Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slonik26266
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: slonik26266 » sob sie 01, 2009 11:50

mettenos pisze:...natomiast pomiędzy Vento a Golfem nie powinno być różnic w wygłuszeniu
Też mi się tak wydawało i stąd właśnie moje zdziwienie.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz sie 02, 2009 10:43

Witam Panów. To może kolego tomexor12, kup sobie automata i po problemie . pisze tak trochę złośliwie bo bardzo upierasz się na wskazania obrotomierza , ja nie mam to moim Byś nie pojechał? Jeszcze jedna sprawa nie porównuje się charakterystyki diesla z benzyną , przy takim momencie obrotowym może startuj z 2jki :grin:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » pn sie 03, 2009 13:58

Vento jest to golf3 w wersji sedan a golf4 to już nowsza generacja i inne wygłuszenie silnika (lepsze)
Każdy diesel ma krótką jedynkę i dwójkę, mój ALH max na 1 do około 40km/h ciągnie na 2 tak do ok 70 km/h więc nie ma szału. Na pewno do startów spod świateł trzeba lepiej diesla obczaić niż benzyniaka gdzie na 2 do 100 możesz ciągnąć.
Nawet jak Navarą 2,5dCi jeździłem też 1 była strasznie krótka do ok 40-50km/h jak na 170ps :green_fuck:
A silnik ryczy bo tak ma i tyle :bajer:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sie 03, 2009 19:50

owcy2 pisze:
Każdy diesel ma krótką jedynkę i dwójkę, :
długie tylko obroty znacznie niższe od benzyn i tak to się wydaje



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...

Post autor: Haki » pn sie 03, 2009 23:32

tomexor12 pisze:Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...Ogólnie nie narzekam na awarie i podoba mi się nim jazda lecz nurtuje mnie kilka rzeczy otóż : Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być ( słyszałem , że te golfy nie należą do dynamicznych aut ).

1.Krótkie biegi ( przełożenia ) ..jadąc np. na pierwszym biegu kilka metrów obroty już są duże ( silnik domaga się zmiany biegu - ryczy ) tak samo na 2 biegu też szybko obroty idą w górę...Ogólnie silnik ryczy jak obroty dojdą np. do 3k trochę jest to denerwujące bo boję się , że coś się stanie ( przegrzeję czy coś dlatego bieg staram się zmieniać do 2.5 tys obrotów ).
Jak jechałem golfem 3 1.8 w gazie to nie było tego ryku silnika i obroty tak szybko nie skakały w górę ...może dlatego , że mniejszy silnik i mniej hałasu ?
Szkoda , że nie ma tak , że na jedynce można byłoby więcej pociągnąć bez obciążenia silnika...jak stoję na światłach to auta biorą mnie jak chcą bo ja mam właśnie krótką jedynkę :(
Czy wy też tak macie ? Jeśli chodzi o mój silnik to jest sprawny...wyciąga 180km/h ( może i więcej by szedł ) turbo jest wymienione + gruszka też...



Podsumowanie :
Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika kiedy obroty przekraczają 2.5k - szybko trzeba biegi zmieniać...
No i te krótkie przełożenia ( nie wiem jak to się nazywa bo jestem amator ).
Najlepiej podoba mi się w mym golfie 3 i 4 bieg w tedy można długo ciągnąć i jest fajne przyspieszenie...


Ale ogółem to chyba wole silniki benzynowe a Wy ?
Jeśli wolisz benzynę to ten dział Cie nie dotyczy :green_fuck: a tak na poważnie to każdy dieselek ze standardową skrzynką przekładniową tak miał , ma i mieć będzie.
Tu liczy się momencik obrotowy a nie ile pojedziesz na 1 i 2.
W tym co piszesz jest trochę prawdy bo rzeczywiście benzyna inaczej chodzi i można na obrotach silnik dłużej pociągnąć.
Co do hałasu... posiadam Varianta ale 90 ps... i u mnie silnika prawie nie słyszę.. gdy przyspieszam,świszczy tylko pięknie turbo.

Na koniec tego wykładu-- polecam poczytać jeszcze raz owe 10 przykazań.. bo chyba nie doczytałeś o tym by za bardzo nie katować TDi gdy silniczek nie ma 90 stopni :helm: pozdro..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » śr sie 05, 2009 10:40

W instrukcji obsługi jest napisane, że na pierwszym biegu należy ruszyć na odległość co najmniej długości samochodu i zmienić na drugi bieg. :bajer:



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » czw sie 06, 2009 12:57

głośny bo diesel, mozna sobie wygluszenie zrobic lub kupic lepsze radio :),
ja jezdze dieslem i jest spox, w ALH ze zmienna geometria lopatek powyzje 2rpm wlacza sie turbo i juz slychac swist turbiny spokojnie do 3.5rpm sie ciagnie.
1-2 od razu zmieniam przy ruszaniu, glownie 3,4 i 5 sie operuje, u mnie 3 jest od 40-120km/h choc i wiecej by poszedl, 4 70-150km/h, 5 100 - xxxkm/h. Przy 3.5-4.5rpm jest dosc glosno ale to kwestia wygluszenia, tak mi sie wydaje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości