Czy warto zakłądać turbo od SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pn wrz 28, 2009 16:42

to moze kwestia wydechu? :)
w B2 silnik wzdluz wiec duzo mniej zawijasow mam ;) prosto z turbo wychodzi 2" i po drodze sa 2 przelotówki tylko :) faktycznie na normalnym wydechu byl jakby zamulony troche :D
edit:
turbo "wstaje" prz 2300 - zaczyna sie cokolwiek na manometrze pojawiac a przy 2400-2450 mam juz 0.65 :)
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 16:43 przez nikusss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn wrz 28, 2009 17:06

Jak juz temat o turbinach to mam male pytanie czy Wy też tak macie: Silnik pracuje na wolnych obrotach na biegu jalowym (luzie) , depne mu w podloge do 5 tys obr i puszcze noge z gazu, obroty spadają i na chwile zatrzymują sie na 2,5tys-3tyś na jakos pół sekundy i spadaja normalnie do 1 tys. tez jest tak u Was?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 22:33

Dzikuvip pisze:depne mu w podloge do 5 tys obr i puszcze noge z gazu, obroty spadają i na chwile zatrzymują sie na 2,5tys-3tyś na jakos pół sekundy i spadaja normalnie do 1 tys. tez jest tak u Was?
to jest zjawisko normalne przy pompach starego typu gdzie nie miałeś osobnej regulacji biegu jałowego



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt wrz 29, 2009 09:07

arwam pisze:to jest zjawisko normalne przy pompach starego typu gdzie nie miałeś osobnej regulacji biegu jałowego
Dokladnie taką mam...


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » wt wrz 29, 2009 09:39

u mnie na pompie starego typu tez to bylo, w sumie w niczym nie przeszkadzało :)



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt wrz 29, 2009 10:31

nikusss pisze:u mnie na pompie starego typu tez to bylo, w sumie w niczym nie przeszkadzało :)
No mi tez to nie przeszkadza ale myslalem ze to przez turbine


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 29, 2009 14:24

Turbo KKK ma wirnik kompresora starszego typu niż garrett i dlatego ma więszą turbodziurę, widać to na wykresie, K24 ma bardziej stromą mapę od garretta T3
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 14:25 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 29, 2009 15:12

t0mal, możesz podzrzucić linka?
o tym nie wiedziałem



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 29, 2009 15:24

To z książki :) "Doładowanie silników" Mysłowskiego, chodzi o to że w K24 są łopatki proste, naprzemian niska i wysoka, a w garrecie są pozaginane do tyłu.

[ Dodano: 29 Wrz 2009 15:29 ]
Obejżałem swoją i co się okazuje, T3 też ma wirnik starego typu, z tym, że te wyższe łopatki są bardziej pogięte, tak że zasłaniają mniejsze, które są proste :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 29, 2009 20:13

Czyli jak dobrze rozumiem,to T3 powinno wcześniej wstawać niż K-24,tak?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt wrz 29, 2009 20:35

a K24 troche lepiej pompować.. tak ?? hmm.. coś mi się wydaje ze mam nowa lekture ;)

"Doładowanie silników" Mysłowskiego


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 29, 2009 23:55

Wygląda na to, że T3 wcześniej wstaje od k24 i więcej pompuje,
K24 powinna być nieco wytrzymalsza, bo jej łożyska nie będą ta obciążone, ale to taka czysta teoria raczej. Hmm może by tak zrobić nowy temacik o turbach? Już kiedyś w temacie o AAZetach toczyła się podobna dyskusja, dawałem tam mapy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr wrz 30, 2009 00:16

K14 jedyny + mały efekt turbo dziury


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 103 gości