Turbosprężarka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:26
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: zaps » pn wrz 07, 2009 20:12

Michaś_1977 pisze:zaps, jeszcze jedno-zdejmij rurę dolotową do sprężarki i zmierz sobie średnicę wlotu do niej,bo jak w tej co kupisz będzie większy,to będziesz miał problem z założeniem rury tej,którą posiadasz.
Wtedy niech Ci gość dorzuci jeszcze tą rurę :wink:
Pozdr.
Wszystko pasuje jest OK. Dzisiaj założona i w końcu przestało tak strasznie dymić. Dzięki za pomoc. pozdr



sloma2405
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 06, 2009 07:08
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: sloma2405 » pn wrz 07, 2009 20:24

koledzy mam pytanko:) mam golfa III 110KM lecz teraz bede chciał go zrobic ponad 200 do 300KM. Czy turbo od ciężarówki takiej 300KM bedzie dobre??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 07, 2009 23:26

sloma2405 pisze:koledzy mam pytanko:) mam golfa III 110KM lecz teraz bede chciał go zrobic ponad 200 do 300KM. Czy turbo od ciężarówki takiej 300KM bedzie dobre??
:goof:
Taaa,będzie dobre :grin: !


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sloma2405
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 06, 2009 07:08
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: sloma2405 » wt wrz 08, 2009 06:52

napewno??



to56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:23
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: to56 » wt wrz 08, 2009 08:22

jedno pytanie gdzie go tam chcesz władować i czy spalin wystarczy do napędzenia turba?? wg mnie turbo vnt z silnika 140 km spokojnie wystarczy!!!! takie moje zdanie :chytry:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 08, 2009 08:33

wiesz co mówisz ? lepiej poczytaj co wiąże się z mocą około 200KM ...

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 08:36 ]
munior pisze:raczej katowanie silnika który nie może rozwinąć pełnej mocy,nie moze spalić podanej dawki paliwa do końca ,dymi i ciągnie jak muł...
a co ma spalić ? ECU poda tyle dawki ile potrzeba , w zależności od zassanego powietrza ... tam jest taki element jak przepływomierz :chytry:



bujak81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 23, 2009 00:45
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: bujak81 » pt wrz 11, 2009 03:38

Witam. Jeśli można podepnę się pod temat.
Słuchajcie, tak dla jasności - mam turbo k-03 (taka dosyć skromna) i myślę o podmianie na k-14 a konkretnie http://www.allegro.pl/item735941586_tur ... 9_1_9.html ale widzę , że nie posiada ona wężyka takiego jak na zdjciu wcześniejszym turbiny Garrett a u mnie taki właśnie też jest. Ponadto ta z linku ma zawór zabudowany a w mojej sztanga jest widoczna. Czy napewno mogę zrobić taką podmiankę?
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 03:41 przez bujak81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 11, 2009 07:41

bujak81, możesz zrobić podmiankę,ale w tej K-14 musi być metalowa rurka ciśnieniowa łącząca muszlę zimną z zaworem.Na fotkach widać miejsca do przykręcenia jej.Zapytaj sprzedającego,czy posiada ową rurkę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bujak81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 23, 2009 00:45
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: bujak81 » pt wrz 11, 2009 13:03

Michaś_1977 o które połączenie chodzi?
Zamieszczam dwa zdjęcia z w/w aukcji i proszę o opis, co bym nie kupił turbo do ozdobienia TV
Foto A) na czerwono - o ile dobrze wiem metalowa rurka olejowa
na niebiesko - parciany wężyk od zaworka podciśnienia (tego za filtrem paliwa)
na żółto ??
Foto B) na czerwono - giętki przewód metalowy na "skropliny" olejowe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 11, 2009 14:27

To co zaznaczyłeś niebieskim kółkiem na fotce nr.1,to śruba regulacyjna ciśnienia wytwarzanego przez sprężarkę.Jeżeli nie masz zamontowanego manometru,to proponuję zostawić ją w spokoju.
Na fotce nr.2 zaznaczyłeś powrót oleju do miski.
A mi chodzi o tą cienką rurkę:
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bujak81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 23, 2009 00:45
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: bujak81 » pt wrz 11, 2009 23:02

A widzisz, w mojej tam gdzie zaznaczone niebieskim kółeczkiem jest doprowadzony wężyk. Co w takim razie z nim będzie jak wymienię turbinę? Czy wystarczy ta rureczka i wszystko będzie pasowało?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob wrz 12, 2009 07:03

bujak81 pisze:Czy wystarczy ta rureczka i wszystko będzie pasowało?
Tak,będzie hulało,ale jest jeszcze jeden myk,którego nigdy wcześniej nie badałem.
Otóż nie wiem,czy powrót oleju z K-03 pasuje do K-14,bo np.K-14 i K-24 mają inne rozwiązania.Na to też musisz zwrócić uwagę sprzedającemu,bo możesz mieć kłopot,ze znalezieniem takiej rurki.
Tak czy owak,jak zmienisz,to różnicę poczujesz na pewno :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bujak81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 23, 2009 00:45
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: bujak81 » sob wrz 12, 2009 13:18

U mnie rurka powrotna jest przykęcona dwoma imbusami. Na zdjęciach aukcji widać, że chyba rurka powrotna jest bezpośrednio wkręcana do turbo, na innych że tak jak u mnie dwoma śrubami. A może źle patrze choć wiem o którą rurkę (miejsce) chodzi - tam między turbo a wydechem. Chyba, że są różne modele :/
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 13:33 przez bujak81, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob wrz 12, 2009 14:05

bujak81 pisze:Na zdjęciach aukcji widać, że chyba rurka powrotna jest bezpośrednio wkręcana do turbo
Dokładnie.W turbinie jest gwint.
Jeżeli masz przykręcone imbusami,to może być tak samo jak w K-24.
Musisz mieć w takim razie komplet.Mów o tym sprzedawcy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 80 gości