Strona 2 z 7

: sob lip 25, 2009 20:27
autor: Gwardia
Nie jest tak źle jak mogło być :D... tłoki nie draśnięte głowica cała ,tylko 2 zaworki delikatnie podgięte.
Jeśli chodzi o uszczelke to jeszcze sie musze zastanowić...
Ale jak to mówią zawsze jest jakiś zonk :chytry:
Do ustawienia rozrządu 1 tłok musi być w GMP czyli tak:
Obrazek
a tymczasem gdy ustawie znak
Obrazek
jest tak
Obrazek
i tak sie zastanawiam co z tym zonkiem zrobić

: sob lip 25, 2009 20:53
autor: ronuch
spróbuj pokręcić do okola czy nie masz tam czasem drugiego znaku

: sob lip 25, 2009 21:20
autor: Gwardia
Poszukam na pewno. ale wątpie tyle razy kręciłem tym kołem inic więcej nie było:(
Najwyżej zrobie sobie znak przy GMP i jak skręce silnik to złoże rozrząd według mojego znaku

: sob lip 25, 2009 22:52
autor: Michał_1977
A jak masz 1wszy tłok w GMP,to jaki pojawia się znak?
U mnie w 1V jest tylko takie nacięcie jak po przecinaku,czyli takie jak na twojej fotce z białą farbą.
Kurcze robiłem kiedyś JRa,ale tam był taki znak (jak ten niżej) osobno i w innym miejscu.

: sob lip 25, 2009 22:54
autor: Gwardia
Kiedy 1 tłok jest w GMP to na kole nie ma zadnego znaku
Wcale bym sie nie zdziwił gdyby sie okazało ze np koło jest z innego auta..juz nie raz mnie zaskakiwał ten samochód

: sob lip 25, 2009 23:02
autor: Michał_1977
Gwardia pisze:Kiedy 1 tłok jest w GMP to na kole nie ma zadnego znaku
W takim razie ktoś nieźle pomodził przy tym motorze.
Hmm,koła zamachowego raczej nie da się przykręcić w innym położeniu,chyba,że pochodzi od innego silnika,ale tego to akurat nie jestem pewien.
Kurcze,może zrób jakiś znak na kole w położeniu 1szego tłoka w GMP...
Dziwne,co najmniej dziwne... :kac:

: sob lip 25, 2009 23:09
autor: Gwardia
Michaś_1977 pisze: Hmm,koła zamachowego raczej nie da się przykręcić w innym położeniu,chyba,że pochodzi od innego silnika,ale tego to akurat nie jestem pewien. :kac:
jak juz pisałem wcale by mnie to nie zdziwiło... ogólnie teraz moge ocenić ze poprzednio ten samochód nie miał łatwego zycia :axe:
co do znaku do tez tak myślałem zeby zrobic swój własny :grin:

: sob lip 25, 2009 23:20
autor: Michał_1977
Gwardia pisze:co do znaku do tez tak myślałem zeby zrobic swój własny :grin:
Może nie będzie to tak jak w książce napisane,ale "lepszy rydz,niż nic" :?
Będziesz musiał o tym pamiętać,żeby kiedyś znów nie narobić bigosu :grin:
Z tego wszystkiego,to poszperam w moim "archiwum",jak mogło do czegoś takiego dojść.

: sob lip 25, 2009 23:47
autor: mnichu33
a ja mam pytanie - jak zdejmowałeś koło zębate wału rozrządu to był tam klin czy tylko sam stożek ? właśnie też wywaliłem głowice i odkręciłem kółko było na stożku ale w środku było wycięcie na klin i teraz mam młyna jak je założyć aby rozrząd był dobrze ustawiony ( tzn na wałku jest otwór na klin a w kole go nie ma silnik TD )

: ndz lip 26, 2009 00:27
autor: Michał_1977
mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat) :bigok:

: ndz lip 26, 2009 15:10
autor: mnichu33
Michaś_1977 pisze:mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat) :bigok:
Michaś dzięki Ci bardzo - a jeszcze powiedz mi czy w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...

: ndz lip 26, 2009 15:28
autor: Michał_1977
mnichu33 pisze:a jeszcze powiedz mi
Yyyyy,a jak mam to zrobić :rotfl: ???
mnichu33 pisze:w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...
Możesz ją jedynie umyć.Nic nie należy skrobać,ścierać drapać,bo na każdej łopatce jest taka sama ilość nagaru.Z jednej usuniesz mniej,z innej więcej i wirnik straci wyważenie,a uwierz mi,że niewiele trzeba,by tak się stało.Taki zabieg,to zadanie dla specjalisty od turbin :wink:
Same muszle możesz wyczyścić nawet do białości,ale łopatki zostaw w spokoju.

: ndz lip 26, 2009 15:57
autor: Gwardia
W sumie moim zdaniem jeśli działa a nie widać na niej zadnych uszkodzeń to lepiej zostawić ją w spokoju :chytry:

: ndz lip 26, 2009 16:07
autor: mnichu33
tak pytam bo widziałem jak to czyścić w turbinach ze zmienną geometrią ....... jest opis na forum doskonały a.... i jeszcze jedno jak zakładacie klamry(sprężyny) od kolektora do tłumika ??? jest jakiś przyrząd czy jakoś tak domowym sposobem