Strona 2 z 3

: śr gru 30, 2009 22:20
autor: grzechu_ny
Zalożylem reinza tylko o 0,8mm grubszą bo głowica planowana była, śruby te same. Dzieki za odp

: czw gru 31, 2009 00:13
autor: AFN140KM
grzechu_ny pisze:...Zalożylem reinza tylko o 0,8mm grubszą bo głowica planowana była, śruby te same...
A jaki ma związek grubość uszczelki z planowaniem głowicy? Grubość uszczelki dobiera się w zależności od tego, ile wystają tłoki ponad powierzchnię bloku, a nie o ile splanowałeś głowicę. Jednym słowem odprężyłeś sobie silnik...

PS. Komplet śrub głowicy z firmy ELRING (819.824) kosztuje ok. 40zł!

: czw gru 31, 2009 00:27
autor: grzechu_ny
Tylko jak głowica była planowana to leży odrobine niżej, żeby wyrównać ta grubsza podkładka... Wytłumacz mi z tym odprężeniem silnika

[ Dodano: 30 Gru 2009 23:29 ]
I małe sprostowanie nie o 0,8mm a o 0,08

: czw gru 31, 2009 00:37
autor: Mieniu_69
Tylko jak głowica była planowana to leży odrobine niżej, żeby wyrównać ta grubsza podkładka...
grubosc uszczelki dobiera sie tak jak kolega AFN140KM, jezeli bys planowal blok (przylgnie) wtedy daje sie grubsza uszczelke

a co do srub to mogles dac nowe

: czw gru 31, 2009 00:40
autor: grzechu_ny
Wprowadził mnie w bład mechanik mówiąc ze cena jednej to 50zł. Mam takie pytanie czy jest możliwość podmiany tych śrób na nowe, nie odkręcając głowicy, tzn np po jednej wymieniać?

: czw gru 31, 2009 00:41
autor: AFN140KM
grzechu_ny, Przeczytaj mojego wcześniejszego posta jeszcze raz. To, że splanowałeś głowicę nie ma żadnego znaczenia przy dobieraniu uszczelki pod głowicę! Dając grubszą uszczelkę, zwiększyłeś odległość między denkiem tłoka, a głowicą, więc automatycznie zwiększyła Ci się objętość komory spalania. Czyli silnik został odprężony - zgadza się? Niewiele, bo niewiele, ale zawsze.
Przy doborze grubości uszczelki pod głowicę mierzy się ile tłok wystaje w GMP ponad powierzchnię bloku, a nie ile głowica była planowana.

: czw gru 31, 2009 00:44
autor: grzechu_ny
ok dzieki bede wiedział na przyszłość, ale mam nadzieje ze to 0,08mm nie wpłynie w jakimś znaczącym stopniu na prace silnika...

: czw gru 31, 2009 00:44
autor: Mieniu_69
teraz to juz nie kombinuj, ani z uszczelka ani ze srubami, wiele ludzi skreca glowice na starych szpilkach i auta jezdza choc powinno sie dac nowe, zreszta mechanik sam powinniem Ci to zasugerowac.

[ Dodano: 30 Gru 2009 23:46 ]
grzechu_ny pisze:ze to 0,08mm nie wpłynie w jakimś znaczącym stopniu na prace silnika...
"akurat zrowna sie z rozciagnietymi szpilkami" :helm:

: czw gru 31, 2009 00:46
autor: AFN140KM
grzechu_ny pisze:...Mam takie pytanie czy jest możliwość podmiany tych śrób na nowe, nie odkręcając głowicy, tzn np po jednej wymieniać?...
Nie powinno się tego robić w taki sposób.

: czw gru 31, 2009 00:48
autor: grzechu_ny
W takim razie zostawiam tak jak jest, dodam jeszcze tylko że przyczyną całego zamieszania był złamany zawór, spotkał sie ktoś z Was z takim czymś???

: czw gru 31, 2009 00:51
autor: borat
grzechu_ny, zakładaj stare śruby,mechanik dobrym dynanometrem dokreci je na 14 kg,to dużo i niezawracaj sobie głowy

: czw gru 31, 2009 00:59
autor: Mieniu_69
grzechu_ny, tak, i to w trzech takich silnikach, zawor ssacy, na trzecim cylindrze o ile pamietam

: czw gru 31, 2009 01:03
autor: grzechu_ny
Dokładnie 3 cylinder, który zawór too nie wiem, a szkody takie że brak słów... Dzieki za pomoc koledzy!