Strona 2 z 3

: śr lis 11, 2009 23:59
autor: palel36
misiur pisze:choc teraz jest metalowa z AFN'a :)
silnik na tej uszczelce pracuje ciszej czy głośniej
jakie są twoje odczucia w pracy silnika po wstawieniu uszczelki metalowej ?
czy uszczelka pasuje ?

: czw lis 12, 2009 00:41
autor: JABcok20
palel36 pisze:jakie są twoje odczucia w pracy silnika po wstawieniu uszczelki metalowej ?
silnik spala o ok. 1 litr mniej i chodzi cichutko jak benzyna:)
a tak na serio to otwory pod cylindry w uszczelce metalowej sa ciut większe więc moze to mieć dobry wplyw na ... hm nie wiem mniejszą kompresję:/

: czw lis 12, 2009 21:52
autor: abrams
AFNowska uszczelka metalowa i dociąganie ? Jakiej firmy ta uszczelka ? :)

[ Dodano: 12 Lis 2009 20:53 ]
JABcok20 pisze:m nie wiem mniejszą kompresję:/
ciut ciut stopień sprężania spaść mógł :) w mrozy pali good ??

: czw lis 12, 2009 22:12
autor: palel36
a jak z mocą silniczka ?

: czw lis 12, 2009 22:27
autor: bongo
palel36 pisze:a jak z mocą silniczka ?
Nie no,zamontował metalową uszczelkę i 20 koni więcej :bajer: Przecież to tylko uszczelka jest.

: czw lis 12, 2009 23:21
autor: JABcok20
skoro przestrzeń między tłokiem a głowica jest większa to raczej na moc modzonego auta wpłynie korzystnie tak mi sie wydaje. to tak jak odprężanie silnika pod turbo lub większe ciśnienie

ale to sa znikome ilości bo jeśli planujesz głowice to i tak się zmniejsza ta przestrzeń dlatego daje się grubszą uszczelke.

kto wie jaka gruboścma najgrubsza metalowa tdi a jaka najgrubsza zwykła?

: czw lis 12, 2009 23:43
autor: misiur
Grubości metalowych uszczelek i zwykłych są na 90% takie same Uszczelka do TDI z 3 otworami ma 1.61mm, takową założyłem. Głowice dociągnąłem tak jak instrukcja uszczelki mówi, na nowych śrubach. bez problemu żadnego :)

: czw lis 12, 2009 23:55
autor: wesol
Uszczelke sie dobiera na podstawie wystawania tlokow z bloku( z cylindrow) planowac glowic emozna nawet i 3 razy a bedzie nadal taka sama uszczelka potrzebna. Glowica w dieslu jest plaska- nie ma komory spalania jak w benzynie. Po to sie robi odprezanie w benzynie zeby nie trzeba bylo lac paliwa o wyzszej liczbi eokatanowej bo moz esi eokazac ze takie go nie dostaniemy( np LO 105 ). W dieslu sie nie robi odprezania bo nie ma to nic wspolnego z liczba oktanowa . Oktan w dieslu nie jest istotny tylko liczna cetanowa ktora mowi o zdolnosci paliwa do samozaplonu. Silnik diesla to silnik ZS (zaplon samoczynny).

Jak sie da grubsza uszczleke pod glowice w dieslu to gwarantuje ze silnik bedzi etrudniej zapalal no i spadnie jego moc.

: czw lis 12, 2009 23:59
autor: JABcok20
wesol pisze:Glowica w dieslu jest plaska- nie ma komory spalania jak w benzynie
wycięcia na zawory i głębokośc komory wirowej mają chyba jakies znaczenie( tak na logike ). więc chyba dlatego grubsza uszczelka?

: pt lis 13, 2009 00:39
autor: arwam
Nie no,zamontował metalową uszczelkę i 20 koni więcej :bajer: Przecież to tylko uszczelka jest.

bongo, nie dokońca bo jak inni zauważyli to masz większe otwory na cylindry i silnik jest minimalnie odprężony. . jeśli spolerować tłoki i powiększyć ujścia komór wirowych to już będą spore różnice

[ Dodano: 13 Lis 2009 00:18 ]
wesol pisze:ak sie da grubsza uszczleke pod glowice w dieslu to gwarantuje ze silnik bedzi etrudniej zapalal no i spadnie jego moc.
nie będzie tak.
ja jak robiłem białego golfa to miał polerkę tłoków połączoną z obniżeniem tłoków -1mm i i daną zamiast uszczelki na 1 karb to dałem na 3 i jakoś nie mam problemów z odpaleniem do temp -19*C bo niższej od tamtej pory nie było i nie mam, możliwości sprawdzić jak w większych mrozach odpala, chyba że mi na noc udostępnisz dużą chłodnie w której jest minus 25*C ale podejrzewam że jak aku nie powie papa to odpali bez większych krępacji

: pt lis 13, 2009 10:59
autor: bongo
arwam pisze:
bongo, nie dokońca bo jak inni zauważyli to masz większe otwory na cylindry i silnik jest minimalnie odprężony. .
W granicach błędu pomiarowego :bajer:
wesol, ma całkowitą rację,przecież w dieslu chodzi o to żeby była jak największa kompresja,czyż nie? :bajer:
A jak jest słaba kompresja,czyż diesel nie zapala trudniej?To nie rozumiem po co odprężać diesla?Nowe teorie tuningowe propagujesz.

: pt lis 13, 2009 12:03
autor: wesol
kompresja kompresja a stopien sprezania to calkiem co innego. Stopien sprezanie to na chlopski rozum liczba ktora mowi ile razy sie zmniejsza komora( pojemnosc) gdy tlok jest nadole do pojemnosci gdzy tlok jest w DMP ( czyli na gorze). Musi byc odpowiednia bo chodzi oto zeby tuż przed wytworzyc odpowiednia temp powietrza sprezanego. W dieslu spreza sie powietrze i osiaga ono dosc wysoka temp ( tak jak w pompce rowerowej jak pompujemy to sie rozgrzewa). Jak juz jest osiagnieta temp to jest podawane paliwo czyli rozpylona ropa przez wtryski. W miare wzrostu obrotow i obciazenia ropa jest podawana szybciej albo pozniej ( kat wtrysku).

Diesla sie nie odpreza bo nie ma to pozytywnego skutku tylko negatywny.

Grubosc uszelki pod glowice jest dpierana czujnikiem zegarowym na podstawie wystawania tlokow z cylindrow. Glowicy w tym czasie nie ma w poblizu Robi to producent auta/silnika w procesie produkcyjnym. Oczewiscie my tez to mozemy robic ale jest to potrzebne jak wyciagamy wal, robimy szlif podpor czy wykorbien , dobieramy panewki, wymieniamy korby lub tloki itd. Glowic emozemy zmienic co tydzien na inna nie ma to znaczenia do grubosci UPG.

Sa fotki na necie glowic o diesla i od beny. Polecam poszukac i odrazu bedzie widac roznice.

: pt lis 13, 2009 14:16
autor: arwam
A jak jest słaba kompresja,czyż diesel nie zapala trudniej?To nie rozumiem po co odprężać diesla?Nowe teorie tuningowe propagujesz.

chcesz to przyjedź zobaczyć jak biały golfik odpala jakoś nie narzeka na słabą kompresję

[ Dodano: 13 Lis 2009 13:18 ]
Diesla sie nie odpreza bo nie ma to pozytywnego skutku tylko negatywny.
zalez ile dmuchasz to raz a dwa negatywne skutki są wtedy jak za bardzo odrężysz silnik

: śr lis 25, 2009 00:21
autor: morfeusz86r
to pytanie za 1000pkt. o ile zmieni sie kompresja i stopień sprężania gdy zamiast uszczelki z 1 krabem damy uszczelke z 3 krabami?
prosze na przykładzie silnika AFN