bądźcie ludźmi i pomóżcie proszę bo nik nie wie co jest gran

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt lip 14, 2009 19:59

toma1000,
toma1000 pisze:... po zczytaniu go na kompie wyszedł błąd czujnika polozenia pedalu przyspieszenia...
Wszystko wskazuje na błąd czujnika G79 (czujnik położenia pedału przyspieszenia). Objawy, które opisujesz (podniesione obroty i brak reakcji na pedał przyspieszenia) są typowe dla uszkodzenia tego czujnika. Komputer po ustaleniu błędu przechodzi w tryb awaryjny, umożliwiający "dotoczenie" się do serwisu.
Obrazek

Rozwiązania przed wymianą czujnika:
1. Sprawdzić ciągłość przewodów elektrycznych łączących czujnik G79 i ECU.
2. Oporność przewodów nie mogą być większe niż 3Ω (wartość typowa 1,5Ω).
3. W związku z tym, iż u Ciebie problem pojawia się po pewnym czasie, należałoby sprawdzić stan fizyczny wiązki łączącej czujnik G79 i ECU (przetarcia, złamania, itp.)
4. Dokładnie przeczyścić kostkę połączeniową czujnika G79.
5. Dokładnie przeczyścić kostkę połączeniową ECU na podszybiu.
6. Wymontować ECU i wysuszyć go w temperaturze pokojowej (ok. 2-3 dni). Można też ewentualnie użyć suszarki do włosów :grin:.

Jeśli wszystko jest w porządku:
1. Wymienić czujnik G79 (lub w miarę możliwości podmienić).

Jeśli po wymianie (podmianie) czujnika problem będzie występował:
1. 99% ECU do wymiany.

PS. Sprawdź jeszcze napięcie ładowania, najlepiej podczas wystąpienia awarii.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 22:30 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości