Strona 2 z 2

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: ndz paź 25, 2015 19:34
autor: emilek1133
A jak dam turbinke od silnika z wieksza moca to u mnie tez sie cos zmieni na mocy?

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: ndz paź 25, 2015 19:46
autor: italiano_83
emilek1133 pisze:A jak dam turbinke od silnika z wieksza moca to u mnie tez sie cos zmieni na mocy?
Nie. bez ruszenia softu nic się nie zmieni- tdi jedzie na paliwie, nie na powietrzu.

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: ndz paź 25, 2015 19:53
autor: emilek1133
Pytam bo ja nie wiem jak z tym jest nie znam sie.

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: ndz paź 25, 2015 23:52
autor: Sztomel
italiano_83 pisze:Nie. bez ruszenia softu nic się nie zmieni- tdi jedzie na paliwie, nie na powietrzu.
No tu akurat bym się nie zgodził - TDI jedzie na odpowiedniej proporcji paliwa do powietrza. Im większa ta proporcja tym większa moc i moment obrotowy. Co z tego, że podleje się paliwa jak brakuje powietrza, które ma go w 100% spalić. Owszem, będzie szybszy ale będzie kopcił jak smok a i jest ryzyko, że wypali sobie tłoki.
Po drugie to jeśli zamieni swoje oryginalne turbo na większe to i tak nie uzyska z niego większej ilości powietrza więc nie pojedzie na samym powietrzu, którego i tak nie będzie więcej bo turbodoładowanie ogranicza soft sterownika silnika i tu się zgadzam.

Re: MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: wt paź 27, 2015 18:19
autor: emilek1133
Szkoda ze nie znam nikogo w poblizu zeby zobaczyl auto podlaczyl do kompa i doradzil co i jak. . .

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

: wt paź 27, 2015 19:44
autor: italiano_83
Sztomel pisze:No tu akurat bym się nie zgodził - TDI jedzie na odpowiedniej proporcji paliwa do powietrza. Im większa ta proporcja tym większa moc i moment obrotowy. Co z tego, że podleje się paliwa jak brakuje powietrza, które ma go w 100% spalić. Owszem, będzie szybszy ale będzie kopcił jak smok a i jest ryzyko, że wypali sobie tłoki.
Ale, jak byś nawet podniósł doładowanie to ile tej mocy przybędzie - jak i tak sterownik nie poleje więcej jak w mapie ?
Samym gnojem więcej się zdziała bez ruszania doładowania, i tak TDI jest "przelany" powietrzem - ALH i AHF ( chyba ten) mają to samo doładowanie 1948mb jeden 90 drugi 110 PS .. gdzie tkwi różnica ? :hmm: