Strona 2 z 3

: śr sie 12, 2009 11:22
autor: Piasek
Adamm pisze:w jaki sposob stwierdzasz polozenia walka rozrzadu bez zdjetej pokrywy zaworow
w zupełności wystarczają mi znaki: skrzynia, koła, pompa, wał... i blokada wszystkiego.
Jeżeli nikt przede mną tego nie spier... to i ja nie mam możliwości...
Nie zamierzam się tu licytować na ilość wymienionych rozrządów - chodzi o fakt że po taki sposób jest po prostu mniej czasochłonny i "kosztogenny" a ewentualna (choć nie zawsze) korekta kąta to dodatkowe 10-20 min...
Ale każdy zmienia jak chce...

: śr sie 12, 2009 11:24
autor: Adamm
Piasek, no comment

powodzenia w dalszych naprawach

: śr sie 12, 2009 11:28
autor: Piasek
Adamm pisze:powodzenia w dalszych naprawach
A dziękuję bardzo i wzajemnie ;)

: śr sie 12, 2009 19:13
autor: biegacz
oj widze ze temat zrobil sie bardzo nerwowy a niepotrzebnie nie taki byl zamiar ,jak wspomniałem na początku rozrząd każdy ustawia jak mu sie podoba nawet metodą znaczenia markerami (sam jestem przykladem) i co ciekawe takie auta chodzą rzecz w tym jak DŁUGO.Zamiar mój był taki by pokazać gościa który w garażu przy pomocy NARZEDZI ODPOWIEDNICH pokazuje jak zrobić to tak jak piszą mądre książki,a te czasami dobrze poczytać.A która metoda lepsza -wybór należy do każdego. :smoke:

: czw sie 13, 2009 08:41
autor: Piasek
biegacz pisze:i co ciekawe takie auta chodzą rzecz w tym jak DŁUGO
Mój własny jak na razie 323 tyś km - bez tych wszystkich ceregieli z rozbieraniem połowy silnika na części... Zatem nie wiem ile jeszcze setek tyś km przelecieć będzie musiał zanim udowodnię userom Adamm oraz damcio151 że można to również poprawnie i dobrze zrobić bez zbędnego "patroszenia" silnika...
Ale jak ktoś chce się bawić...

: sob sie 15, 2009 20:22
autor: StarDam
witam wszystkich :grin: po czesci zgazam sie z userom Adamm oraz damcio151 ze najlepiej jest uzyc blokad jednak dla pewnosci co do kata wtr zawsze podlanczam pod kompa i ustawiam kat :smoke:

: sob sie 15, 2009 20:34
autor: Mieniu_69
StarDam pisze:witam wszystkich po czesci zgazam sie z userom Adamm oraz damcio151 ze najlepiej jest uzyc blokad jednak dla pewnosci co do kata wtr zawsze podlanczam pod kompa i ustawiam kat
ja tez, a do mojego 1.6 wkladam zegar :chytry:

biegacz, jesli chcesz autem jeździc a nie na nie patrzec to daj do mechanika. Bez obrazy, pozdro :bigok:

: sob sie 15, 2009 21:01
autor: Adamm
Piasek, nierobisz tego poprawnie bo nie robisz tego jak powinno sie to robic

robisz to po chlopsku a to ze wychodzi to Twoje szczescie

ciekaw jestem co zrobisz jak trafisz lekko przestawiony, bedziesz ten sam blad powielal

: wt lis 03, 2009 20:15
autor: barbiq
koledzy, był gdzieś bardzo fajny fotoopis jak zmienić rozrząd, od tygodnia próbuję go namierzyć na forum ale nic z tego nie wychodzi :( może ktoś posiada do niego link?
byłbym wdzięczny...:)

: pn lis 09, 2009 16:18
autor: dhaiver
a może zrobiłby ktoś fotoporadę jak w mk4 tdi (najlepiej alh :chytry: ) wymienić rozrząd

: pn lis 09, 2009 18:52
autor: Haki
Koledzy Barbiq i Maniuta polecam sprawdzonych mechaników ... bo zabawa w garażu lub pod chmurką może się dla was tragicznie zakończyć :prayer:

Co do reszty tego co wyczytałem to widzę ,że WAR się szykuje ... ojjj chłopaki :pub: w dłoń i więcej luzu ... .

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

: pn lut 13, 2012 15:34
autor: Misza1122
Panowie, przepraszam, ze o tak dużo temat odkopuję, ale pytanie, czy istnieje na chwilę obecną jakaś fotoporada do MK4 ALH i co na celu ma jednak to zdjęcie koła wałka rozrządu i pokrywy. Kwestia blokad jest zrozumiała, jak najbardziej, ale jeżeli auto chodzi to znaczy, że fazy rozrządu nie powinny być przestawione, a więc pozostaje tylko dopasowanie "na znaki"? Jak bardzo się mylę? Potrzebuję pomocy, gdyż zamierzam się za to zabrać. Porada typu: "Oddaj to fachowcowi" nie jest mile widziana, bo tak jak oni robią - na marker i oby przełożyć pasek - to i ja mogę bez problemu z moim kolegą.
Pozdrawiam:)

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

: pn lut 13, 2012 16:18
autor: barbiq
Wszystko odbywa się tak samo jak w fotoporadzie. Poluzowanie koła wałka umożliwi Ci poprawne ułożenie paska kiedy zablokowany jest sam wałek! Pokrywę zdejmujesz tylko w silnikach bez vacu umieszczonej bezpośrednio na wałku. Jeśli masz pompę podciśnienia na wałku to odkręcasz ją i w jej miejscu umieszczasz liniał (bez zdejmowania dekla :) )
Wraz ze zużyciem (delikatnym rozciągnięciem) paska zmienia się kąt, więc po każdej zmianie na nowy pasek powinieneś ustawić kąt na vagu. mi jeszcze nigdy nie przytrafiło się ustawienie idealnie rozrządu na samych blokadach, zawsze potrzebna była później korekcja, minimalna ale była (jak 0 to 0). Pewnie niektórzy stwierdzą, że źle coś robię ale tak to już jest ;)
Powodzenia :)

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

: czw lut 16, 2012 22:09
autor: artur998877
Witam mam golfa 1 1,5 diesel znajmy podjął się wymiany pompy wtryskowej i poluzował napinacz zdjoł pasek zdemontował pompę ale nic sobie nie pozaznaczał i t moje pytanie jak tu dojsć z tym wszystkim do ładu z ustawieniem nowej pompy i całego silnika żeby nie było kolizji pozdrawiam (niestety
nie dokończył mi tego ponieważ naa drugi dzień trafił do szpitala i chciałbym ja jakoś to dokończyć )