VW Bora pojemnosc zbiornika paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt lis 13, 2009 13:31

Nie no, w motorze to masz korki z odpowietrznikiem, a w starych motorach miales po prostu mala dziurke w korku. Dodatkowo masz zbiornik powiedzmy 15 litrow wiec i tez nie ma co sie za bardzo rozszerzac, a jak do auta wlejesz 70l to juz chyba troche co innego. Swoja droga to trzeba by sie zapytac kierowcow tir-ow jak zalewaja :grin: Bo im sie zawsze spod korkow leje :bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 13, 2009 13:34

piotrek1313 pisze:Nie no, w motorze to masz korki z odpowietrznikiem, a w starych motorach miales po prostu mala dziurke w korku. Dodatkowo masz zbiornik powiedzmy 15 litrow wiec i tez nie ma co sie za bardzo rozszerzac, a jak do auta wlejesz 70l to juz chyba troche co innego. Swoja droga to trzeba by sie zapytac kierowcow tir-ow jak zalewaja :grin: Bo im sie zawsze spod korkow leje :bigok:
Ale jak przez trzy lata nie miałem z tym problemów a tankowąłem tak juz z 60 razy wiec juz chyba sie nic w tym temacie nie zmieni :hmm:



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt lis 13, 2009 14:07

Mi tylko chodzi o skrajne warunki (na ktore teoretycznie nasze auto jest przygotowane przez producenta) czyli jest chlodna letnia noc, tankuje np o 5 rano, robie te niecale 1,5km, parkuje auto (praktycznie nic nie ubylo z baku) i tak stoi np przez caly dzien w 30 stopniowym upale...

Mozemy tak gdybac a nic z tego nie wyjdzie, jak bede kiedys pamietal w sezonie letnim to zrobie test - zatankuje z samego rana i zostawie auto w maksymalnym sloncu i co jakis czas bede sprawdzal czy poziom paliwa sie podnosi (albo czy juz sie nie wylewa po odkreceniu korka :grin: )

Pozdro :pub:

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 13:19 ]
http://www.statoil.pl/?pid=53&mid=59#5
Cytuje "Olej opałowy bowiem, podobnie jak i inne produkty naftowe, zwiększa swoją objętość pod wpływem wzrostu temperatury.
Niektórzy dostawcy wykorzystują ten fakt w ten sposób, że celowo eksponują cysternę z paliwem na długotrwałe działanie promieni słonecznych, pod wpływem których produkt nagrzewa się i rozszerza.
W efekcie do klienta trafia więcej litrów oleju, ale są to litry "puste" - produkt ponownie schłodzony w zbiorniku odbiorcy znowu zmniejszy swoją objętość.
Wykorzystując ten efekt, można przy dostawie ok. 3.000 ltr oleju "wygospodarować" nawet 25 ltr paliwa, podnosząć temperaturę produktu o 10 st C..."

Wiem ze to jest OO, ale tak naprawde jest to barwione ON. Wychodziloby, ze jak zalejesz 60l zimnego paliwa i postawisz na slonku, to jak temperatura wzrosnie o 10 stopni bedziesz mial 0,5l wiecej :bigok:



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » pt lis 13, 2009 14:26

I ja tankuję po koreczek :) niestety nie wiem dokładnie ile bo tankuję z beczki w garażu :)
Ale też odpowietrznik mam wciśnięty i wskazówka porusza się dowiero po ok 100-150 km :)
Kocham to spalanie :grin:



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt lis 13, 2009 14:41

Przeczytajcie artykul "Tankowanie do pełna grozi pożarem! "
http://www.autocentrum.pl/go/255__Tanko ... 03376.html


Nawet ciekawe, tylko chyba troche dramatyzuja :grin:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 13, 2009 14:45

piotrek1313 pisze:Przeczytajcie artykul "Tankowanie do pełna grozi pożarem! "
http://www.autocentrum.pl/go/255__Tanko ... 03376.html


Nawet ciekawe, tylko chyba troche dramatyzuja :grin:
opary ropy sie nie palą a spróbuj ropę podpalic możesz śmiało zgasić zapałkę w baku. Musisz ropę bardzo mocno podgrzac ale i tak wtedy pali sie spokojnie.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt lis 13, 2009 14:53

PinkFloyd pisze:opary ropy sie nie palą a spróbuj ropę podpalic możesz śmiało zgasić zapałkę w baku. Musisz ropę bardzo mocno podgrzac ale i tak wtedy pali sie spokojnie.

zgadzam sie z kolega PinkFloyd, . poco by nam wtedy swiece zarowe byly potrzebne w dieslu gdyby sie palila jak benzyna


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 13, 2009 14:59

Kazdy robi jak chce jak tankuje od 3 lat po full z odpwoietrznikiem zrobiłem tak 40 tys km, paliwo sie nie leje nawet w upał, samochód sie nie zapalił wiec każdy wysunie wnioski sam



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt lis 13, 2009 16:00

to ze ON sie pali tak a nie inaczej to ja wiem, artykul chyba jest bardziej pod kierunkiem beny, ktora kazdy wie jak dobrze sie pali :food:
Ja tez pewnie bede zalewa pod korek, chyba ze sie okaze ze caly czas tak robie, bo naprawde stoje na tym wlewem dosc dlugo zanim nakapie tak ze przestaje wplywac do baku.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob lis 14, 2009 18:13

PinkFloyd pisze:
piotrek1313 pisze:Przeczytajcie artykul "Tankowanie do pełna grozi pożarem! "
http://www.autocentrum.pl/go/255__Tanko ... 03376.html


Nawet ciekawe, tylko chyba troche dramatyzuja :grin:
opary ropy sie nie palą a spróbuj ropę podpalic możesz śmiało zgasić zapałkę w baku. Musisz ropę bardzo mocno podgrzac ale i tak wtedy pali sie spokojnie.
Heh zgadzam się ,ale nie do końca ...
Dziś na próbę wlałem trochę ON do spryskiwacza do kwiatów , napompowałem pompką ciśnienie - zrobiłem małe ognisko i z odległości pół metra waliłem miotaczem ognia.. :helm:
On się więc pali ,ale zgasić zapałkę w baku się da ,,, i nic się nie stanie... co innego ON rozpylone z większą dawką powietrza :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 14, 2009 18:43

Haki pisze:
PinkFloyd pisze:
piotrek1313 pisze:Przeczytajcie artykul "Tankowanie do pełna grozi pożarem! "
http://www.autocentrum.pl/go/255__Tanko ... 03376.html


Nawet ciekawe, tylko chyba troche dramatyzuja :grin:
opary ropy sie nie palą a spróbuj ropę podpalic możesz śmiało zgasić zapałkę w baku. Musisz ropę bardzo mocno podgrzac ale i tak wtedy pali sie spokojnie.
Heh zgadzam się ,ale nie do końca ...
Dziś na próbę wlałem trochę ON do spryskiwacza do kwiatów , napompowałem pompką ciśnienie - zrobiłem małe ognisko i z odległości pół metra waliłem miotaczem ognia.. :helm:
On się więc pali ,ale zgasić zapałkę w baku się da ,,, i nic się nie stanie... co innego ON rozpylone z większą dawką powietrza :pub:
Jak tak rozpyliłeś to mikro cząsteczki ropy zanim trafiły na ogien zdazyły sie nagrzac z uwagi na mały rozmiar i przekroczyły temp. samozapłonu i dlatego sie zapaliły szybko od płomienia.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt gru 01, 2009 11:53

Wracam do tematu....


Otoz zatankowalem sobie dzisiaj moje lupo, weszlo mi (tak jak normalnie zalewalem "pod korek") 27,65l. Uzylem odpoietrznika i... szok - zalalem dodatkowo troszeczke ponad 10l :food: Zajebiaszczo :smoke: A jakie miny ludzie robili jak mnie widzieli jak tankowalem "extra" litry, zerkalem do auta i pod auto czy mi sie gdizes paliwo nie ulewa :chytry:

W ogole to w lupo bak ma 34l, wiec spodziewalem sie dodatkowych 4-5 litrow, nie wiem jak tam 10 weszlo. Mam niezly prezencik, bo zawsze narzekalem ze ten bak w lupo moglby byc z 10 litrow pojemniejszy :grin:

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt gru 01, 2009 14:39

Ja tankuje z odpowietrzeniem całkiem baku wchodzi w sumie 60 L po pełnym odpowietrzeniu wchodzi dodatkowo 5L paliwa co daje 100 KM w trasie więcej , wiadomo ż po tych 50 km w trasie poziom opada i z resztą ropa nie rozgrzesza się jak benzyna


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » wt gru 01, 2009 15:58

Ja u mnie w Ibizie mam zbiornik 45 litrów a z odpowietrznikiem wlewam ~57 litrów czyli ~12 litrów idzie dolać :D Na trasę piękna sprawa - kiedyś zrobiłem 1200km i jeszcze bym kilkadziesiąt km zrobił :D

Aha i zawsze tankuję z odpowietrznikiem, więc nie martwić się że coś się stanie, bo nic się nie dzieje :) Zresztą nikt na stacji auta nie zostawia... Zawsze kilka km sie zrobi i już troszkę poziom opadnie, także bez nerwów :bajer:
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 15:59 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości