Swap silnika 1.9td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slimakto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slimakto » pn cze 22, 2009 12:58

Nie uwierzylbym gdyby nie filmik :grin: , a za silnik bede placil dopiero po rozruchui jezdzie probnej, pamietam jak ten silnik pracowal, dlatego jestem pewien, ale roznie to bywa. Raczej juz jestem zdecydowany, dam znac jak wyszlo, jutro operacja



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 22, 2009 13:14

ARWAM: ładnie chodzi twój golfik. Jakie masz ciśnienie doładowania?? Fakt że masz lżejszą budę bo MK2. Ja się muszę wziąść poważnie za swojego i pomodować co nie co. Zaczynam od pina, później będę zbierał wszystko, aby założyć IC i zwiększyć ciśnienie doładowania.

SLIMAKTO: Osobiście nie zamieniłbym TD na D. Fakt, że D będzie bardziej trwałym silnikiem, ale cofnąć się w mocy nie bardzo mi się uśmiecha. Czasem jak wsiądę w ojca klekota (ma MK3 kombi zwykłego klekota) to się boję wyprzedzać. Niby jest tylko 10 KM różnicy w mocy, ale jednak turbina robi swoje.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 13:17 przez _model_, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 15:17

_model_ pisze:ARWAM: ładnie chodzi twój golfik. Jakie masz ciśnienie doładowania?? Fakt że masz lżejszą budę bo MK2. Ja się muszę wziąść poważnie za swojego i pomodować co nie co. Zaczynam od pina, później będę zbierał wszystko, aby założyć IC i zwiększyć ciśnienie doładowania.
ciśnienie mam 1.5bara a niedługo jak siuę ze sprzęgłem rozprawię to zwiększam do 1.8bara.
a w Twoim przypadku zacząłbym od zmiany najpierw turbo i IC a na koniec zostawiłbym sobie pompę 10 lub 11mm.
jeśli zapodasz dużą pompę to turbo będzie przeładowywać nawet przy spokojnej szybszej jeździe jak u mnie kiedy na próbę załorzyłem K14 to na 5 biegu przy 130km/h dawała 1,2bara ale nie było efektu po wiciśnięciu gazu sądzę że na wydechu już za mocno trzymało na tej turbinie



Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » pn cze 22, 2009 15:49

arwam, a orginalnie turbo k14 jakie ciśnienie daje???


wojtek GTD

arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 16:05

wojtek gtd pisze:arwam, a orginalnie turbo k14 jakie ciśnienie daje???
0,7bara



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 22, 2009 16:37

ARWAM: Narazie zmienim pina w pompie. Właśnie przyszedl (i tu podziekowania dla Muniora za pina). Ale narazie pada deszcz i chyba sobie do jutra odpuszcze zmiane. A póżniej (trzeba najpierw mieć fundusze, i pokolei będę dokupywał graty) zmieniam pompe na 10 lub 11 mm, zakładam IC (prawdopodobnie będzie to jakiś FMIC, tylko muszę się dobrze zastanowić jaki i popatrzeć i poczytać kto ma jakie i które się najlepiej sprawdzają i nie wymagają dużej ingerencji przy instalacji), ładne orurowanie, dmuchawke jakąś większą i przebudowanie wydechu (napewno wywalenie kata). Mam nadzieję, że w połowie października fura będzie gotowa, bo bym chciał sobie zrobić na urodzinki wykres z hamowni i się milutko zaskoczyć. Oczywiście będzie jeszcze jakiś zawias -40mm i ładny felunek. Na koniec dopieszczenie blach (wychodzi ruda jak to norma na błotnikach i troszku na progach). Dopiero wtedy się pochwale moim Jokerem na forum :grin: :grin:



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 17:02

_model_,

proponuję najpierw załorzyć IC a dopiero pompę zakładać dużą bo jak deptasz to turbo sporo pompuje i silnik przez top zasysa powietrze o dużej temp co nie jest zdrowe dla głowicy a dopiero potem założyć dużą pompę i turbinę



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 22, 2009 17:15

Hmmm. A tak wogóle to zrobił się OFFTOP. Autor posta o wymianie silnika z TD na D, a my tu o modyfikacjach TD'ka :grin: :grin: :grin:
Na modyfikacje i tak potrzeba kasiory, a narazie się zbiera



Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » pn cze 22, 2009 18:37

arwam, a jek zwiększe ciśnienie na turbo to dawke paliwa też muszę zwiększyć???


wojtek GTD

arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 20:41

arwam, a jek zwiększe ciśnienie na turbo to dawke paliwa też muszę zwiększyć???
tak bo na samym powietrzu się nie jeździ.
jak coś to pisz na pw lub w tematach w FAQ o modzeniu diesli.



Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » wt cze 23, 2009 13:20

arwam, oki będe pamiętał... :bigok:


wojtek GTD

slimakto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slimakto » pt cze 26, 2009 08:08

Witam, silnik juz wrzucony, tylko mam problem z elektryka, zadna kontrolka sie nie zapala przy wlaczeniu zaplonu, ale jutro przykombinuje jeszcze

[ Dodano: 26 Cze 2009 13:08 ]
elektryka juz zrobiona, tylko cos nie tak z czujnikiem oleju, po zapaleniu sie caly czas siweci, kable sprawdzilem, przewo tez, czujnik te ok



arwam

Post autor: arwam » sob cze 27, 2009 08:03

elektryka juz zrobiona, tylko cos nie tak z czujnikiem oleju, po zapaleniu sie caly czas siweci, kable sprawdzilem, przewo tez, czujnik te ok
moze zamieniłeś kable na czujnikach? bo tam idą dwa o odwrotnym działaniu.
a co do nie palenia żadnej kontrolki to sprawdź masę



slimakto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slimakto » pt lip 10, 2009 18:31

Autko juz smiga, silnik stan idealny, z minusow to brakuje troszke mocy i ssanie na linke musze zrobic. Dzieki wszystkim za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości