MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

emilek1133
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 19:30
Lokalizacja: Świdnik

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: emilek1133 » ndz paź 25, 2015 19:34

A jak dam turbinke od silnika z wieksza moca to u mnie tez sie cos zmieni na mocy?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: italiano_83 » ndz paź 25, 2015 19:46

emilek1133 pisze:A jak dam turbinke od silnika z wieksza moca to u mnie tez sie cos zmieni na mocy?
Nie. bez ruszenia softu nic się nie zmieni- tdi jedzie na paliwie, nie na powietrzu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

emilek1133
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 19:30
Lokalizacja: Świdnik

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: emilek1133 » ndz paź 25, 2015 19:53

Pytam bo ja nie wiem jak z tym jest nie znam sie.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: Sztomel » ndz paź 25, 2015 23:52

italiano_83 pisze:Nie. bez ruszenia softu nic się nie zmieni- tdi jedzie na paliwie, nie na powietrzu.
No tu akurat bym się nie zgodził - TDI jedzie na odpowiedniej proporcji paliwa do powietrza. Im większa ta proporcja tym większa moc i moment obrotowy. Co z tego, że podleje się paliwa jak brakuje powietrza, które ma go w 100% spalić. Owszem, będzie szybszy ale będzie kopcił jak smok a i jest ryzyko, że wypali sobie tłoki.
Po drugie to jeśli zamieni swoje oryginalne turbo na większe to i tak nie uzyska z niego większej ilości powietrza więc nie pojedzie na samym powietrzu, którego i tak nie będzie więcej bo turbodoładowanie ogranicza soft sterownika silnika i tu się zgadzam.


Obrazek

emilek1133
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 19:30
Lokalizacja: Świdnik

Re: MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: emilek1133 » wt paź 27, 2015 18:19

Szkoda ze nie znam nikogo w poblizu zeby zobaczyl auto podlaczyl do kompa i doradzil co i jak. . .



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK4 1.9 TDI 101 KM 01'

Post autor: italiano_83 » wt paź 27, 2015 19:44

Sztomel pisze:No tu akurat bym się nie zgodził - TDI jedzie na odpowiedniej proporcji paliwa do powietrza. Im większa ta proporcja tym większa moc i moment obrotowy. Co z tego, że podleje się paliwa jak brakuje powietrza, które ma go w 100% spalić. Owszem, będzie szybszy ale będzie kopcił jak smok a i jest ryzyko, że wypali sobie tłoki.
Ale, jak byś nawet podniósł doładowanie to ile tej mocy przybędzie - jak i tak sterownik nie poleje więcej jak w mapie ?
Samym gnojem więcej się zdziała bez ruszania doładowania, i tak TDI jest "przelany" powietrzem - ALH i AHF ( chyba ten) mają to samo doładowanie 1948mb jeden 90 drugi 110 PS .. gdzie tkwi różnica ? :hmm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości