Strona 2 z 3

: śr wrz 09, 2009 14:10
autor: research1
mj2006 pisze:Nie polecam castrola sprobuj liqui moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1331.html 3 prawdziwe syntetyki to valvoline 5w-40 mobil 1 0w-40 i liqui moly jak w linku , reszta to hydrokrakowane kupa na bazie mineralnej. :grrr: wszystkie normy powyzej 505.01 sa obciete ze wzgledu na ekonomie 506 507 itd. 5w-30 mniejszy zakres temperatur juto podesle konkretny artykuł na ten temat z niemieckiego forum pozdrawiam

Ja sam jezdze na 502/505 5W-40 Synthoil High Tech i mam 225tys nastukane i nic sie nie dzieje.
twierdzisz że motul specyfic 5w40 505.01 nie jest pełnym syntetykiem ? :rotfl:

: śr wrz 09, 2009 17:01
autor: pinoklas
research1 pisze:
mj2006 pisze:Nie polecam castrola sprobuj liqui moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1331.html 3 prawdziwe syntetyki to valvoline 5w-40 mobil 1 0w-40 i liqui moly jak w linku , reszta to hydrokrakowane kupa na bazie mineralnej. :grrr: wszystkie normy powyzej 505.01 sa obciete ze wzgledu na ekonomie 506 507 itd. 5w-30 mniejszy zakres temperatur juto podesle konkretny artykuł na ten temat z niemieckiego forum pozdrawiam

Ja sam jezdze na 502/505 5W-40 Synthoil High Tech i mam 225tys nastukane i nic sie nie dzieje.
twierdzisz że motul specyfic 5w40 505.01 nie jest pełnym syntetykiem ? :rotfl:
Byłem w sklepie u znajomego sprzedawcy pytałem o olej castrol edge z norma 505 cena za 4 litry to 200 zeta , znojomy polecił mi mobil 1 5w 30 nowy olej z norma 507 cena za 4litry 140 zł czy ktos z kolegów zalewa takim lejem swojego klekota.

: śr wrz 09, 2009 21:18
autor: maxoff
mettenos pisze:nie wydaje ci się taki zabieg z lekka bezcelowy?
wydaje mi się jak najbardziej celowy :bigok:

: śr wrz 09, 2009 23:46
autor: doggie
maxoff pisze:
mettenos pisze:nie wydaje ci się taki zabieg z lekka bezcelowy?
wydaje mi się jak najbardziej celowy :bigok:
a uzasadniasz to czym?

: czw wrz 10, 2009 22:17
autor: maxoff
mettenos pisze:a uzasadniasz to czym?
tym że w polskich realiach drogowych, gdzie jazda odbywa się przeważnie na krótkich odcinkach, na niedogrzanym silniku, szarpanina w korkach ,ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości i wolę go wymieniać częściej. tyle z mojej strony, bo dalsza polemika wydaje mi się
maxoff pisze:lekko bezcelowa
. pozdro.

: pt wrz 11, 2009 00:18
autor: doggie
maxoff pisze:tym że w polskich realiach drogowych, gdzie jazda odbywa się przeważnie na krótkich odcinkach, na niedogrzanym silniku, szarpanina w korkach ,ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości
dlatego w związku z tym co opisałeś (zresztą prawda to i sam odpowiedziałeś tym samym na moje pytanie) zdecydowanie lepszy będzie 505.01.
maxoff pisze:ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości

:bigok: pozdrawiam

: pt wrz 11, 2009 21:20
autor: maxoff
mettenos pisze:505.01.
jeszcze
mettenos pisze:szybciej traci swoje właściwości
i wymieniał bym co 10000km :bigok:. pozdro.

: sob wrz 12, 2009 23:09
autor: congito
W knidze VW jest napisane :
- z LL olej o specyfikacji 506.00/507.00
- bez LL ojej o specyfikacji 505.01
- silniki z DPF o specyfikacji 507.00

Ja leje u siebie motula 505.01, 168zl za 5l z pewnego źródła( tzn. GUTMARKT w Zielonej Górze Naftowa 2), turbo i klekotanie się wyciszło. Poprzednio lany był mobil ESP i castrol edge 5w40 na 10 kkm 0,8.l do wymiany. Na motulu 0,3 :bigok: l, i jakoś ciszej i pewnie się za******la .

olejek do tdi

: pt paź 02, 2009 13:32
autor: Pawelrade
Zakupiłem taki : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=738915848.

Mam nadzieję że będzie ok. Spełnia normę 505.01 Vw a jest duzo tańszy coprawda to 5w40 ale chyba będzie bez problemów bo to pełny syntetyk zalecany do motorów vw z silnikiem tdi na pompowtryskiwaczach

: pt paź 02, 2009 17:56
autor: Toledziak
Panowie w kwestii oleju, powiedzcie mi czy doszły do Was słuchy że firmy przestają robić 5W40 505.01 na rzecz 5W30 505.01?? Bo szukam dziś oleju a tu lipa i nie ma nic a nic. Może jest ktoś na forum kto robi w olejach?? Teraz mam zalany 5W30 Castrola LL (taki lał poprzedni właściciel) nie mam u siebie filtra cząstek stałych i chciałbym zalać 5W40 505.01 bo i tak wymieniam co 10 - 12 tys km i jest problem z zakupem. Nie chce kupić np. motula w poszukiwanej lepkości żeby przy nastepnej wymianie dowiedzieć sie że niestety ale robia tylko 5W30, bo w dół z lepkością nie można iść. Co Wy na to??

: pt paź 02, 2009 18:16
autor: congito
A dlaczego nie można z lepkością w dół ?? :blush:

: pt paź 02, 2009 18:26
autor: Toledziak
Tak zasłyszałem, nie mam potwierdzenia. Ponoć nie można szaleć z oliwą, że raz 5w40 a innym razem 5w30 albo 0w30

: sob paź 03, 2009 19:32
autor: kamska
mettenos pisze:wymiany robię co około 23000-25000 km
Jezdze na SLX LL III 5W30 i wymieniam przy 20tys. Tak coś mnie tknęło i ostatnio sprawdzając olej powąchałem go- strasznie śmierdzi sadzą, spalinami, jest czarny jak smoła. Czy to normalne zjawisko, czy też wymiana co 20tyś jest przesadzona? może należałoby jednak wyemianiać czesciej?
Dodam, ze auto ma obecnie najechane 150tyś km i pali ok. 1 litra oleju na 20tyś.

: pn paź 05, 2009 09:33
autor: Piasek
U mnie w T4 wymieniam zgodnie z normą LL-2 bo tak było od początku. Olej - zawsze najlepszy (obecnie Liqui Moly i w tej materii raczej się już nic nie zmieni) a wymiana co 30 tyś km... W okresie zimowym bierze 1L na 30 tys, w okresach ciepłych - ani grama. To chyba najlepiej świadczy o fakcie iż dobry olej spokojnie wytrzymuje wszelkie zalecenia producenta silnika co do interwału wymiany.