Strona 2 z 2

: czw cze 25, 2009 22:41
autor: arwam
Druidionin pisze:
arwam pisze:jeśli masz z przed 87' to masz spory potencjał zwłaszcza powyżej 5000rpm i można taki silnik po małych przeróbkach kręcić do 7000rpm
Pierwszo słyszę :chytry: A da radę po oznaczeniach dojść jaki rocznik silnika? Bo budę mam 86r ale co do silnika to nie dam sobie ręki urwać że oryginalny...
A co do kręcenia, jest jakiś temat na forum o tym? Zaciekawiłeś mnie :helm: :-P

co do kręcenia to są tematy podwieszone

a co do tego który rok silnika to masz odlaną datę produkcji pod pompą wodną; a czy jest z przed 87' czy po to poznasz po głowicy.
w starszych silnikach masz wklęśnięcie a w nowszych wypukłość między pierwszym a drugim wtryskiwaczem

: czw cze 25, 2009 23:16
autor: Druidionin
arwam pisze:w starszych silnikach masz wklęśnięcie a w nowszych wypukłość między pierwszym a drugim wtryskiwaczem
Licząc od której strony :-P

: czw cze 25, 2009 23:47
autor: arwam
Druidionin pisze:
arwam pisze:w starszych silnikach masz wklęśnięcie a w nowszych wypukłość między pierwszym a drugim wtryskiwaczem
Licząc od której strony :-P


od strony rozrządu

: sob wrz 12, 2009 22:22
autor: dudasz
[/quote]Co 7,500km wymieniało się 19 lat temu :bajer:
Ja wymieniam co 10000km i nie narzekam na stan turbiny,powiedziałbym wręcz że ma się doskonale mimo 250000km przebiegu i mojej ciężkiej nogi :bigok:[/quote]

wiem ze nie ma co porównywać Tdi z 2007r do naszych golfików, ale... ja służbowo jeżdżę t5-tką co ma olej wymieniany co 30 000km, bo tak zaleca producent. mam juz 312 000 zrobione i w sumie z tego wszystkiego to zaczęło się odzywać zawieszenie. VW Rządzi!

: ndz wrz 13, 2009 00:14
autor: arwam
dudasz pisze:Ja wymieniam co 10000km i nie narzekam na stan turbiny,powiedziałbym wręcz że ma się doskonale mimo 250000km przebiegu i mojej ciężkiej nogi :bigok:
[/quote]

to nie TDI i w dodatku masz komorę w głowicy która skutecznie podgrzewa cały silnik.
nie jest też zrobiony z takich materiałów jak silniki TDI
pogadamy za dwa, trzy lata czy też powiesz że można wymieniać co 10k km.
250k km to nie jest przebieg dla diesla jak jest dbany.

: ndz wrz 13, 2009 02:57
autor: Toshiba
arwam pisze:pogadamy za dwa, trzy lata czy też powiesz że można wymieniać co 10k km.
250k km to nie jest przebieg dla diesla jak jest dbany.


:bigok:

: ndz wrz 13, 2009 10:51
autor: bongo
arwam pisze:pogadamy za dwa, trzy lata czy też powiesz że można wymieniać co 10k km.
Nie no,będę wymieniał co 2 tysiące :bajer:

: ndz wrz 13, 2009 12:40
autor: arwam
bongo pisze:Nie no,będę wymieniał co 2 tysiące :bajer:
co 2tys nie ale przynajmniej tak jak fabryka nakazała choć ja u siebie zmieniam co 5000km

: ndz wrz 13, 2009 13:11
autor: munior
I ja dorzucę swoje do tematu .Co do wymiany oleju to sprawa jest prosta .wymieniamy co ok.10tys.km .lub nie rzadziej jak raz w roku .Nie ma co się spierać czy wymieniamy co 10 tys czy co 7,5 tys.Stan jakościowy oleju w dużym stopniu zależy od tego jak auto jest używane .Myślę że ktoś kto jeżdzi spokojnie z optymalną temp.silnika i z przewagą trasy może sobie spokojnie wymieniać dobry jakościowo olej co 10tys a nawet pużniej .Bez obaw że olej jest już w kiepskim stanie .Natomiast sytuacja ma się zupełnie inaczej kiedy auto jest używane na krótkich, kilku kilometrowych trasach jest często gaszone i odpalane ,szczególnie w okresie zimowym ,nie osiągając nawet w czasie jazdy swojej zalecanej temp.ok90 stopni.Wtedy właściwości użytkowe olej traci najszybciej i wymiana co 7 tys nie jest przesadą .Ja mam zasadę że jeżeli nie zrobię na oleju w ciągu roku 10tys to wymieniam olej przed zimą ,czyli raz w roku.Mój silnik ma 267tys przebiegu a jeżdzę na valvoline max life 10w40 no i oczywiście polecam ten olej wszystkim bo to naprawdę dobry olej.Trochę to wszystko nie na temat bo temat jest o uszczelce pod klawiaturę ale jak już zeszło na temat oleju ...

: ndz wrz 13, 2009 13:48
autor: bongo
munior pisze:.Ja mam zasadę że jeżeli nie zrobię na oleju w ciągu roku 10tys to wymieniam olej przed zimą ,czyli raz w roku.
A ja w ciągu roku robię trzy wymiany :bigok:

: ndz wrz 13, 2009 20:52
autor: arwam
munior,

dorzuć jeszce do tego stopień wysilenia motoru to wtedy dopełnia to obrazu całości