to co tam robi scalak???edzio pisze:nic innego jak zwykły opornik
Box - śrubka i doładowanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kolego Edzio może uzasadnisz swoje odpowiedzi typu - to zwykły opornik , widać po schemacie, wspólna z boxem tylko obudowa i żadnych konkretów .... pisząc posty w ten sposób to ja mogę napisać , że to pilot do telewizora bo widać po schemacie i obudowie ..... ciekawe za ile na allegro by można takie coś sprzedać ( jeśli to działa oczywiście ) skoro oporniki w pudełku sprzedaje się za 200zł , to takie skomplikowane coś to z 800 zł chyba by musiało kosztować , a jakby nakleić na pudełku POWER albo TUNING to z 1000 zł jak nic
...choć cena podzespołów nie przekracza chyba 10 zł
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 16:29 przez Tobi80, łącznie zmieniany 1 raz.
Może ja się wypowiem na temat tego wynalazku.
Ten cały box to jest zwykły rezystor który tak wszyscy używają. Ten scalak Lm311 to nic innego jak komparator, nie bede tłumaczył jak on dokładnie działa, ale włącza przekaźnik K1(widać na schemacie), jak się dodaje "gazu".
Ten przekaźnik włącza w obwód ten nasz rezystorek(druga część tego ukł). Na dodatek (na końcu pdf-a) można zrobić taki myk, żeby zlikwidować efekt szarpnięcia w czasie właczenia rezystora są dodane 2 diody PN (mają nieliniową rezyst. dynam)
Dalej jest myk, gdzie podwyższa się ciśnienie doładowania za pomocą diody Zenera. Ta dioda jest także włączana do obwodu czujnika ciśnienia za pomocą dodatkowego przekaźnika.(Widać duży "klocek" przy tej diodzie)
I to wszystko jest także sychronizowane z tym ukł LM 311 który także włacza tą diode oszukując wskazania czujnika, a to wszystko działa automatycznie naciskając na pedał gazu. Także rezystor działa cały czas, jak się daje gazu. Na wolnych obrotach rezystor jest odłączany albo jego wpływ ograniczają te 2 diody PN, dzieki czemu nie ma falowania obrotów.
A tak od siebie dodam że ja mam to samo zrobione dużo łatwiej na tranzystorach i tak już przejechałem ze 100tyś, więc dobrze działa.
Ten cały box to jest zwykły rezystor który tak wszyscy używają. Ten scalak Lm311 to nic innego jak komparator, nie bede tłumaczył jak on dokładnie działa, ale włącza przekaźnik K1(widać na schemacie), jak się dodaje "gazu".
Ten przekaźnik włącza w obwód ten nasz rezystorek(druga część tego ukł). Na dodatek (na końcu pdf-a) można zrobić taki myk, żeby zlikwidować efekt szarpnięcia w czasie właczenia rezystora są dodane 2 diody PN (mają nieliniową rezyst. dynam)
Dalej jest myk, gdzie podwyższa się ciśnienie doładowania za pomocą diody Zenera. Ta dioda jest także włączana do obwodu czujnika ciśnienia za pomocą dodatkowego przekaźnika.(Widać duży "klocek" przy tej diodzie)
I to wszystko jest także sychronizowane z tym ukł LM 311 który także włacza tą diode oszukując wskazania czujnika, a to wszystko działa automatycznie naciskając na pedał gazu. Także rezystor działa cały czas, jak się daje gazu. Na wolnych obrotach rezystor jest odłączany albo jego wpływ ograniczają te 2 diody PN, dzieki czemu nie ma falowania obrotów.
A tak od siebie dodam że ja mam to samo zrobione dużo łatwiej na tranzystorach i tak już przejechałem ze 100tyś, więc dobrze działa.
dzięki Ringel ale wykład ! , wytłumaczyłeś wszystko ! więc można to nazwać BOXem i dobrze wyregulowany powinien być bezpieczny i dodawać troche mocy kiedy potrzeba . Mam linki do ich forum rozumie ktoś coś z tego ?
http://www.tdiclub.nl/ftopic48864.html
http://www.tdiclub.nl/ftopic48119-0.html
.
http://www.tdiclub.nl/ftopic48864.html
http://www.tdiclub.nl/ftopic48119-0.html
.
AFN+ 137/305 & 1.8t
Czy taki box może powodować, że turbina więcej dmucha i w efekcie przeładowuje? Dziś po czyszczeniu turbawki na boxie - notlauf, odpialem - muł
ale bez notlaufu.
Czy kąt wtrysku zmienia się przez boxa czy nie? Ustawiany był na boxie podłączonym i dużo się różnił od prawidłowego, teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem ustawiając z boxem wpiętym. Lepiej ustawić bez boxa kąt?
Co do śrubki to regulować powinno się na włączonym czy wyłączonym silniku?
Pozdro.
[ Dodano: 07 Lip 2009 23:44 ]
http://www.tme.eu/przekaznik-kontaktron ... -1a05.html, generalnie cosik takiego tylko bez tej regulacji przy scalaku:
http://home.versatel.nl/leeoscar/images ... oxnew1.jpg
Wszystko zalane czymś tam półprzezroczystym, nie wiem jak to od spodu wygląda.
Co wy na to? Jutro może fotkę wrzucę.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy kąt wtrysku zmienia się przez boxa czy nie? Ustawiany był na boxie podłączonym i dużo się różnił od prawidłowego, teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem ustawiając z boxem wpiętym. Lepiej ustawić bez boxa kąt?
Co do śrubki to regulować powinno się na włączonym czy wyłączonym silniku?
Pozdro.
[ Dodano: 07 Lip 2009 23:44 ]
Rozebrałem ten "black box" i w środku siedzi mnóstwo rezystorczaków ~10, parę kondensatorów, układ z 8 nóżkami chyba bez oznaczeń, potencjomentr poziomy z regulacją od zewnątrz śrubką, świecąca dioda i układ R2-1A12 takie cuś:ringel pisze:Może ja się wypowiem na temat tego wynalazku.
Ten cały box to jest zwykły rezystor który tak wszyscy używają.
http://www.tme.eu/przekaznik-kontaktron ... -1a05.html, generalnie cosik takiego tylko bez tej regulacji przy scalaku:
http://home.versatel.nl/leeoscar/images ... oxnew1.jpg
Wszystko zalane czymś tam półprzezroczystym, nie wiem jak to od spodu wygląda.
Co wy na to? Jutro może fotkę wrzucę.
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 23:51 przez bartiboro, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości