Strona 2 z 3

: czw paź 22, 2009 10:27
autor: arwam
zaprzal pisze:zwyczajny przypadek,
jakbyś widział w jaki stanie było przed niespodzianką to byś nie powiedział a po drugie nie robie afery tylko stwierdzam fakt, padło? to się założy większe i po problemie :bigok:

: czw paź 22, 2009 11:30
autor: zaprzal
norma, nie raz turbo "w idealnym stanie" bez zapowiedzi sie wysra... a wypisywanie o "surge" przy 0,7bar i 1500obrotach to w ogole smiech bo ono wtedy nawet nie wychodzi za mape
arwam pisze:padło? to się założy większe i po problemie :bigok:
to fakt, ps napisz na pw czy ten wysprzeglik wysylac czy zostawiasz swoj obecny patent

: czw paź 22, 2009 17:41
autor: rob555
Kto wypisal o surge line?
Powtarzam jeszcze raz...to co w TD dziala OK nie zawsze w TDI ma sens. Jesli wlaciciel chce 170KM to turbo ARL bedzie najlepsze, najprostrze i najmniej awaryjne do tego silnika

: czw paź 22, 2009 17:58
autor: zaprzal
Kto wypisal o surge line?
arwam w innym temacie :)

: czw paź 22, 2009 18:37
autor: Zimny Chirurg
Witam

Z tego co wiem to chyba AJM to najbardziej toporny ze wszystich TDIków na chipowanie. Strasznie nie luibią tego AJMy i mysle ze najbezpieczniej dla tych silników to max 145 km. Znam 1 przypadek co ma w AJMie 190 km i wiem ze to była straszna walka.
Ale to tylko moje skrome zdanie i to turbo co jest podane w linku na bank nie pasuje do AJMa. Musi być turbawka z kolektorem.

Pozdro

ZC

: czw paź 22, 2009 23:50
autor: arwam
zaprzal, Ale na własne uszy słyszałem jak zasapało i to konkretnie.
zresztą przy 1500rpm nie ma racji bytu takie ciśnienie

: pt paź 23, 2009 20:15
autor: Scatan
latam szukam tej turbiny od ARL i słabo
mogę prosić jakie ma oznaczenie turbina z ARL??

a Rob masz może takową??

: sob paź 24, 2009 20:34
autor: yanosho
Scatan pisze:latam szukam tej turbiny od ARL i słabo
wszystko masz pod nosem rob555, jest z tej samej wioski co ty a więcej niż pewne, że ogarnie temacik tej turbiny :bigok:

: śr lis 04, 2009 20:57
autor: Scatan
Witam
znalazłem Turbinke o oznaczeniach do ARL teraz pytanie:

wedle fot wklejonych co przerobić muszę w swoim AJM (co muszę to w sumie widzę) macie jakieś pomysły która stroną co pociągnąć i jakich materiałów najlepiej użyć?? proszę o wskazówki

oznaczenia na turbince: Garrett GT1749UB 038253016D

Obrazek Obrazek

: śr lis 04, 2009 21:29
autor: rob555
to jest ta "dziwna" turbina. Nigdy takiej nie przekladalem i tylko kilka razy widzialem na oczy. Wiekszosc ARL ma normalne wyjscie na szybkozlaczke skierowane w bok. Wystarczy tam redukcja + przekrecenie muszli i sprawa zamknieta....
Tutaj bym zdjal musze (slimaka - 6 srubek) odcial ten lacznik nastepnie dospawal tak jak masz w orginale fi 40 z kolnierzem na opaske i obrocil o 180st :)

: czw lis 05, 2009 01:06
autor: JABcok20
rob555 pisze:zadnych GT20 nie potrzeba wstawiac bo to tylko dol sie pogorszy a z wystrojeniem beda jaja.....
nie no znowu ktos pisze ża założysz vnt i turbo bedzie później wstwalo.
poza tym założysz turbo i tak trzeba wystroić. jak zmieniasz na inne niż fabryka to nie ma wyjścia.

[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 00:09 ]
zaprzal pisze:wypisywanie o "surge" przy 0,7bar i 1500obrotach to w ogole smiech bo ono wtedy nawet nie wychodzi za mape
może nieszczlny układ dolotowy i pokazalo niższe ciśnieinie. miałm tak egr większzej średnicy był zaolejony i przepuszczal

: pt lis 13, 2009 21:27
autor: Scatan
troszkę o głupocie i wyniku

Wsadziłem tą turbinkę... (post wyzej Garrett GT1749UB 038253016D )
przerobiona została strona zimna (dospawane)... prawie jak fabryka od turba AJM

montaż przeszedł bez problemu... (kilka dobrych godzin bo i czyszczenie wszystkiego)
Odpalenie...
działa!!
w porównaniu do serii dość głośno gwizdała, pochodziła kilka minut i przegląd...
0 wycieków wszystko dobrze...
mała przejażdżka na zimnym około 2km powoli...
przegląd...
Wszystko świetnie... pochodził trochę i ogarnięcie warsztatu

Teraz
na miasto sprawdzić jak chodzi...
dojazd kilka kilometrów, silnik ładnie nabrał temperatury...
więc parking i delikatne sprawdzenie mocy
WSZYSTKO ŚWIETNIE

podjechałem do sklepu, autko cały czas chodziło... żadnych problemów...
wyjazd ze sklepu jakieś 500m i kontrolka STOP brak oleju
zgaszenie auta, patrze oleju brak, leci za nami
dolanie trochę i plan 3km na warsztat
jadę BRAK MOCY
przejechałem 200m i stwierdziłem że nie będę katować i mechanik podjechał

Zerwało się smarowanie TURBINY !!

szybka naprawa, zalanie i na warsztat
przez drogę BRAK MOCY dosłownie jakby auto miało 5km
na warsztacie wyciągamy Turbinę... i...

Wirniki Nie chcą się kręcić, jedynie obrót około 0,5cm (delikatnie)
na dość dużą siłę obracają się wirniki o 360
(wirniki brak luzów)

Turbo następnego dnia poszło na regeneracje i okazało się że muszla zimna była powiększana i wirnik jest większy od seryjnego, nikt nie chciał mi dać nawet chwili gwarancji na to tłumacząc się ze to fabryka tak nie zrobiła i że ma większe obciążenie a że muszla rozwiercona to powietrze może się źle kręcić

trudno, wirniki zostały jakie były i regeneracja 650zl w moto-szlif bez prawa regeneracji
naprawa wężyka do smarowania turbiny, tak że powinna wytrzymać ponad 200atmosfer

montowanie wszystkiego, wymiana oleju na 5w40 spec. 505.01

odpalenie i auto działa;] badanie wszystkiego co kilka kilometrów i jest dobrze... jedyny problem to czasami dym... ale to dlatego ze w wydechu jest go jeszcze pełno jak pierwsza turbina mi "wysrała" wszystko

narazie ponad 100km zrobionych a jutro 300km mam w planie

wrażenia po wymianie na mocniejsze turbo??
wydaje mi się jakby było mniej mocy:/ na standardowym turbo auto na 3 biegu włączało trakcje na mokrej nawierzchni tak jakby teraz płynniej nabiera mocy ale brak chwilowego kopa:p
auto laga żadnego niema zbiera się w każdym zakresie obrotów choć chyba lepiej w górnych obrotach auto się zachowuje;)

teraz niedługo kłaniają się pompowtryski... na vagu pokazuje mi wskazanie na nich ponad 120

: ndz lis 15, 2009 05:43
autor: silent killer
rob555 jaką turbinkę polecasz do modyfikacji mojego 1,9 ARL ?? Chodzi mi o to żeby była to przyszłościowa konstrukcja. Obecnie mam 180KM a na wiosnę chce celowac w okolice 210 KM (I etap) a następnie-kiedyś w okolice 230KM (II Etap).
Wiele dobrego słyszałem (m.in od sleeper) o Tobie , na pomorzu lepszego nie ma, więc doradź mi dobrze bo potem to Ty będziesz sie bawił ze strojeniem tego (mam nadzieje) :bigok:
pozdro :grin:

: ndz lis 15, 2009 09:51
autor: marcin999
Podłączę się do tematu. Jako że w moim autku tez turbina robi papa to postanowilem ze jak bede juz kupowal nowa to kupie cos wiekszego. Co musze kupic zmienic w moim AHF-ie zeby podeszla turbina od ARL-a?