Przygotowania przed zima świece zarowe?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 20:25

Musisz mieć świete co tego modelu bo w naszych TDI świece dogrzewaja silnik pod odpaleniu przez ok 2 min lub do temp. ok 60st w zależnosci co bedzie szybciej i nie moga byc szybko grzejne bo się przepalą- musza być wg katalogu

[ Dodano: Wto 13 Paź, 2009 ]
W sumie polecam Beru ale oryginały, chodza tak od ok. 40zł za sztuke, nie stawiam na świece Iskry ale kupiłem na próbę ceramiczne i produkuje je tylko Iska do naszego modelu i sa :bigok: bardzo szybko grzeja i działaja na razie juz 6 miesiecy i sa za 30zł sztuka. W sumie polecam Beru potem NGK



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » wt paź 13, 2009 20:32

ok pinkfloyd ale to jak ja mam dojsc jakie sa potrzebne do mojego modelu jak miałem bosha z innej parafi? hehe czym sie kierowac przy doborze modelu ? bo ejstem zielony z tego? gosciu powiedział mi w sklepie ze sa 3 rodzaje



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 20:36

Oba numery świec sa ok czyli nadaja sie do dogrzewania wtórnego i do tego modelu, w Intercarsie bez rabatu Beru kosztuje 45zł

[ Dodano: Wto 13 Paź, 2009 ]
Kup BERU 100226227 model GN855 a po co je zmieniasz jak sa ok



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » wt paź 13, 2009 20:42

hmm czy sa ok to do konca niewiem wczoraj jak było 4 stopnie to juz musiałem grzac na 2 razy wiec wole sie przedwczesnie zabezieczyc zeby w zimie nie było niespodzianek znajomy mechanik mowił ze nigdy do konca nie idze sprawdzic swiecy czt sa ok i czy grzeja tak jak maja ze równie to bywa a tak mam bede miec nowe i wszystko ok ok dzieki wielkie za pomoc jutro zaatakuje sklepy ajikei maja ceny z tego modelu



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 20:44

krzysbiker pisze:hmm czy sa ok to do konca niewiem wczoraj jak było 4 stopnie to juz musiałem grzac na 2 razy wiec wole sie przedwczesnie zabezieczyc zeby w zimie nie było niespodzianek znajomy mechanik mowił ze nigdy do konca nie idze sprawdzic swiecy czt sa ok i czy grzeja tak jak maja ze równie to bywa a tak mam bede miec nowe i wszystko ok ok dzieki wielkie za pomoc jutro zaatakuje sklepy ajikei maja ceny z tego modelu
a co nie odpala, mi na wszystkich spalonych przy 0 st palił od strzała



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » wt paź 13, 2009 20:51

wiesz wole byc przezorny bo nie garazuje auta



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt paź 13, 2009 21:03

PinkFloyd pisze:mi na wszystkich spalonych przy 0 st palił od strzała
U mnie przy -20tu palił,z dużym bólem,ale palił,a spalone miałem jak się okazało wszystkie.
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 21:05 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr paź 14, 2009 18:33

krzysbiker pisze:wiesz wole byc przezorny bo nie garazuje auta
To co opisujesz wcale nie musi być problemem świec. Sam widzisz ,że chłopaki odpalali na całkowicie spalonych świecach swoje TDI-ki.

Jeśli musiałeś na 2 razy grzać to stawiałbym raczej na zły kąt zapłonu albo zawalone wtryski.
Najlepiej gdybyś pyknął logi z Vag-a. i Będzie wiadomo co i jak. Wg mnie świece masz jak najbardziej ok :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr paź 14, 2009 19:49

ja polecam beru, u nas są po 35pln, a z tego co sie orientuję to jest chyba różnica między dwoma numerami świec, jedne na 12v a drugie na 11v, sam takie miałem założone na 11v.
NUMER: GN855



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn lis 09, 2009 16:53

moża odłączyć czyjnik temp. i zapalić, a poźniej podłączyć spowrotem :).



mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » pn lis 09, 2009 23:24

w trakcie użytkowania TDIka zauważyłem że świece nie muszą być całkowicie spalone aby komplikować rozruch silnika, wystarczy że, będą na na granicy wykończenia.
Ja tak miałem, niby że rezystancja była odpowiednia i świece grzały po podłączeniu do akumulatora to trzeba było trochę dłużej kręcić na zimnym, ciepły palił idealnie ...szkoda rozrusznika. Wymieniłem świece na NGK (komplet kosztował 120zł) i jest dużo lepej.

jeśli wcześniej nie było problemów z odpalaniem na zimnym i nie było nic grzebane w rozrządzie to takie zjawiska jak niepoprawny kąt itp raczej można odrzucić.

pordrawiam



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2783
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 03:24

Witam

Podłącze się pod temat.

Jaki opór powinny wskazywać świece w miarę sprawne? Będzie mi je mechanik sprawdzał, ale warto się dowiedzieć.

Pozdrawiam



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » wt lis 10, 2009 11:23

phanteon przecież wyżej pisali że tak do końca świec nie sprawdzisz miernikiem,ja mam też problemy z odpalaniem w chłodne dni ale jak jest cieplej albo auto rozgrzane to pali od razu,u mnie stawiam właśnie na świece,oczywiście biore beru,w sklepie po małych negocjacjach mówił że za 160 zeta odda,trochę drogawo ale jak to starsi ludzie powiadają "pies ich ganiał " :axe:



dudas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn gru 21, 2009 18:53
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: dudas » pn gru 21, 2009 19:19

Podepnę się do tematu.

Sprawdzałem świece bez wykręcania metodą na zwarcie i żadna nie iskrzyła. Trudno mi było uwierzyć, że wszystkie 4 nie działają (że jakaś jest padnięta, to na pewno- przy temperaturze około zera zaraz po uruchomieniu silnikiem trzepie przez kilka sekund, teraz przy minus 15 odpalił dopiero po połączeniu do aku z innego auta, tak po kilku minutach prób. Rozgrzany oczywiście pali od razu).

Sprawdziłem więc opór jeszcze miernikiem i tu chciałem się zapytać, czy dobrze zrobiłem:
- czarny do minusa w akumulatorze
- czerwony do końcówki świecy, tam gdzie fajka nachodzi
Sprawdzałem po zdjęciu fajek i takie wartości wyszły:
1. poza zakresem, zero reakcji
2. około 500 ohmów
3. 3,5 ohma
4 około 1800 ohmów

Z tego wychodzi, że trzy są do niczego, a jedna na wykończeniu, czyli do kupienia cały komplet.
Chciałem się tylko upewnić, czy tak można mierzyć opór, jak opisałem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości