Strona 2 z 4

: czw lip 30, 2009 15:20
autor: RyKa
PiotrusVW pisze:po przejechaniu jakis 700000km AHU i 1Z pewniejszy dla mnie jest AHU. Przebiegi maja podobne AHU 220kkm 1Z 280kkm.
ale przecież to te same motory z tego co się orientowałem, 1Z i AHU mają 202Nm a ALE ma 210Nm. Chyba tylko takie różnice są, no i pokrywy silnika.
Chyba, że ktoś ma jakieś info na temat różnic o których nie wiem.
Swoją drogą dobry temat o tych silnikach bo mało jest postów na temat ALE, o 1Z i AHU masa a o ALE ciężka sprawa.

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 15:21 ]
DrDomino pisze:ALE ma tez pare innych elementow wspolnych z AFN...
to dawaj wszystkie info jakie masz kolego :bajer:

: sob sie 01, 2009 08:38
autor: lwlw
Z tego co gdzieś czytałem to z 90-konnych jeszcze AHH ma VNT. Występuje w Passku B5 (np. znam takiego z 98 czy 99 roku), nie wiem czy gdzieś jeszcze.

: sob sie 01, 2009 13:25
autor: Sztomel
lwlw masz rację odnośnie VNT w AHH :bajer: ale pytanie dotyczyło silników montowanych w Golfach więc tego przykładu nie było sensu przytaczać.

: ndz mar 07, 2010 23:17
autor: brynol
odswieze temat, jak rozroznic 1Z od AHU? na vagu pokaze cos?
mam auto z 1997 roku

: ndz mar 07, 2010 23:23
autor: To_mas
ŁukaszBed pisze:Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM
to raczej do normalnych nie należy tyle ile było po wymianie ma być przy następnej wymianie.... dopuszczalne minimalne różnice a to masz prawie LITR :P

: pn mar 08, 2010 00:26
autor: Michał_1977
brynol pisze:jak rozroznic 1Z od AHU? na vagu pokaze cos?
Powinno pokazać,ale jak masz wlepkę w bagażniku,to tam zajrzyj-będzie napisane...albo na osłonie paska rozrządu :bajer:

: pn mar 08, 2010 00:28
autor: brynol
Michaś_1977 pisze:Powinno pokazać
w ktorym miejscu?
Michaś_1977 pisze:ale jak masz wlepkę w bagażniku,to tam zajrzyj-będzie napisane
wlasnie namokla i sie rozpadla ;/
Michaś_1977 pisze:albo na osłonie paska rozrządu :bajer:
nic nie ma, jedynie pod obudowa jakis numer jest, ale to pewnie numer czesci

: pn mar 08, 2010 00:45
autor: To_mas
brynol pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Powinno pokazać

w ktorym miejscu?
właśnie tez zapytam bo wg w opcjach w których grzebałem to nigdzie nie widać raczej.... jedynie nr sterownika

brynol, a na bloku, nr silnika nie odczytasz ?

: pn mar 08, 2010 00:48
autor: brynol
To_mas,
25097 cos pisalo tylko
na glowicy 028 103 373 N ale to chyba numer czesci

[ Dodano: 07 Mar 2010 23:49 ]
gdzies czytalem ze 1Z wsadzali do lipca 1996 roku, a ja mam golfa z lipca 1997 roku wiec sam nie wiem co myslec

[ Dodano: 07 Mar 2010 23:49 ]
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 08.1993 - 07.1996
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 07.1996 - 12.1997
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997

: pn mar 08, 2010 00:52
autor: To_mas
brynol, tutaj jest podany numer silnika w TDI:
jak nie czytelny to weź trochę papieru ściernego i potrzyj albo kredą :) albo 1 i 2 :)

Obrazek
na początku masz oznaczenie silnika czyli 1Z AHU ALE itd a potem jakieś cyferki z których da sie odczytać kiedy go wyprodukowano podobno

: pn mar 08, 2010 00:53
autor: brynol
no tu wlasnie 25097 odczytalem ;p
nic przed tym nie widzialem
jutro jeszcze sprawdze, to musi byc cos typu np ahu 25097?
bo 25097 to chyba 25 tydzien 97roku

: pn mar 08, 2010 01:30
autor: FollowMe
Jak z tym pobieraniem oleju w 1z ? Przyznam sie szczerze ze mi dziubnal jakies 0.5L po 10 tys. jakies. Czy to w normie?

: pn mar 08, 2010 08:17
autor: Michał_1977
brynol pisze:ahu 25097?
bo 25097 to chyba 25 tydzien 97roku
Dzień-25
Miesiąc-09 (wrzesień)
Rok-7
Tak samo opisywane są skrzynie biegów :bajer:
To_mas pisze:właśnie tez zapytam bo wg w opcjach w których grzebałem to nigdzie nie widać raczej.... jedynie nr sterownika
Kurcze...widziałem jak koleś kasował błędy w A4,to pojawiło się info o modelu silnika...
Ja osobiście tego nie robiłem...

: pn mar 08, 2010 09:41
autor: ŁukaszBed
To_mas pisze:
ŁukaszBed pisze:Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM
to raczej do normalnych nie należy tyle ile było po wymianie ma być przy następnej wymianie.... dopuszczalne minimalne różnice a to masz prawie LITR :P
Widać w moim to normalne (może przesadziłem z tym 0,8 ale pół litra bierze znika zawsze)- z opinii "rożnorakich" ponoć każde auto z turbiną gdzieś po drodze trochę oleju wszama.
Poza tym zrobiłem od zakupu autka 5 wymian oleju, a robię co 10-11 tysiecy i silnik w żadnym przypadku nie zachowuje się dziwnie tzn kopci czy robi jakieś numery.
Jak ktoś okazję kupić ALE to polecam - miałem tylko jeden zonk - jak wymieniałem pasek od alternatora to ten od 1Z był ciut za krótki czy za długi ( nie pamiętam bo to dawno było)
:okej:

[ Dodano: 08 Mar 2010 08:47 ]
FollowMe pisze:Jak z tym pobieraniem oleju w 1z ? Przyznam sie szczerze ze mi dziubnal jakies 0.5L po 10 tys. jakies. Czy to w normie?
W normie - oeju Ci zawsze może trochę ubyć przez jakąś uszczelkę, podkładkę po miską etc - zresztą normalne że stare diesle się pocą. tylko w wielkoposlce mozna dostać błysk silnik `94
Zużycie oleju zależy też od stylu jazdy (tylko proszę mnie tu nie butować :helm: )
Znajomy pracuje w serwisie w częstochowie. Ostatnio opowiadał o dwóch nowych paskach. Jeden u przedstawiciela handlowego (wiadomy styl jazdy i 60 tys na rok) bierze 1,5 -2 syntetytku na wymianę, jego zaś prywatny około ,5. A silniki takie same i w bardzo dobrym stanie - tam już (chyba)na kompie bardzo wiele rzeczy widać i niespecjalnie da się komputra oszukać
pozdrawiam :bigok:

i sory za spam :okej: