Strona 2 z 4

: czw kwie 01, 2010 18:20
autor: wesol
Sztomel pisze:hejka ja tez mialem kupe oleju w dolocie w IC, puscilem odme w butelke i teraz pytanie. Czesto mnie ludzie pytaja czy slinik nie zassa sobie brudu jakiegos ?. Moim zdaniem chyba nei bo z odmy ciagle dmucha na jalowym, ale przy gazowaniu chyba sie to zamyka?.


Odma powietrze jest wydmuchiwane i zasysane i tak na przemian. Przeciez tloki chodza i w góre i w dół co nie.

: czw kwie 01, 2010 18:47
autor: oldstaszek
wesol pisze:
Sztomel pisze:hejka ja tez mialem kupe oleju w dolocie w IC, puscilem odme w butelke i teraz pytanie. Czesto mnie ludzie pytaja czy slinik nie zassa sobie brudu jakiegos ?. Moim zdaniem chyba nei bo z odmy ciagle dmucha na jalowym, ale przy gazowaniu chyba sie to zamyka?.


Odma powietrze jest wydmuchiwane i zasysane i tak na przemian. Przeciez tloki chodza i w góre i w dół co nie.
Pulsacja zawsze będzie ale to nie to samo co zasysanie i wydmuch.ZAWSZE będą przedmuchy i skrzynia korbowa będzie ZAWSZE na nadciśnieniu.
Co do separacji oleju na odmie - czystość elementów warunkuje szybkość przepływu gazów.
Rzecz polega na tym iż brudy zmniejszają przekroje czynne a co za tym idzie rośnie prędkość przepływu gazów a to z kolei pociąga za sobą drobiny oleju i masz więcej oleju w układzie dolotowym.
Czysty układ spowalnia przepływy i olej zostanie wytrącony w większej ilości.
Wzrost przedmuchów wraz z zużyciem tym bardziej wymaga dbałości o przewietrzanie i częstsze czyszczenie elementów odpowiedzialnych za separację. :pub:

: pt kwie 02, 2010 13:57
autor: Sztomel
wesol, to nie mnie moje słowa, które zacytowałeś ;)

: pn kwie 05, 2010 08:42
autor: adamadam85
witam chcialem sie dolaczyc do tematu tej odmy koledzy moze wy mi powiecie czemu wyzuca mi olej przez odme i to nie sa jakies male ilosci jak mam odme podpieta normalnie to przy jezdzie do 120km potrafie dolac 1l a jak puszcze odme przez bulelke litrowa to na 500km potrafie z niej wylac z litr gestego jak smola oleju i juz sam nie wiem jak mam to pojac. czekam na jakies podpowiedzi ale wydaje mi sie ze poprosu silniczek ma juz duze przedmuchy ale moze jeszcze wy jakos mi pomozecie pozdrawiam.

: śr kwie 07, 2010 19:57
autor: antojuja
sam sobie odpowiedziales kolego

: śr kwie 14, 2010 21:12
autor: slawek317
Witam was. Kiedyś chciałem zobaczyć jak wygląda ta membrana w środku tego czarnego talerzyka na pokrywie zaworów i ja lekko podgiąłem, i potem ja skleiłem, ale jak przykładam dłoń do tego talerza przy zapalonym silniku to czuje podmuch. Czy taki podmuch może być, czy po prostu zgrzać całkiem obrzeza tego kółka razem? Pytam się bo nie pamiętam jak było pierwotnie?

: śr kwie 14, 2010 23:26
autor: Sztomel
zgrzej całkiem obrzeża tak aby nie było czuć żadnego podmuchu gdyż tak było u Ciebie pierwotnie i tak powinno być fabrycznie.

: czw kwie 15, 2010 18:16
autor: slawek317
Witam, właśnie włożyłem ten talerzyk z powrotem do auta. Po rozebraniu okazało się, że membrana jest cała, troszkę oleju było w rurce idącej z tego talerzyka do dolotu turbiny. Całość na końcu zgrzałem. Jednak muszę szukać innej przyczyny cieknącego oleju spod pokrywy zaworów.

: śr kwie 28, 2010 08:22
autor: Tomasz T
No dobra koledzy! wszystko fajnie pięknie, Alee : dlaczego jak dałem odme do butelki to zaczął dymić mi na niebiesko z wydechu.... no dlaczego ?????

: śr kwie 28, 2010 08:41
autor: gOOzOl
a wylot z tej butelki zrobiles czy zamknales szczelnie ? :grin:

: śr kwie 28, 2010 08:44
autor: Tomasz T
no ma odpowietrzenie w postaci kilku otworów..
myślisz ze to przez to ?

: śr kwie 28, 2010 08:52
autor: gOOzOl
te gazy musza miec swobodny wylot, nie wiem jakie otworki tam masz ale polecam jeden o srednicy minimum takiej samej jak wlot. pozdr

: śr kwie 28, 2010 09:04
autor: Tomasz T
kurde, to ja mam kilka małych otworków :(

ale wytłumacz mi dlaczego mi dymi tak wydechem....

: śr kwie 28, 2010 20:55
autor: antojuja
a dymi ci tez jak wyjmiesz z butelki? i jeszcze jedno zaslepiles wlot odmy do dolotu?