Strona 2 z 2

: sob sie 01, 2009 11:50
autor: slonik26266
mettenos pisze:...natomiast pomiędzy Vento a Golfem nie powinno być różnic w wygłuszeniu
Też mi się tak wydawało i stąd właśnie moje zdziwienie.

: ndz sie 02, 2009 10:43
autor: Tomasz Bis
Witam Panów. To może kolego tomexor12, kup sobie automata i po problemie . pisze tak trochę złośliwie bo bardzo upierasz się na wskazania obrotomierza , ja nie mam to moim Byś nie pojechał? Jeszcze jedna sprawa nie porównuje się charakterystyki diesla z benzyną , przy takim momencie obrotowym może startuj z 2jki :grin:

: pn sie 03, 2009 13:58
autor: owcy2
Vento jest to golf3 w wersji sedan a golf4 to już nowsza generacja i inne wygłuszenie silnika (lepsze)
Każdy diesel ma krótką jedynkę i dwójkę, mój ALH max na 1 do około 40km/h ciągnie na 2 tak do ok 70 km/h więc nie ma szału. Na pewno do startów spod świateł trzeba lepiej diesla obczaić niż benzyniaka gdzie na 2 do 100 możesz ciągnąć.
Nawet jak Navarą 2,5dCi jeździłem też 1 była strasznie krótka do ok 40-50km/h jak na 170ps :green_fuck:
A silnik ryczy bo tak ma i tyle :bajer:

: pn sie 03, 2009 19:50
autor: doggie
owcy2 pisze:
Każdy diesel ma krótką jedynkę i dwójkę, :
długie tylko obroty znacznie niższe od benzyn i tak to się wydaje

Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

: pn sie 03, 2009 23:32
autor: Haki
tomexor12 pisze:Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...Ogólnie nie narzekam na awarie i podoba mi się nim jazda lecz nurtuje mnie kilka rzeczy otóż : Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być ( słyszałem , że te golfy nie należą do dynamicznych aut ).

1.Krótkie biegi ( przełożenia ) ..jadąc np. na pierwszym biegu kilka metrów obroty już są duże ( silnik domaga się zmiany biegu - ryczy ) tak samo na 2 biegu też szybko obroty idą w górę...Ogólnie silnik ryczy jak obroty dojdą np. do 3k trochę jest to denerwujące bo boję się , że coś się stanie ( przegrzeję czy coś dlatego bieg staram się zmieniać do 2.5 tys obrotów ).
Jak jechałem golfem 3 1.8 w gazie to nie było tego ryku silnika i obroty tak szybko nie skakały w górę ...może dlatego , że mniejszy silnik i mniej hałasu ?
Szkoda , że nie ma tak , że na jedynce można byłoby więcej pociągnąć bez obciążenia silnika...jak stoję na światłach to auta biorą mnie jak chcą bo ja mam właśnie krótką jedynkę :(
Czy wy też tak macie ? Jeśli chodzi o mój silnik to jest sprawny...wyciąga 180km/h ( może i więcej by szedł ) turbo jest wymienione + gruszka też...



Podsumowanie :
Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika kiedy obroty przekraczają 2.5k - szybko trzeba biegi zmieniać...
No i te krótkie przełożenia ( nie wiem jak to się nazywa bo jestem amator ).
Najlepiej podoba mi się w mym golfie 3 i 4 bieg w tedy można długo ciągnąć i jest fajne przyspieszenie...


Ale ogółem to chyba wole silniki benzynowe a Wy ?
Jeśli wolisz benzynę to ten dział Cie nie dotyczy :green_fuck: a tak na poważnie to każdy dieselek ze standardową skrzynką przekładniową tak miał , ma i mieć będzie.
Tu liczy się momencik obrotowy a nie ile pojedziesz na 1 i 2.
W tym co piszesz jest trochę prawdy bo rzeczywiście benzyna inaczej chodzi i można na obrotach silnik dłużej pociągnąć.
Co do hałasu... posiadam Varianta ale 90 ps... i u mnie silnika prawie nie słyszę.. gdy przyspieszam,świszczy tylko pięknie turbo.

Na koniec tego wykładu-- polecam poczytać jeszcze raz owe 10 przykazań.. bo chyba nie doczytałeś o tym by za bardzo nie katować TDi gdy silniczek nie ma 90 stopni :helm: pozdro..

: śr sie 05, 2009 10:40
autor: bartiboro
W instrukcji obsługi jest napisane, że na pierwszym biegu należy ruszyć na odległość co najmniej długości samochodu i zmienić na drugi bieg. :bajer:

: czw sie 06, 2009 12:57
autor: macem
głośny bo diesel, mozna sobie wygluszenie zrobic lub kupic lepsze radio :),
ja jezdze dieslem i jest spox, w ALH ze zmienna geometria lopatek powyzje 2rpm wlacza sie turbo i juz slychac swist turbiny spokojnie do 3.5rpm sie ciagnie.
1-2 od razu zmieniam przy ruszaniu, glownie 3,4 i 5 sie operuje, u mnie 3 jest od 40-120km/h choc i wiecej by poszedl, 4 70-150km/h, 5 100 - xxxkm/h. Przy 3.5-4.5rpm jest dosc glosno ale to kwestia wygluszenia, tak mi sie wydaje.