Strona 2 z 9

: ndz lis 01, 2009 11:39
autor: Cordoba
Podepnę się do tematu. U mnie jest podobnie z tym ze jadąc trasę 30 KM z prędkością 100 - 120, z włączonym nawiewem na maxa wskazówka temperatury ledwo drgnęła. Dodam ogrzewanie działa, a w ciepłe dni nie ma problemów, zawsze jest na 90° . Czy częściowe zasłonięcie chłodnicy coś pomoże ?

: ndz lis 01, 2009 15:30
autor: Grzesiek GT
czyli może to być nie wina termostatu a czujnika?

: pn lis 02, 2009 03:29
autor: kwietek
grzesiek123, wszystko jest ok. te wskaźniki nie są zbyt dokładne(+/- 5 do 10 stopni) więc nie masz się co martwić. Pozatym jak się włącza ogrzewanie spora część ciepła odprowadzana jest przez nagrzewnicę do wnętrza dlatego termostat może być cały czas zamknięty a silnik i tak wolniej się nagrzewa. Jak byś miał nowszy rocznik wskazówka by cały czas leżała na 90.

: pn lis 02, 2009 07:12
autor: Mako
kwietek pisze:Jak byś miał nowszy rocznik wskazówka by cały czas leżała na 90.
a co ma piernik do wiatraka, mam taki sam jak jego rocznik itd. od zawsze było na 90stopni tylko ostatnio nie przekracza 80stopni i co ? czujnik do wymiany albo termostat jeśli chodzi o ciebie u mnie to czujnik,

: pn lis 02, 2009 09:54
autor: bradley
kwietek, nie prawda. Dopiero liczniki w mk4 takie byly, ze lezaly na 90C a silnik juz sie gotowal :grin:
Ja jakos mam rocznik 96 i jak termostat padal wyraznie widzialem ze nie chcial dojsc do 90C, jak go przycisnalem na autostradzie to wstawal do gora 85 a jak tylko zwalnialem do 80km/h to opadal ponizej 80.

: pn lis 02, 2009 18:08
autor: kwietek
bradley pisze:Dopiero liczniki w mk4 takie byly, ze lezaly na 90C a silnik juz sie gotowa
W takim razie mam czwórkę z 96 roku co wygląda jak trójka :P W niej jak termostat padał faktycznie wskaźnik pokazywał ok 80 stopni. Zaś w drugim egzemplarzu z tym że rocznik 94, pomimo że termostat jest dobry wskaźnik waha się od niecałych 80 do 90 stopni w czasie jazdy, w korku waha się od 90 do 100. W starszych modelach to normalne (dlatego np. dwójki nie miały w ogóle skali w stopniach), w 95 roku wprowadzili tą modyfikacje by łatwiej było zdiagnozować niesprawność, i by użytkownicy nie wpadali w panikę jak wskaźnik pokaże np. 110 stopni.

: pn lis 02, 2009 20:33
autor: Adas1Z
KWIETEK...... moze bys tak powiedział koledze ze termostat mozna sprawdzic przed wymiana??// trzeba poprostu dysponowac termometrem najlepiej alkoholowym z zakresem do 100st C. Termostat nalezy wymontowac wrzucic do wody i stopniowo ja podgrzewac z zanuzonym termostatem i termometrem, obserwyjemy w jakiej tem sie otwiera( zaczyna otwierac) chyba cos koł 85 st, ale nie bede sie upierał, zreszta na kazdym termostacie pisze...jesli sie otworzy wczesniej badz otwiera sie nierówno to złom.prosty ekonomiczny sposób,a jesli czujnik wali w ch... to mozna najpierw wrzucic termometr do biornika wyrównawczego i pokaze jaka jest tem co mozna porównac do wskazan na desce rozd.TDI grzeje sie wolnonawet 10 km moze byc mało. co wiecej zima przy właczeniu nawiewu na full tem z 90 moze zejsc nawet na 70. ja w lecie bez chłodnicy przejechałem 20 km i temp nie przekroczyła 90st.( chłodnica była pknieta po wypadku, połaczyłem obie rury od chłodnicy i nawiew x4.)

: pn lis 02, 2009 20:53
autor: GRIZLI
A nie prościej podpiąć lapka , odpalić vaga lub podobny program i pojeździć ? Tam wszytsko jest ładnie i dokładnie pokazane, bez domysłów i dociekanie, który to rocznik. TDI to bydlę jeśli chodzi o ciepełko. Strasznie słabo rozgrzewa się, zwłaszcza zimą. 10km to nie jest dystans, który gwarantuje nagrzanie silnika do potymalnej temperatury. Nawet jadąc 100km ale równo, możnanie dojść nawet do 70 stopni.

: pn lis 02, 2009 21:43
autor: kwietek
Adas1Z, zgadza się tak zawsze trzeba trzeba robić, ale pod warunkiem że jesteś już zdecydowany na rozkręcanie. Na razie rozważamy czy problem w ogóle istnieje, czy raczej to niedokładność wskaźnika. Swoją drogą dobrze że na to zwróciłeś uwagę bo zdarza się że niepotrzebnie wymienimy termostat co do temperatury otwarcia są różne najczęściej jednak 80, 82, 85, i najpopularniejszy 87 stopni, z resztą jak sam zauważyłeś pisze

[ Dodano: 02 Lis 2009 20:45 ]
GRIZLI, a to co ty opisujesz to jest już objaw padniętego termostatu

: pn lis 02, 2009 22:09
autor: Adas1Z
Grizlia co sytucji gdy czujnik oszukuje?vagiem to sprawdzisz?ja wstawiałem dwa nowe czujniki i pokazywały na vagu po 115 i 125 st czyli by juz chłodnice wyrwało zpasa.pomiar rezystancji tez czesto mozna o kant dupy potłuc.mierzyłem i wszystkie czujnki miały zblizone a temp zupełnie inna pokazyway.a kwietek ma chyba racje, przed demontazem mozna pokombinowac.moim zdaniem najprosciej sprawdzic temp termometrem. wyjdzie jaka faktycznie jest, u mnie przy dobrym termostacie w takich warunkach jak teraz silnik nagrzewa sie do własciwej temp po ok 15km,przy właczonym nawiewie na st 2.mam wbudowane swiece zarowe do płynu chłodzacego-te 3 szt oryginalne ale nie wiem czy cos daja?? moze juz padły, ktos moze wymieniał je??? poszukam

: pn lis 02, 2009 22:10
autor: bradley
Jadac 80km/h 90c i 80c oleju lapie po 13km. Woda wczesniej wskakuje na 90C juz po 10km. Mowie oczywiscie o warunkach jakie teraz sa czyli kolo 0C

: wt lis 03, 2009 18:58
autor: GRIZLI
wstawiałem dwa nowe czujniki i pokazywały na vagu po 115 i 125 st
czyli albo były uszkodzone albo nie były TAKIE NOWE albo nie ten typ co potrzeba. Istnieje możliwość jeszcze podróbki -bardzo kiepskiej podróbki. Spora rzesza włascicieli, kupuje najtańsze elementy dla oszczędności lub po prostu z braku funduszy. Po to jest VAG aby móc w miarę najdokładniej diagnozować pojazd.
GRIZLI, a to co ty opisujesz to jest już objaw padniętego termostatu
A założysz się, że termostat sprawny? Silnik można zagrzać nawet na 5km jazdy nie przekraczajac 80km/h lub niedogrzać do 90 stopni po 10km. Wszystko zależy od obciażenia silnika na tym dystansie, ile paliwka spali i jaką pracę wykona. Codziennie jeżdżę po nawet 160km. Mam MFA, czasem lapka z vagiem i wodzę co dzieję się z samochodem. Jeśli po 20-30km temperatura nie osiąga 90stopni to już ewidentnie coś jest nie tak.
Termostat najłatwiej sprawdzić podczas nagrzewania silnika. Jesli przy temperaturze powiedzmy 70-80 stopni (lub wcześniej) dolna rura od termostatu do chłodnicy będzie ciepła(cieplejsze od środka chłodnicy), oznacza to uszkodzenie termostatu. Ona powinna być zimna aż do chwili jego otwarcia, kiedy termostat otworzy duży obieg.

A co do termostatu, temperatura poczatku otwarcia wynosi około 85 stopni, końca 105 stopni...i nie inaczej prznajmniej w TDI.

: wt lis 03, 2009 19:58
autor: Grzesiek GT
to ja już w sumie nie rozumiem nic każdy co innego mówi. znajomy mechanik mi powiedział to co koledzy wcześniej że czasem tak może być że temp na wskaźniku nie dojdzie do 90 stopni bo zalezy od ustawienia termostatu. Ważne że się nie gotuje silnik

: wt lis 03, 2009 20:57
autor: kwietek
grzesiek123, poczekaj dłuższą chwilę aż włączą się wentylatory i zobacz jaką temperatura będzie na wskaźniku jeśli będzie między 90 a 100 stopni, stawiam na termostat. Jeśli jednak wskazania będą poniżej 90 wskazuje to na niedokładność czujnika i można tak jeździć, ewentualnie można sprawdzić stabilizator napięcia (kosztuje 1zł) a potem sam czujnik.