra powietrza fi 50 mm. To kolanko wg. zdjęć z forum, to chyba między turbiną a kolektorem ssącym siedzi tak jak w 1V z K14
Póżniej zapodam foty, bo taka zgaduj zgadula.
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 18:03 przez wims, łącznie zmieniany 2 razy.



kubUS777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 07, 2009 00:13
Lokalizacja: CZEWA

Post autor: kubUS777 » ndz sty 10, 2010 00:40

arwam, oto foty
Obrazek Obrazek Obrazek

3 dni temu kupowałem pasek do alternatora i znów problem niestandardowy 875x10 +- 2cm



arwam

Post autor: arwam » ndz sty 10, 2010 00:46

kubUS777, silnik to zwykły JP lub jego odpowiednik z przed 87' a więc na płytki twarda bestia nawet podatna na uturbianie. mam takiego samego uturbionego w Audi bo SB było wyjęte do gruntownego przeglądu przy kupnie a nie było czasu żeby go włożyć a teraz się okazuje że nie wiadomo co tam wreszcie siądzie.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 10, 2010 00:49

Witam ten silnik na zdjęciach jest bez turba a wyglądem pasuje na silnik z golfa 1 i zapewne nie ma hydraulicznej regulacji zaworów bo hydrauliczna regulacja zaworów wychodziła od 85roku

[ Dodano: 09 Sty 2010 23:50 ]
Osłone rozrządu ma metalową a taka wychodziła do 86roku



kubUS777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 07, 2009 00:13
Lokalizacja: CZEWA

Post autor: kubUS777 » ndz sty 10, 2010 00:53

arwam, wielkie dzięki, ale dlaczego jest problem z niektórymi częściami, że musze jakieś zamienniki niestandardowe zakładać i możesz mi powiedzieć co to za część z tym przezroczystym wężykiem? :roll: no i ostatnia sparwa, jest włozana 5-cio biegowa skrzynia z długim przełożeniem 5-tego biegu i nie moge dobrać do niej czunika wstecznego, może mi ty pomożesz :) skrzynia to FJ montowana w mk1 i corrado :helm:



arwam

Post autor: arwam » ndz sty 10, 2010 01:18

ta część z przezroczystym wężem to pompa Vacum a co do skrzyni niesty nie pomogę Ci bo nie miałem z taką skrzynią do czynienia choć myślę że można próbować podbierą części przeznaczone do FF



kubUS777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 07, 2009 00:13
Lokalizacja: CZEWA

Post autor: kubUS777 » ndz sty 10, 2010 01:27

arwam, jesteś silny :o wielkie dzięki :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 10, 2010 11:24

kubUS777 pisze:jest włozana 5-cio biegowa skrzynia z długim przełożeniem 5-tego biegu i nie moge dobrać do niej czunika wstecznego, może mi ty pomożesz :) skrzynia to FJ montowana w mk1 i corrado :helm:
kubUS777, ETKA nie przewiduje czujnika cofania dla tej skrzyni.Co prawda jest tam jakaś kostka,ale o owym czujniku nie ma wzmianki.
arwam pisze:silnik to zwykły JP lub jego odpowiednik z przed 87' a więc na płytki
arwam,bez urazy,ale już kilka razy próbowałem Ci udowodnić (oraz kilka innych osób),że przejście z płytek na hydro,było końcem 85r.
Nie żebym się czepiał,ale wprowadzasz innych w błąd...
Obrazek Po kliknięciu na 8,rozwinęła się lista dostępnych dla tej głowicy podkładek.

Obrazek Po kliknięciu na 8,pojawiła się taka oto informacja.
W obydwu przypadkach masz zaznaczoną datę produkcji :bajer:
Co jak co,ale ETKA to już chyba nie kłamie :hmm: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz sty 10, 2010 11:42

Michaś_1977 pisze:arwam,bez urazy,ale już kilka razy próbowałem Ci udowodnić (oraz kilka innych osób),że przejście z płytek na hydro,było końcem 85r.
Nie żebym się czepiał,ale wprowadzasz innych w błąd...
ale silniki były jeszcze montowane do 87' autach wiem bo sam mam auto z pierwszej połowy 87' zielony a biały to już druga połowa i jest już hydro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości