Strona 2 z 3

: czw cze 04, 2009 09:12
autor: bartiboro
lebiodek pisze:witam,
ostatnio zmagałem się z podobnym dylematem w kwestii wymiany rozrządu. Niby przebieg nie wskazywał na konieczność wymiany (ok.55kkm na komplecie), jednak wymieniłem komplet.
Komplet, czyli koła zębate też? Podobno w serwisie wymieniają włącznie z kołami zębatymi, a w tzw. warsztatach tylko pasek i rolki.
Pod maską jest naklejka fabryczna na której jest info, że pasek rozrządu co 90tkm. Ciekaw jestem jaki u mnie został założony w serwisie za poprzedniego właściciela.
Jeszcze jedno, jeśli założę inny rozrząd (np. Gates+Rouville) od serwisowego (bez wymiany kół zębatych) to ile na nim tłuc - max 60 czy 90tkm?

: czw cze 04, 2009 09:13
autor: Piasek
Marioprestiz pisze:zreszta jest roznica przejechane 50 tys km po miescie/w korkach a 50tys km przejechane w trasie ;)
No i wreszcie ktoś się rzeczowo wypowiedział w tej materii... Zależy od charakteru użytkowania auta (silnika). Jak kat i pałuje niemiłosiernie od rana do wieczora... jeżeli jest to w przeważającej mierze jazda po mieście to nie tylko paski ale i olej w silniku należy znacznie częściej wymieniać gdyż w tym wypadku należy przyjąć liczbę motogodzin pracującego silnika (który przecież pracuje np 40min pomimo faktu iż w tym czasie auto przejechało zaledwie 5km - bo są korki)... Ogólnie rzecz biorąc należy trzymać się tego co przewiduje producent czyli określony przebieg lub określony okres czasowy. VW w silnikach VP stosował chyba zasadę 90 tyś km lub 3 lata w zależności co nastąpi prędzej. W 307-ce (2.0 HDI 16V) mam 160 tyś km lub 5 lat... I tego się trzymajmy - bez filozofowania...

: czw cze 04, 2009 10:11
autor: miqs
Wymień kompletnie: rozrząd, napinacze i pompa wody. Koszt to około 650 zł za części
( nie w serwisie). Ja to zmieniłem i latam 40 tys, a mam ten sam silnik co ty.

: czw cze 04, 2009 13:42
autor: bartiboro
Autko po ustawieniu kąta wtrysku. Silnik ładniej pracuje, ale niestety cykanie bardziej się uwydatniło :( Rozrząd też trzeba będzie wymienić bo ząbki się trochę wytarły, egr do czyszczenia no i popychaczki to robienia - teraz bardziej je słychać. A i dolot do czyszczenia bo zawalony ostro jest.
Jakby ktoś potrebował to cena za ustawienie kąta 100,- w Płocku
Namiary: http://szczegoly.pkt.pl/mechanika_pojaz ... 67bfc.html

: czw cze 04, 2009 14:32
autor: tomekzabrze
duzo ludzi pisze tu duzo głupot:

sciągnij obudowe i ocen......sorry ale zeby sprawdzic pasek trzeba go wywrocic na druga strone i wtedy widac czy sa pekniecia czy nie......... bez tego to jedynie powierzchownie mozna poogladac....


co 60 ? co 90 ? ze od rocznika 2001 co 90 nie jest to ograniczone rocznikiem tylko numerami silnika od numeru silnika alh 500001 byl wzmocniony pasek ct1044 na stronie producenta jest informacja ze w była zmiana paska na ct1044 po tym numerze silnika i ze jest on wzmocniony ( moze bylo duzo reklmacjai na poprzedsnie i ulepsyzli pasek tak jak np z uszczelkami do bkd ) ale nie znalazlem infromacji ze jest na 90 tys km,

a pozatym kto z was robi 90 tys w 2 lata
chyba lepije wymieniac co 60 tys i spac spokojnie takie moje zdanie

ruville na 60 ? ina co 90 tak ? kolejna głupota bo w ruvillu najczesciej stosowana była ina i niespotkałem sie z informacja producentaz ze udziela 90 tys km gwarancji na rolke...

producenci daja gwarancje na 2 lata lub 60tys km tak jest najczesciej....... ktos moze miec zrobione 30 tys na rozrzadzie ale w 5 lat wtedy gwarancji juz niema.....

chcesz ryzykowac to ryzykuj.. proste zarobi mechanik i sklep czy hurtonwia w ktorej beda kupowane czescie ( mozlwie ze tłok, uszczelka, planowanie, zawory itp itd... ) a ty sie dalej bedziesz tlumaczyc ze miales napisane ze co 90 tys hmmm tylko kto sie tym bedzie przejmowac ?

: czw cze 04, 2009 16:58
autor: wesol
Tak jak podawalem nie nalezy sie sztywno trzymac zasady ze 90 tys km i ani km wiecej. Nie jest powiedziane ze juz przy 100 tys peknie. Zapas jest spory na pasku. Kuzyn w AJM w alhambrze smignal ponad 200 tys km i to naprawde w ciezkich warunkach bo non stop smiga do Wloch, Szwecji, niemcowni,itp + laweta. Olej leje bardzo dobry i dosc drogi jak na moj gust ale sam mowil ze na PD trzeba. Wymieniajac pasek i rolki sprawdzlismy i nic nie swiszczalo jeszcze. Wszystko z braku czasu bo normalnie to by wymienil. I tak smignal te 200 tys km w niecale 2 lata. Ja tam w kilku poprzednich autach i aktualnych zawsze rozbieram rolki i dokladam smaru. Pieknie smigaja i nie ma problemu.

W TDI na VP niby wymienia sie pasek do 2001r. co 60 tys mil a pozniej juz weszlo ze co 80 tys mil czyli jak to na km przeliczyc to dosc duzo. 90tys km to i tak zanizona wersja jest tak wiec spoko. Pewnie mozna by powiedziec ze wazniejsze sa moto godziny ale to nie sztaplarka zeby tak robic.
W TDI PD podaj ze niby co 40 tys mil a w pozniejszych wersjach co 60 tys mil. W PD jest pasek 30 mm a VP 25mm.

: czw cze 04, 2009 19:32
autor: Bronco
tomekzabrze pisze:duzo ludzi pisze tu duzo głupot:


a pozatym kto z was robi 90 tys w 2 lata
chyba lepije wymieniac co 60 tys i spac spokojnie takie moje zdanie

producenci daja gwarancje na 2 lata lub 60tys km tak jest najczesciej....... ktos moze miec zrobione 30 tys na rozrzadzie ale w 5 lat wtedy gwarancji juz niema.....
:gora: Czyli wg ciebie jak ktoś zrobi 30 kkm w dwa lata, to po tych dwóch latach trzeba wymienić rozrząd?

: pt cze 05, 2009 00:13
autor: tomekzabrze
Bronco pisze:
tomekzabrze pisze:duzo ludzi pisze tu duzo głupot:


a pozatym kto z was robi 90 tys w 2 lata
chyba lepije wymieniac co 60 tys i spac spokojnie takie moje zdanie

producenci daja gwarancje na 2 lata lub 60tys km tak jest najczesciej....... ktos moze miec zrobione 30 tys na rozrzadzie ale w 5 lat wtedy gwarancji juz niema.....
:gora: Czyli wg ciebie jak ktoś zrobi 30 kkm w dwa lata, to po tych dwóch latach trzeba wymienić rozrząd?
nie mowie ze po dowch latach tylko ze tyle jest gwarancji a niektorzy mysla ze jak jest przykladowo 60tys to i 10 lat moga jezdzic a pasek jest tylko gumowy a wiek robie swoje ciagle zmiany temperatur itp itd

: pt cze 05, 2009 10:31
autor: Majek666
Bronco pisze:Jeżeli np Ruville to raczej 60 kkm, natomiast INA - 90 tyś
A czy wiesz kolego ze rouville stosuje rolki INA? kup wyciagnij z opakowania i zobacz bedzie pisalo INA. Niektore napinacze tylko biora z SKFa np do afn/1z.

: pt cze 05, 2009 13:12
autor: EnJoy
Majek666 pisze:A czy wiesz kolego ze rouville stosuje rolki INA?
rolki z INA, napinacze z LITENS'a (z SKF w opakowaniu ruvilla się jeszcze nie spotkałem), chyba tylko pompy wody dają oryginalne ruvillowskie.

Moje zdanie jest takie, wymieniaj co 90tyś i tyle. Tyle opinii ilu użytkowników. Ja np. wymieniłem niedawno rozrząd przy 180 tyś... wcześniej był wymieniony przy 90.. no i fakt faktem pompa wody już się rozciekła, ale takie coś może się zdarzyć po każdej ilości km.

: pt cze 05, 2009 14:42
autor: Majek666
EnJoy pisze:napinacze z LITENS'a
Masz racje dokladniej rzecz ujmujac, poprostu SKF i Rouville maja napinacze tej samej firmy.

: pt cze 05, 2009 15:48
autor: figurel
EnJoy pisze:Moje zdanie jest takie, wymieniaj co 90tyś i tyle.
Oczywiście, mój poprzednik wymieniał przy 90 tys. ja wymieniałem przy 180 tys. i nawet przez myśl mi nie przejdzie aby wymieniać wcześniej niż przy 270 tys. Kropka

: pt cze 05, 2009 18:17
autor: tomekzabrze
a co do pompy wody skf to odradzam nawet hurtownia intecars wycofuje je z ofery.... masakrycznie duzo reklamacji spzredaje tego malo ale na 6 spzredanych 5 reklamacji , tolki robia bardzo dobre ale z pompami sie nie popisali

: sob cze 06, 2009 08:28
autor: Piasek
EnJoy pisze:pompy wody dają oryginalne ruvillowskie.
Rouville to konfekcjoner - nie producent...
A propos trwałości rozrządu to ja w swoim ALH (firmowym) od wyjazdu z salonu zrobiłem 186 tyś km zanim pierwszy raz wymieniliśmy rozrząd !! I po jego zdjęciu okazało się że:
- pasek nie ma nawet jednej ryski czy jakiegoś wytarcia/podtarcia ząbków
- rolki wszystkie są tak samo sztywne jak nowe które miały być zakładane
Założyliśmy nowy pasek i ... obecnie silnik ma 313 tyś km przejechane (czyli 127 tyś km na jednym pasku i 313 tyś km na fabrycznych rolkach i pompie wody)... Zatem nie dramatyzujcie z tym paskiem co 30 czy 50 tyś km... Fakt że u mnie auto robi 60 tyś km rocznie...
Odnośnie zmiany paska rozrządu w ALH pow. 50...01 to były one wzmocnione teflonem - stąd może tak duża ich żywotność i trwałość...