Strona 2 z 3
: wt paź 20, 2009 09:57
autor: barteq289
grandi pisze:barteq289 pisze:-prędkość do 70km/h
Z tą prędkością autao będzie bardzo wolno łapać 90 stopni
Szybciej jesienią i zimą nie bardzo da się jeździć ze względu na warunki. W mieście z kolei jest ograniczenie do 50-iu
Re: Nagrzewanie golfa IV 1.9 SDI
: pn lis 09, 2009 21:07
autor: GRYGA
barteq289 pisze:Moje pytanie brzmi - jak długo (czyli ile kilometrów) musicie przejechać swoją czwórką 1.9SDI by złapało Wam temp. 90 stopni??
Warunki:
-na pokładzie 1 osoba (kierowca)
-prędkość do 70km/h
-temp. na zewnatrz ok 0 stopni
Ja musze pokonać dystans ok 10-12 km by wskazówka stanęła na 90-iu. Z moich obserwacji to trochu długo - wcześniej jeździłem audi b4 2.0 benzyna - i tam dużo szybciej łąpał temperature. Chce wiedzieć czy te diesle się tak wolna nagrzewają??
Standard ja rowniez musze przejechac 10Km
: wt lis 10, 2009 23:11
autor: markim321
Pamiętam że pewnej ostrej zimy (2006r) wyjechałem w trase. 1.9 TDI 1Z 90 stopni złapał dopiero po 22 km. Wymieniony termostat miał wtedy poł roku. Cały układ chodzenia był na pewno sprawny. Po prostu diesle wolniej się nagrzewają, stad oszczedności w spalaniu
: wt lis 10, 2009 23:17
autor: suhhar
eee cos mi nie pasi ja mam 1.7 sdi i mi sie nagrzewa po przejechaniu ok 5-6 km a silnik o jest nie wiele mniejszy jak 1.9 sdi. moze pomozcie sobie jakas tektura przed chlodnica ?
: wt lis 10, 2009 23:20
autor: PinkFloyd
suhhar pisze:eee cos mi nie pasi ja mam 1.7 sdi i mi sie nagrzewa po przejechaniu ok 5-6 km a silnik o jest nie wiele mniejszy jak 1.9 sdi. moze pomozcie sobie jakas tektura przed chlodnica ?
Po co tektura
przecież sprawny termostat nie puści wody na chłodnice jak temp. przy termostacie nie przekroczy 87st. Tak to można było robić w Polonezie . Mozna sobie narozrabiac i zaburzyc gospodarkę cieplną silnika i wypalić uszczelkę co w dieslu łatwo jak go przegrzejesz.
: śr lis 11, 2009 20:07
autor: arwam
mettenos, nie pojemność a tylko skok tłoka
: śr lis 11, 2009 21:17
autor: Kywak
U mnie teraz tez sie dosc wolno nagrzewa, miedzy 8, a 10km w zaleznosci od tego jak jest temepatura rano po calonocnym postoju... Chcialem zadac za to pytanie z innej beczki. Codziennie rano dojezdzac na uczelnie odpalam auto, czekam z 30-45 sekund, po czym dopiero ruszam, robie odcinek nie wiem 500m i po jakis 3 minutach od odpalenia auta wjezdzam pod tunel (jak ktos zna katowice to wie jaki
i wyjezdzajac z niego lece na trase i wtedy powiedzmy dochodze do 5 biegu i 110 km/h przy 2400 obr. po okolo 5 minutach od momentu odpalenia auta. Czy jazda z taka predkoscia szkodzi turbinie, bo olej w niej jest jeszcze za zimny? Czy nie przejmowac sie i po prostu jezdzic tak dalej, bo nie ma innego wyjscia, czy np. poczekac troche dluzej na postoju przed ruszaniem
?
: śr lis 11, 2009 21:34
autor: Shmatan
Kywak pisze:czekam z 30-45 sekund, po czym dopiero ruszam
primo - ruszaj odrazu po uruchomieniu samochodu - szybciej się wtedy nagrzeje, więc mniej będzie się męczył w niskiej temp.
a co do prędkości - najważniejsze to lekko wciskać pedał gazu, i raczej nie przeciskać ponad 2000-2500 obrotów. Ja np. codziennie jade na uczelnie, i przez większośc drogi jadę między 1500-2000 wciskając gaz max o 1/3 wychylenia, a po złapaniu ok 70-80 stopni troche pogazuje na wysokich obrotach i dam sie przewietrzyć turbince.
: śr lis 11, 2009 21:39
autor: PinkFloyd
Kiedyś miałem MK III 1,9D i sie nie przejmowałem czy zimny od razu ruszałem i gaz, nie martwiłem sie ze goracy od razu gasiłem
sprzedałem go z przebiegiem 440tys km do konca nie brał oleju a sprezanie miał jak w nowym, ale TDI to juz nie to, zastanawia mnie czy SDI tez by zniósł bez zająkniecia takie brutalne traktowanie, bo TDI to traktuje juz inaczej
Poza tym ze względu na małą moc gaz był zawsze w podłodze a przy 178km/h było 4900 obr ale jakos do konca mu to nie przeszkadzało- trwała była to bestja i debilno odporna
: śr lis 11, 2009 23:02
autor: damiannn
Mi przy 0 po nocy podnosi sie po ok 2km wskazówka - 3 max 4km osiąga 90stopni. AQM czyli SDI z dodatkowymi 3 swiecami żarowymi w obiegu płynu chłodniczego. Przy największych mrozach tamtej zimy łapał po max 6km po nocy. B. duży wpływ oprócz dystansu ma również rodzaj jazdy. Czy jedziesz po prostu 80km/h na piatce odrazy czy stoisz w korkach. Ponadto ogrzewanie zawsze na off rano
: czw lis 12, 2009 00:24
autor: josef161
ja tez swoim musze myknąć 10 km do teperatury roboczej
pozatym tutaj na wysokosciach powietrze żadkie ciezko sie nagrzewa pozatym zawsze z gorki do domu juz nieco gorzej :green_fuck: uroki szwajcarskiej infrastruktury
Re: Nagrzewanie golfa IV 1.9 SDI
: czw lis 12, 2009 00:46
autor: Haki
barteq289 pisze:Moje pytanie brzmi - jak długo (czyli ile kilometrów) musicie przejechać swoją czwórką 1.9SDI by złapało Wam temp. 90 stopni??
Warunki:
-na pokładzie 1 osoba (kierowca)
-prędkość do 70km/h
-temp. na zewnatrz ok 0 stopni
Ja musze pokonać dystans ok 10-12 km by wskazówka stanęła na 90-iu. Z moich obserwacji to trochu długo - wcześniej jeździłem audi b4 2.0 benzyna - i tam dużo szybciej łąpał temperature. Chce wiedzieć czy te diesle się tak wolna nagrzewają??
Chcesz by było szybciej ?? proste - zasłoń kawałek chłodnicy .
U mnie w 1.9 TDI - max 6km i 90 stopni na blacie...
Re: Nagrzewanie golfa IV 1.9 SDI
: czw lis 12, 2009 01:03
autor: PinkFloyd
Haki pisze:barteq289 pisze:Moje pytanie brzmi - jak długo (czyli ile kilometrów) musicie przejechać swoją czwórką 1.9SDI by złapało Wam temp. 90 stopni??
Warunki:
-na pokładzie 1 osoba (kierowca)
-prędkość do 70km/h
-temp. na zewnatrz ok 0 stopni
Ja musze pokonać dystans ok 10-12 km by wskazówka stanęła na 90-iu. Z moich obserwacji to trochu długo - wcześniej jeździłem audi b4 2.0 benzyna - i tam dużo szybciej łąpał temperature. Chce wiedzieć czy te diesle się tak wolna nagrzewają??
Chcesz by było szybciej ?? proste - zasłoń kawałek chłodnicy .
U mnie w 1.9 TDI - max 6km i 90 stopni na blacie...
Ja nie długo bede miał zrobiony przekaźniki zamiast 103 do podgrzewania układu chłodzenia które beda same wymuszały dogrzewanie układu, jak temp. otoczenia pod maską spadnie poniżej 7 st., dogrzewanie bedzie czasowe do ok 2-3 minut po odpaleniu zimnego silnika.
: czw lis 12, 2009 12:47
autor: barteq289
Haki czemu tektura miałaby pomóc?? przecież dopóki termostat nie puści to w chłodnicy i tak nie ma ciepłej wody - więc nawet jak zimne powietrze dmucha w nią to i tak nie schładza jej. Do 90 stopni (bo wtedy powinien się otworzyć termostat) ciecz krąży tylko w bloku silnika i układzie nagrzewania przecież - chyba, ze ja źle to wszystko pojmuje...