Dociąganie głowicy po 1000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » śr lis 11, 2009 23:59

misiur pisze:choc teraz jest metalowa z AFN'a :)
silnik na tej uszczelce pracuje ciszej czy głośniej
jakie są twoje odczucia w pracy silnika po wstawieniu uszczelki metalowej ?
czy uszczelka pasuje ?
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 00:02 przez palel36, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 12, 2009 00:41

palel36 pisze:jakie są twoje odczucia w pracy silnika po wstawieniu uszczelki metalowej ?
silnik spala o ok. 1 litr mniej i chodzi cichutko jak benzyna:)
a tak na serio to otwory pod cylindry w uszczelce metalowej sa ciut większe więc moze to mieć dobry wplyw na ... hm nie wiem mniejszą kompresję:/
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 00:42 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw lis 12, 2009 21:52

AFNowska uszczelka metalowa i dociąganie ? Jakiej firmy ta uszczelka ? :)

[ Dodano: 12 Lis 2009 20:53 ]
JABcok20 pisze:m nie wiem mniejszą kompresję:/
ciut ciut stopień sprężania spaść mógł :) w mrozy pali good ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » czw lis 12, 2009 22:12

a jak z mocą silniczka ?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lis 12, 2009 22:27

palel36 pisze:a jak z mocą silniczka ?
Nie no,zamontował metalową uszczelkę i 20 koni więcej :bajer: Przecież to tylko uszczelka jest.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 12, 2009 23:21

skoro przestrzeń między tłokiem a głowica jest większa to raczej na moc modzonego auta wpłynie korzystnie tak mi sie wydaje. to tak jak odprężanie silnika pod turbo lub większe ciśnienie

ale to sa znikome ilości bo jeśli planujesz głowice to i tak się zmniejsza ta przestrzeń dlatego daje się grubszą uszczelke.

kto wie jaka gruboścma najgrubsza metalowa tdi a jaka najgrubsza zwykła?
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 23:23 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » czw lis 12, 2009 23:43

Grubości metalowych uszczelek i zwykłych są na 90% takie same Uszczelka do TDI z 3 otworami ma 1.61mm, takową założyłem. Głowice dociągnąłem tak jak instrukcja uszczelki mówi, na nowych śrubach. bez problemu żadnego :)


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw lis 12, 2009 23:55

Uszczelke sie dobiera na podstawie wystawania tlokow z bloku( z cylindrow) planowac glowic emozna nawet i 3 razy a bedzie nadal taka sama uszczelka potrzebna. Glowica w dieslu jest plaska- nie ma komory spalania jak w benzynie. Po to sie robi odprezanie w benzynie zeby nie trzeba bylo lac paliwa o wyzszej liczbi eokatanowej bo moz esi eokazac ze takie go nie dostaniemy( np LO 105 ). W dieslu sie nie robi odprezania bo nie ma to nic wspolnego z liczba oktanowa . Oktan w dieslu nie jest istotny tylko liczna cetanowa ktora mowi o zdolnosci paliwa do samozaplonu. Silnik diesla to silnik ZS (zaplon samoczynny).

Jak sie da grubsza uszczleke pod glowice w dieslu to gwarantuje ze silnik bedzi etrudniej zapalal no i spadnie jego moc.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 12, 2009 23:59

wesol pisze:Glowica w dieslu jest plaska- nie ma komory spalania jak w benzynie
wycięcia na zawory i głębokośc komory wirowej mają chyba jakies znaczenie( tak na logike ). więc chyba dlatego grubsza uszczelka?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pt lis 13, 2009 00:39

Nie no,zamontował metalową uszczelkę i 20 koni więcej :bajer: Przecież to tylko uszczelka jest.

bongo, nie dokońca bo jak inni zauważyli to masz większe otwory na cylindry i silnik jest minimalnie odprężony. . jeśli spolerować tłoki i powiększyć ujścia komór wirowych to już będą spore różnice

[ Dodano: 13 Lis 2009 00:18 ]
wesol pisze:ak sie da grubsza uszczleke pod glowice w dieslu to gwarantuje ze silnik bedzi etrudniej zapalal no i spadnie jego moc.
nie będzie tak.
ja jak robiłem białego golfa to miał polerkę tłoków połączoną z obniżeniem tłoków -1mm i i daną zamiast uszczelki na 1 karb to dałem na 3 i jakoś nie mam problemów z odpaleniem do temp -19*C bo niższej od tamtej pory nie było i nie mam, możliwości sprawdzić jak w większych mrozach odpala, chyba że mi na noc udostępnisz dużą chłodnie w której jest minus 25*C ale podejrzewam że jak aku nie powie papa to odpali bez większych krępacji



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 13, 2009 10:59

arwam pisze:
bongo, nie dokońca bo jak inni zauważyli to masz większe otwory na cylindry i silnik jest minimalnie odprężony. .
W granicach błędu pomiarowego :bajer:
wesol, ma całkowitą rację,przecież w dieslu chodzi o to żeby była jak największa kompresja,czyż nie? :bajer:
A jak jest słaba kompresja,czyż diesel nie zapala trudniej?To nie rozumiem po co odprężać diesla?Nowe teorie tuningowe propagujesz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt lis 13, 2009 12:03

kompresja kompresja a stopien sprezania to calkiem co innego. Stopien sprezanie to na chlopski rozum liczba ktora mowi ile razy sie zmniejsza komora( pojemnosc) gdy tlok jest nadole do pojemnosci gdzy tlok jest w DMP ( czyli na gorze). Musi byc odpowiednia bo chodzi oto zeby tuż przed wytworzyc odpowiednia temp powietrza sprezanego. W dieslu spreza sie powietrze i osiaga ono dosc wysoka temp ( tak jak w pompce rowerowej jak pompujemy to sie rozgrzewa). Jak juz jest osiagnieta temp to jest podawane paliwo czyli rozpylona ropa przez wtryski. W miare wzrostu obrotow i obciazenia ropa jest podawana szybciej albo pozniej ( kat wtrysku).

Diesla sie nie odpreza bo nie ma to pozytywnego skutku tylko negatywny.

Grubosc uszelki pod glowice jest dpierana czujnikiem zegarowym na podstawie wystawania tlokow z cylindrow. Glowicy w tym czasie nie ma w poblizu Robi to producent auta/silnika w procesie produkcyjnym. Oczewiscie my tez to mozemy robic ale jest to potrzebne jak wyciagamy wal, robimy szlif podpor czy wykorbien , dobieramy panewki, wymieniamy korby lub tloki itd. Glowic emozemy zmienic co tydzien na inna nie ma to znaczenia do grubosci UPG.

Sa fotki na necie glowic o diesla i od beny. Polecam poszukac i odrazu bedzie widac roznice.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

arwam

Post autor: arwam » pt lis 13, 2009 14:16

A jak jest słaba kompresja,czyż diesel nie zapala trudniej?To nie rozumiem po co odprężać diesla?Nowe teorie tuningowe propagujesz.

chcesz to przyjedź zobaczyć jak biały golfik odpala jakoś nie narzeka na słabą kompresję

[ Dodano: 13 Lis 2009 13:18 ]
Diesla sie nie odpreza bo nie ma to pozytywnego skutku tylko negatywny.
zalez ile dmuchasz to raz a dwa negatywne skutki są wtedy jak za bardzo odrężysz silnik



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lis 25, 2009 00:21

to pytanie za 1000pkt. o ile zmieni sie kompresja i stopień sprężania gdy zamiast uszczelki z 1 krabem damy uszczelke z 3 krabami?
prosze na przykładzie silnika AFN



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości