Strona 2 z 2

: ndz lip 05, 2009 23:20
autor: doggie
m_leb pisze: Wymieniałem pompkę sam razem z takim mechanikiem co zna się na tirach ale jak na razie to mi za bardzo nic nie pomógł bo po wymianie pompki silnik odpalił ale z ręki wciągneło mu szmatę na koło rozrządu i pchaliśmy go na trójce do tyłu i do przodu żeby ją wyciągnąć. Potem już nie chciał wcale zapalić bo pompka paliwowa w zbiorniku przestała działać.
po pierwsze - trzeba wyregulować pompkę
po drugie - mógł się rozrząd przestawić od pchania na biegu, przecież tak się nie robi - zwłaszca diesla

a skąd wiesz że pompka w zbiorniku przestała działać? bezpieczniki sprawdzone?

: pn lip 06, 2009 06:56
autor: Pyton50
Może przez wkręcenie tej szmaty uszkodzony został czujnik połozenia wałka rozrządu?Sprawdz go.

: pn lip 06, 2009 08:55
autor: cowboy
pompki mozna naprawić, mozna je zdiagnozować i jesli koncówki bedą do bani to zostaną wymienione

wprzódy jednak polecam Ci zawieźć auto do kogoś kto ogarnia temat TDI PD

: ndz lip 12, 2009 21:25
autor: m_leb
Dziękuję za powyższe info

Sprawdziłem rozrząd - racja był przestawiony o dwa zęby ustawiłem go od nowa samochód zapalił. Chodzi jak traktor i kopci na biało. Zauważyłem że wracają spaliny przepustnicą powietrza i po każdym przekręceniu kluczyka a przed włączeniem silnika wydobywa sie taki głuchy dźwięk - wyszczał (dokładnie przed zaworem recyrkulacji spalin).

Pompki w zbiorniku paliwa chyba nie ma ponieważ wtyczka ma dwa piny (czujnik ilości paliwa), podejrzewam że jak by były 4 piny to był (czujnik 2 kabelki, pompka zasilanie 2 kabelki)

Oddałem zakupioną na szrocie pompkę.

Mój nowy mechanik stwierdził że prawdopodobnie powyginały się zawory jak próbowałem zapalić z przestawionym rozrządem ponieważ rozrząd jest kolizyjny. A pompki trzeba sprawdzić czy są ok.

Aktualnie czekam na mechanika aż wyzdrowieje i zbieram fundusze na naprawę.

Plan remontu mam następujący:

1. Ściągnąć głowicę i sprawdzić co z zaworami i tłokami - po czym oddać ją do planowania i montażu nowych zaworów i uszczelniaczy

2. Sprawdzić i zregenerować pompowtryski - 3 szt. są od AJM natomiast jedna od SHARAN 115 km - Nie wiem czy to tak zostawić ??? Czy może dokupić używkę od AJM zregenerować i zamontować. ???

3. Zakup części - Rozrząd - co polecacie wymienić i jakiej firmy ???
Uszczelki pod głowicę - jakiej firmy ???

4. Poskładać wszystko do kupy i odpalić

Sam nie wiem do końca czy to powyższe jest konieczne więc proszę o Uwagi

Pozdrawiam

[ Dodano: 27 Lip 2009 10:58 ]
Ściągnąłem głowicę i zauważyłem parę niezgodności:
Trzy zawory są nieszczelne - tłok nr 2 - zawór dolotowy (bardzo)
- tłok nr 3 - zawór dolotowy i wydechowy (średnio)
Szósta szklanka od rozrządu jest poszczerbana.

Na tłoku nr 2 tam gdzie komputer pokazywał błąd pompowtyskiwacza było z 50ml paliwa. Na tłoku nr 1 i 3 było ładnie wypalone. Tłok nr 4 trochę mokry.

Najbardziej martwi mnie to że pomiędzy blokiem silnika a głowicą jest dana najgrubsza uszczelka ta o gr 1,6 mm - Co to oznacza ??
Czy taka uszczelka jest oryginalnie stosowana w tym typie silnika czy ktoś już coś przy motorze grzebał.
Czy jak splanuję głowicę i założę ją na identycznej uszczelce o gr 1,6 mm to czy tłoki nie będą się spotykać z zaworami.