Strona 2 z 2
: pn wrz 28, 2009 16:42
autor: nikusss
to moze kwestia wydechu?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
w B2 silnik wzdluz wiec duzo mniej zawijasow mam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
prosto z turbo wychodzi 2" i po drodze sa 2 przelotówki tylko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
faktycznie na normalnym wydechu byl jakby zamulony troche
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
edit:
turbo "wstaje" prz 2300 - zaczyna sie cokolwiek na manometrze pojawiac a przy 2400-2450 mam juz 0.65
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pn wrz 28, 2009 17:06
autor: Dziku VR6
Jak juz temat o turbinach to mam male pytanie czy Wy też tak macie: Silnik pracuje na wolnych obrotach na biegu jalowym (luzie) , depne mu w podloge do 5 tys obr i puszcze noge z gazu, obroty spadają i na chwile zatrzymują sie na 2,5tys-3tyś na jakos pół sekundy i spadaja normalnie do 1 tys. tez jest tak u Was?
: pn wrz 28, 2009 22:33
autor: arwam
Dzikuvip pisze:depne mu w podloge do 5 tys obr i puszcze noge z gazu, obroty spadają i na chwile zatrzymują sie na 2,5tys-3tyś na jakos pół sekundy i spadaja normalnie do 1 tys. tez jest tak u Was?
to jest zjawisko normalne przy pompach starego typu gdzie nie miałeś osobnej regulacji biegu jałowego
: wt wrz 29, 2009 09:07
autor: Dziku VR6
arwam pisze:to jest zjawisko normalne przy pompach starego typu gdzie nie miałeś osobnej regulacji biegu jałowego
Dokladnie taką mam...
: wt wrz 29, 2009 09:39
autor: nikusss
u mnie na pompie starego typu tez to bylo, w sumie w niczym nie przeszkadzało
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt wrz 29, 2009 10:31
autor: Dziku VR6
nikusss pisze:u mnie na pompie starego typu tez to bylo, w sumie w niczym nie przeszkadzało
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No mi tez to nie przeszkadza ale myslalem ze to przez turbine
: wt wrz 29, 2009 14:24
autor: t0mal
Turbo KKK ma wirnik kompresora starszego typu niż garrett i dlatego ma więszą turbodziurę, widać to na wykresie, K24 ma bardziej stromą mapę od garretta T3
: wt wrz 29, 2009 15:12
autor: arwam
t0mal, możesz podzrzucić linka?
o tym nie wiedziałem
: wt wrz 29, 2009 15:24
autor: t0mal
To z książki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Doładowanie silników" Mysłowskiego, chodzi o to że w K24 są łopatki proste, naprzemian niska i wysoka, a w garrecie są pozaginane do tyłu.
[ Dodano: 29 Wrz 2009 15:29 ]
Obejżałem swoją i co się okazuje, T3 też ma wirnik starego typu, z tym, że te wyższe łopatki są bardziej pogięte, tak że zasłaniają mniejsze, które są proste
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt wrz 29, 2009 20:13
autor: Michał_1977
Czyli jak dobrze rozumiem,to T3 powinno wcześniej wstawać niż K-24,tak?
: wt wrz 29, 2009 20:35
autor: abrams
a K24 troche lepiej pompować.. tak ?? hmm.. coś mi się wydaje ze mam nowa lekture
"Doładowanie silników" Mysłowskiego
: wt wrz 29, 2009 23:55
autor: t0mal
Wygląda na to, że T3 wcześniej wstaje od k24 i więcej pompuje,
K24 powinna być nieco wytrzymalsza, bo jej łożyska nie będą ta obciążone, ale to taka czysta teoria raczej. Hmm może by tak zrobić nowy temacik o turbach? Już kiedyś w temacie o AAZetach toczyła się podobna dyskusja, dawałem tam mapy.
: śr wrz 30, 2009 00:16
autor: grandi
K14 jedyny + mały efekt turbo dziury