Strona 2 z 8

: pt paź 09, 2009 13:03
autor: pablo4451
nie, mam turbo KKK, k14

: pt paź 09, 2009 13:46
autor: Dziku VR6
pablo4451 pisze:k14
to powinno wstawać duzo szybciej niz 3000 obr

: pt paź 09, 2009 14:08
autor: pablo4451
a wracając do tego tematu http://forum.vwgolf.pl/vi...7&highlight=lda to jesli odkręce te 4 sruby zeby zdjąć ten dekielek na pompie to musze tez odkręcić tą większą śrube na środku w wklęsnięciu tak ??? własciwie to to chyba nakrętka jest... nic nie rozreguluje jesli ją odkrece ??? bo zeby regulowac LDA to musze ten dekielek przeciez najpierw z membraną zdjąc,,,, jak to jest ????

: pt paź 09, 2009 14:35
autor: dominik7
Ja to juz mam metlik w glowie.
Czytam caly dzien te tematy i mam w zwiazku z tym trzy pytania.

1. Jaka ja mam turbine?Mam niby od silnika SB, ale w VW Passacie.W ksiazce pisze ze Garret T3, ale na forum ze T2.
2. Czy zeby podkrecic boost pin wystarczy przekrecic ten dekielek w prawo, czy trzeba koniecznie tez spilowac podkladke? Bo tu pisze ze pilowac trzeba, a np. na linku z forum Audi 80 ktory czesto jest cytowany kolega mowi ze wystarczy przekrecic.Wolalbym tylko przekrecic...A moze wogole wywalic te plastikowa podkladke?
3. Czy jak calkowicie zamkne zawor bezpieczenstwa to mi nie wydmucha uszczelki pod glowica od cisnienia? Wydaje mi sie ze cisnienie wtedy znacznie wzrosnie, i to do takich granic ze bedzie naprawde trzeba uwazac, zeby nie przedobrzyc z butowaniem.

: pt paź 09, 2009 17:40
autor: sebastian1901
mam JR'a i zaczyna ciągnąć od 3tys do 4,5

: pt paź 09, 2009 17:46
autor: munior
pablo4451 pisze:zeby zdjąć ten dekielek na pompie to musze tez odkręcić tą większą śrube na środku w wklęsnięciu tak ???
Nie .Tej na środku nie ruszasz .Odkręcasz tylko te 4 na dekielku
pablo4451 pisze:bo zeby regulowac LDA to musze ten dekielek przeciez najpierw z membraną zdjąc,,,, jak to jest ????
Odkręcasz dekielek pod nim jest membrana ,wyciągasz membranę z boost pinem ,patrzysz w którym miejscu jest rysa na pinie ,i przekręcasz pina największym wcięciem w stronę koła pasowego pompy ,możesz też spiłować podkładkę z tworzywa ograniczającą ruch pina .Niektórzy usuwają ją zupełnie.To wszystko dotyczy LDA ze" słoneczkiem "w pompie od 1,6 TD.Wszystko masz dokładnie tu opisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda

: pt paź 09, 2009 18:07
autor: pablo4451
Dzięki :grin: i dzięki za link z opisem widziałem go juz nie wiedziałem tylko co z tą srubą na srodku dekielka. No a moge zrobić taką operacje bez mierzenia cisnienia doładowania ???? moge to zrobić i nie zwiększać cisnienia doladowania bo nie mam narazie wskaznika ciśnienia doladowania :blush:

: pt paź 09, 2009 18:10
autor: Krzysiek W.
pablo4451 pisze:moge to zrobić
Można.
pablo4451 pisze:i nie zwiększać cisnienia doladowania
Na samej zwiększonej dawce - auto nie jeżdzi. Trzeba podnieść doładowanie.

: pt paź 09, 2009 18:13
autor: pablo4451
Czyli nie ruszać LDA do puki nie bede miał jak sprawdzić ciśnienia doładowania tak ???? :chytry:

: pt paź 09, 2009 18:18
autor: Krzysiek W.
pablo4451 pisze:Czyli nie ruszać LDA do puki nie bede miał jak sprawdzić ciśnienia doładowania tak ????
Nie. Kręć ile chcesz - tylko nie spodziewaj się rewolucji. Autko jeżdzi przecież na połączeniu: paliwo + powietrze. Jak zwiększysz dawkę paliwa to bedzie - 50% zmian. Trzeba zwiększać ciśnienie doładowania również.

: pt paź 09, 2009 18:22
autor: pablo4451
acha rozumiem :) wolałem sie upewnic bo nie chce uszkodzić silnika czy turbiny tą operacją bez ruszana doładowania jak narazie :) jak zdobęde wskażnik to zobacze ile pompuje turbo i wtedy zwiększe ciśnienie :)

: pt paź 09, 2009 18:24
autor: Krzysiek W.
Kręć dawką - ale nie zapomnij w przyszłości o dołładowaniu. :bajer:

: sob paź 10, 2009 19:02
autor: pablo4451
Nie zapomne :) a czy jesli pobawie sie z tym LDA i ustawie go na największym skosie taj jak to opisaliście to turbo będzie mi wcześniej wstawało niz teraz ??????? bo głównie o to mi chodzi bo póżno bierze sie do roboty :)

: sob paź 10, 2009 19:45
autor: jarekkoval
pablo4451,
podlewajac troche paliwem, powstanie wiecej spalin, czyli turbo wczesniej wstanie ale na jakies duuze roznicy liczyc nie mozesz
jesli checsz naprawde od dolu a nie chcesz inwestowac w np. VNT to polecam zalozyc k14.
Mala suszara, bardzo wczesnie wstaje :) do miasta jest elegancka natomiast na traski wolalbym t3 :) noi k14 mniej troche napompuje ;/