Golf z silnikiem 1V jakie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 23:02

Numery seryjne po których to poznam ew jakieś znaki charakterystyczne?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr gru 02, 2009 23:02

Ja tam lubię k14 mały efekt turbodziury - możesz ją podkręcić w SB było takie samo turbo tylko że chłodzone wodą pompa os JR i icek i już fajnie auto lata


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 23:53

Co do remontu-martwi mnie to że nie chciał zapalić po tym jak stał bez zagrzanych świec, tylko kopcił na biało ale to równie dobrze może być wina układu wtryskowego


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw gru 03, 2009 07:46

finch pisze:Numery seryjne po których to poznam ew jakieś znaki charakterystyczne?
Tu masz numery pompy chyba z AAZ-a.
Obrazek
Przy kupnie zwróć uwagę na numer 9,tak jak zaznaczyłem na fotce.Jest to pompa z tłoczkiem o średnicy 9mm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw gru 03, 2009 12:40

Ten Twój tłoczko-rozdzielacz 10mm od TDI pasował Plug&Play czy trzeba coś przerabiać?
Można kupić nowy w sklepie?



arwam

Post autor: arwam » czw gru 03, 2009 12:48

finch pisze:o płaszczu wodnym myślę nie dlatego że turbo nie da rady tylko dlatego że nie wiem ile pociągnie z takim ciśnieniem. Remont na razie jest zaplanowany ponieważ:
jeśli planujesz mocniejsze mody to radzę sobie odpuścić turbiny typu T2 i K14 bo one będą przesilone i poprostu zwyczajnie po dłuższym czasie padną.
radziłbym poszukać T3 lub ostatecznie K24.

finch pisze:ARWAM też się zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
możesz z czystym sumieniem zakładać.
co najwyżej może być tak że silnik delikatnie będzie podkapcał na nie biesko na wolnych obrotach na zimnym silniku ale raczej będzie normalnie pracować tak jak na pisałem może być taka możliwość ale mało prawdopodobne że tak będzie

finch pisze:Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.
zakładamy tłoko-rozdzielacze od innych pomp.
jak chcesz 10mm to szukaj od 1.9TDI najpeliej AFN lub ostatecznie może być 1Z.

finch pisze:ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??
podlewasz sporo paliwkiem i odpowiednie strojenie kąta wtrysku również dynaimcznego.
wadą dużej dawki przy braku ciśnienia doładowania jest obfite kopcenie ale jak nauczysz się delikatnie traktować pedał gazu to w normalnej eksploatacji nie uświadczy za Tobą dymku.
To że poduchy mogą nie dać rady to przypuszczam, a jak sobie poradziliście ze sprzęgłem, nowe-seria czy coś kombinowane było??
przy 1.6TD problemu poduszek raczej nie będziesz miał ale przy 1.9TD to już radzę sięzastanowić bo ja kilka razy w roku zmieniałem poduszki.

a co do sprzęgła to ja też miałem sporo przejść i kilkanaście razy już je zmieniałem ale najmocniejsze sprzęgło okazało się w w kombinacji: docisk-Sachs, tarcza- czeska nie firmowa.;
jak sie na nią popatrzy to ma się wrażenie że nie dojedziesz na niej do pobliskiego miasteczka i to spokojnie jadąc ale to co ona wytrzymała tego żadne inne sprżegło nie wytrzymało i to nawet połowy z tego



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw gru 03, 2009 15:24

NightRider pisze:Ten Twój tłoczko-rozdzielacz 10mm od TDI pasował Plug&Play czy trzeba coś przerabiać?
Pasuje elegancko.
NightRider pisze:Można kupić nowy w sklepie?
He,he :D ...wszystko można kupić w sklepie,ale pomyśl sobie ile musi kosztować,skoro ja za używany dałem 200 :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw gru 03, 2009 15:48

Michaś_1977, a tłoczek od TDI nie jest na szeroki bolec? Wydawało mi się, że trzeba zakładać razem z falą.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw gru 03, 2009 16:08

t0mal pisze:Michaś_1977, a tłoczek od TDI nie jest na szeroki bolec? Wydawało mi się, że trzeba zakładać razem z falą.
Ja zakładałem z falą,ale mogłem też założyć falę od AAZ.
Fala fali nie równa,bo np.mam jeszcze inną od AAZ i ona już nie podeszła.Różniła się właśnie średnicą gniazda na tłoczek...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw gru 03, 2009 17:05

Gdy to wszystko czytam... To połowy nie rozumiem i nic sobie chyba w tym silniku nigdy sam nie zrobię :P



arwam

Post autor: arwam » czw gru 03, 2009 19:09

NightRider pisze:Gdy to wszystko czytam... To połowy nie rozumiem i nic sobie chyba w tym silniku nigdy sam nie zrobię :P
ja też tak kiedyś miałem ale to było dawno temu i nieprawda :grin:

[ Dodano: 03 Gru 2009 18:10 ]
finch pisze:o do remontu-martwi mnie to że nie chciał zapalić po tym jak stał bez zagrzanych świec,
jeśli na zimnym silniku to jest to normalne jeśli na ciepłym to za późny kąt wtrysku lub uszkodzone wtryskiwacze



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw gru 03, 2009 21:22

Można by zrobić poradę, ale samo złożenie pompy to tylko pół sukcesu.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » czw gru 03, 2009 23:52

Michaś_1977 pisze: He,he :D ...wszystko można kupić w sklepie,ale pomyśl sobie ile musi kosztować,skoro ja za używany dałem 200 :grin:
to żeś mnie zmartwił, :crazy: chyba na razie sobie odpuszczę wymianę tłoka, tylko zawiozę samą pompę na stół do uszczelnienia i póki co będę fruwał. Chyba że ma ktoś pompę od SB z uszkodzonym tłokiem na zbyciu :grin:

ARWAM Mi najbardziej chodzi o to żeby turbo nie wstawało ~3000 r.p.m i w górę, chce mieć minimum 2500 r.p.m albo jeszcze lepiej 2000 tylko nie wiem czy to nie zaszkodzi turbinie ??

A co do wtrysków to mnie przekonaliście z kol. Michaś_1977 powiedzcie tylko jakie końcówki najbardziej polecacie?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 00:21

Na małej pompie nie zaszkodzi turbine, ale jeśli będziesz chciał dusić z tak niskich obrotów to jest więcej niż pewne że zaszkodzi albo skrzyni, albo sprzęgłu, lub całemu układowi korbowo - tłokowemu, albo przeguby się posypią.

Ale najgorzej jak skrzynia padnie - ciężko jest trafić na zdrową.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości