wymiana termostatu, cos jest nie tak

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » śr lis 04, 2009 00:06

tomch pisze:Może TD grzeje się szybciej
owszem TD grzeje się szybciej niż TDI
tomch pisze:Poprawiłeś, że pomiar zaobserwowałeś jednak na odcinku 5km
u mnie jest tak samo w mk2, że około 6km i mam auto dogrzane :) też przy swapie był wymieniany termostat.
Jak najlepiej sprawdzić.... odpalić auto tak jak wyżej napisali, potrzymać go na obrotach... macać węże czy oba są ciepłe... jeśli termostat będzie zamknięty to jeden będzie ciepły drugi zimny i tak samo z chłodnicą do połowy będzie ciepła poniżej będzie zimna. Gdy wskaźnik pokarze 90 stopni i węże zrobią się ciepłe sprawdzić czy wentylator się włącza oraz obserwować wskaźnik temp. Chyba prościej nie da się tego opisać :) . Jeśli wszystkie powyżej warunki zostaną spełnione to wszystko jest OK.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » śr lis 04, 2009 04:13

Hmm to może się podepne do tematu. Mój golfik teraz przy mrozach jadąc spokojnie nie grzeje sie do 90 stopni. Max 80 dopiero gdy troszke przycisne moment sie robi 90 ale zaraz spadnie :goof:
Dodam, że w lecie jak wskoczy na 90 to trzymasię tak cały czas. Czy według Was wszystko jest ok??



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr lis 04, 2009 17:52

Juzeks pisze:Czy według Was wszystko jest ok??
Juzeks, Nic sie nie martw :grin: Tylko jeździj!!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » śr lis 04, 2009 19:32

Juzeks to normalny objaw że w obecnie panujących temperaturach powietrza Twój AAZ takie osiąga temperatury silnika przy spokojnej jeździe, mam tak samo:)



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 05, 2009 00:25

tomecki83 pisze:Juzeks to normalny objaw że w obecnie panujących temperaturach powietrza Twój AAZ takie osiąga temperatury silnika przy spokojnej jeździe, mam tak samo:)
Wg mnie nie macie racji. Przecież po to jest termostat (zakładam, że w 100%-tach sprawny), aby regulował temperaturę silnika właśnie w okolicach 90*C, niezależnie od tego czy jest lato, czy zima. Oczywiście dopuszczam błąd wskaźnika, czy czujnika temp ale to już inna sprawa.

Sprawny termostat, układ chłodzenia oraz silnik bez przedmuchów ma zachowywać założoną temperaturę pracy. Jedynie czas nagrzewania będzie różny i zależny od temperatury otoczenia (pomijam rozwiązania konstrukcyjne silnika).

Niejedno już auto miałem i wiem, że takie wahania temperatury nie są poprawne (pomijam skrajne przypadki typu mróz -25*C). Obecnie mam dwa golfy i w obu tą sprawę przerabiałem. Na starych termostatach temp lubiła sobie falować i tak jak piszecie raz 70 a np po mieście 90. W obu po wymianie termostatu auta nagrzewają się szybko i wskaźniki stoją idealnie na środku skali (oczywiście spr również vagiem).

Jeszcze raz powtórzę, termostat ma utrzymywać założoną konstrukcyjnie temp pracy, jeśli jest inaczej, to na pewno nadaje się do wymiany


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 05, 2009 00:37

wymień termostat na wahler'a. bedziesz miał spokój na minimum 2 lata...

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 23:39 ]
termostat juz przy niższej temperature osiaga pewne otwarcie. dla termostatu określa sie pełną temprature otwarcia np. 89 stopni ale już przy nieco niższej czesciowo sie otwiera


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » pt lis 06, 2009 00:19

Hmm w takim razie kupuje termostat taki jak piszecie i wymieniam, to napewno nie zaszkodzi :bigok: Dzięki za rady :grin:



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pt lis 06, 2009 08:28

u mnie 5 km i strzałka stoi prosto.a latem to może 3-4 km,nie dawaj ogrzewania to zagrzeje sie znacznie szybciej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości