Strona 2 z 2

: czw cze 18, 2009 13:14
autor: stania-PL
Adrian1980 pisze:u mnie na 5 biegu podczas dlugiego przyspieszania temp. zmierzona w dolocie wynosi 95 st. :chytry: po odjeciu nogi z pedału przyspieszenia szybko spada...

krzysiogreg ja wstawialem kratke w nadkole i nie zgodze sie z tym ze obnizy to temp. o kilkanaście stopni... ja mierzylem u siebie vagiem z kratka i bez - nie bylo zadnej rożnicy... dopiero jak sciągnolem nadkole wtedy temp. spadla o 5 stopni... nie ma co sie oszukiwac jak masz modzone auto to potrzebny FMIC :grin:
Czytałem porównania wraz z wykresami temp. na forum chyba (octavi) wyjecie kratki owszem pomagało ~ 5 st (niewiele ale zawsze cos) kratka w nadkolu nie dała rezultatów, za to natrysk na IC potrafił zbiić temp nawet o 15 - 20 st.

do autora jak już wymyjesz ic to daj znać czy cos to dało.

: czw cze 18, 2009 13:56
autor: Tobi80
kolego może nie masz kierownicy powietrza na IC , w mojej A3 nie byłem świadom , że takie coś powinno być puki przypadkiem nie zobaczyłem foty coolerka gdzieś na necie . ??

: pt cze 19, 2009 13:31
autor: stania-PL
Tobi80 pisze:kolego może nie masz kierownicy powietrza na IC , w mojej A3 nie byłem świadom , że takie coś powinno być puki przypadkiem nie zobaczyłem foty coolerka gdzieś na necie . ??
Dla ułatwienia dla autora postu - kierownica powietrza to taki plastik oplatający IC i kierujący [powietrze " takim jakby tunelem" wprost na IC

: pt cze 19, 2009 14:12
autor: GoF
Hmm a jest takie coś w golfie jak ten tunel...? w sumie to u mnie tego nie ma ale nigdy nie widziałem czegoś takiego. Musze sprawdzić w etce. Na pewno by coś dało bo IC nie jest na wprost wlotu powietrza.

Na weekendzie rozebrałem dolot, w IC nie było oleju (no lekko mokro na dnie co jest normalne). Miałem przygięte finy na IC ale poodginałem a czy jest lepiej.. ciężko powiedzieć. Przy temp zew. 28 stopni jak podciągnąłem na autostradzie na 4 i 5 biegu do oporu to pokazało 90 stopni, może pomogło ale nie więcej niż te 5-10 stopni.

: pt cze 19, 2009 17:35
autor: stania-PL
To załatw sobie tunel ;)

: pt cze 19, 2009 21:07
autor: GoF
stania-PL pisze:To załatw sobie tunel ;)
Czy ten tunel to seryjne wyposażenie autka czy opcjonalne dla maniaków? bo nie mogę znaleźć info na jego temat. Jak Google nie wiedza to znaczy, ze takie coś nie istnieje :helm:
Czy ten cały kanał to jest część o numerze 1J0121467A ? Ile to może kosztować? Bo jak dostępne to jest tylko w ASO to pewnie w podobnej cenie kupie FMIC a nie kawał plastiku.

: pt cze 19, 2009 21:14
autor: Tobi80
http://www.allegro.pl/item642943644_aud ... etrza.html

codzi o coś w tym stylu plastikowa szczelna nakładka na cooler kierująca powietrze ze zderzaka ,

: sob cze 20, 2009 23:27
autor: Adrian1980
GoF pisze:
stania-PL pisze:To załatw sobie tunel ;)
Czy ten tunel to seryjne wyposażenie autka czy opcjonalne dla maniaków? bo nie mogę znaleźć info na jego temat. Jak Google nie wiedza to znaczy, ze takie coś nie istnieje :helm:
Czy ten cały kanał to jest część o numerze 1J0121467A ? Ile to może kosztować? Bo jak dostępne to jest tylko w ASO to pewnie w podobnej cenie kupie FMIC a nie kawał plastiku.
ja w a3 mialem jako seryjne wyposazenie... mierzylem vagiem temperature z tym tunelem oraz bez niego i powiem ze praktycznie nie bylo zadnych różnic +/- 1 st.

wiec wybór pozostawiam Tobie czy jest sens wydawac pieniadze... :chytry:

: śr sie 05, 2009 18:47
autor: rysiek fabia
ja mam pytanko do GOFA.kolego masz taki silniczek jak ja i napewno więcej pojęcia o tdi powiedz mi czy jak mi czasem przykopci nie zawsze to jest się czym martwić czy nie.Dodam że turbinka była czyszczona,oleju ni bierze jeżdrz na castrol 5w40 505.01 odma wypięta,dolot troche brudny ale niema tragedi

: śr sie 05, 2009 19:19
autor: GoF
Znawca diesli to ja nie jestem więc najlepiej jak się wypowie ktoś kto na tym zęby zjadł. Każdy TDI przykopci jak dostanie po tyłku, gwałtowne wciśnięcie gazu skutkuje puszczeniem bąka. Gorzej jak to jest zasłona dymna i zauważalnie kopci podczas przyspieszania (najczęściej przez zbyt małą ilość powietrza - np. dziura w dolocie).
Na forum powiedzą Ci, że castrol nie ma najlepszej opinii (sam nie mam zdania bo nie używałem) ale skoro ma norme 505.01 to jest ok. Osobiście jeżdżę na mobilu i nie narzekam, co prawda pożera mi z 1litr między wymianami ale ten typ chyba już tak ma.

: śr sie 05, 2009 19:56
autor: rysiek fabia
a powiedz mi ile ci twój asz wyciąga na 6

: śr sie 05, 2009 21:32
autor: GoF
hmmm.. ciężkie pytanie bo potrzeba długiego odcinka żeby się przekonać oraz zrobić to bezpiecznie i jeszcze nie nadziać się na miśki.
W Chorwacji załadowany na maxa (4 osoby + bagaż po dach) leciałem autostradą licznikowe 215km/h i jeszcze delikatnie przyspieszał tak że do 220 by spokojnie doszedł. Możliwe, że było delikatnie z górki ale ciężko było to jednoznacznie stwierdzić. Licznik zawyża mi tak ok 5km/h.
Do 180 - 200km/h ładnie idzie, później już gorzej i trzeba uzbroić się w cierpliwość.