Strona 2 z 2

: pt wrz 25, 2009 00:04
autor: AFN140KM
fabiozo pisze:...po prosił bym o ta samą informacje tyle że silnik 2.0 TDI 140KM [czy mam filtr cząstek stałych]
numer VIN: WVWZZZ1KZ5W216792...
Silnik BKD - 140KM, skrzynia HDV, nie masz filtra cząstek stałych DPF. Masz tylko katalizator.
Nr. OE 1K0254504BX
fabiozo pisze:...a chcę olej wymienić...
Olej LongLife 5W30 z normą 507.00 lub LongLife 0W30 z normą 506.01 wymiany jak przy LongLife (max. 30kkm.)

Reszta na PW.

: pt wrz 25, 2009 17:20
autor: congito
czy ja mógłbym też prosić o rozkodowanie mojego VIN -na Zastanawiam sie właśnie nad olejem i tak naprawde nie wim Czy mam filtr cząsteczek stałych.( lać olej
z normą 507.00 czy505.01)
*rok 2007
*1.9 tdi
*105 KM
VIN WVWZZZ1KZ8P031028
Z góry Dziękuje .

: pt wrz 25, 2009 17:24
autor: krzychu195
Co do filtra DPF http://vtech.pl/wylaczamy-filtr-czastek ... akze-w-bmw
i można chipować :bigok:

: sob wrz 26, 2009 14:49
autor: Tomek_Golf_V
Ja się zdecydowałem na chip w compsporcie. Zrobili mi dokładnie 198koni i 427nm. Póki co żadnych problemów

: pn wrz 28, 2009 17:38
autor: AFN140KM
congito,

Silnik BXE - 105KM, skrzynia JCR, nie masz filtra cząstek stałych DPF. Masz tylko katalizator.
Nr. OE 1K0254504BX

PS. Ale zawsze można autko doposażyć w filtr DPF w ASO. :grin:

Pozdrawiam.

: pn wrz 28, 2009 20:51
autor: congito
AFN140KM Dziękuje serdecznie za informacje. :D

Choś po przeczytaniu "n" postów na tym forum na temat oleju jaki mam do niego zalać - zgłupiałem. Serwis lał mi Mobila ESP 5w30 co 15 tys, teraz wiem że jak zaleje olej z narmą 505.01 to nie zabiję Filtra cząsteczek stałych bo go nie mam ale norma 505.01 to starsza norma niż 507.00 a silnik stosunkowo też nowy 2 lata 40 tys najechane. Co mu zaszkodzi ?? a co pomoże ?? :blush: "Nawaliło prądu w kite"

: pn wrz 28, 2009 23:53
autor: AFN140KM
congito pisze:...ale norma 505.01 to starsza norma niż 507.00...
Masz aż trzy wyjścia w zależności od pojemności portfela:
Zaopatrzyć motorownię w:
1. 505.01 i wymieniać co max. 15kkm
2. 507.00 i wymieniać co max. 15kkm
3. 507.00 i wymieniać co max. 30kkm

Co do marki oleju to się nie wypowiadam, bo ilu użytkowników tego forum, tyle opinii, wiec decyzję musisz podjąć sam. Co do normy oleju również. ASO leje 507.00 i wymiany co ok. 25kkm, ale to nie znaczy, że Ty też tak musisz zmieniać i że to jest najlepsze rozwiązanie. Wszystko zależy od "kierownika", czyli od Ciebie.

: śr wrz 30, 2009 20:36
autor: congito
Dziekuje.

Decyduje sie na 505.01.
Stałe, regularne wymiany oleju napewno nie zaszkodzą nojemu traktorkowi.

: ndz paź 18, 2009 17:45
autor: Marekk PressTwo
AFN140KM,
witam serdecznie :)
Pisze do Ciebie z zapytaniem o filtr czastek stalych, poniewaz widzialem, ze jestes w temacie :)
Mam problem, bo chcialbym zakupic golfa V 1.9 lub 2.0 tdi,ale bardziej jestem nastawiony na 1.9 tylko wolalbym bez tego filtra bo widze, ze sa z nim tylko problemy...
Nie wiem od ktorego roku je montowali i nie wiem z jakiego roku autka szukac ?
Czy moze montowali je niezaleznie od roku, tylko od jakiegos innego czynnika ?
Jak to rozpoznac przy ogladaniu autka ?
Z gory dziekuje bardzo za odpowiedz !!!
pozdrawiam serdecznie :)

: ndz paź 18, 2009 20:24
autor: AFN140KM
Marekk PressTwo,
Filtry cząstek stałych w Golfie V w silnikach 1.9 zaczęto montować pod koniec 2005 roku, czyli auta z roku modelowego 2006 mogą być wyposażone w ten wynalazek. Pierwszy silnik 1.9, który posiadał filtr cząstek stałych to BLS 1.9 TDI 105KM. Następnie reszta...
W silnikach 2.0 TDI stosowanie filtra cząstek stałych miało miejsce odrobinę wcześniej o ok. pół roku, czyli autka z roku modelowego 2005 mogą go już posiadać, a pierwszy silnik 2.0 TDI z filterkiem to BMM 2.0 TDI 140KM, później BMN 2.0 TDI 170KM itd...

Na koniec, jeśli auto nie posiadało filtra cząstek w momencie, gdy wyjeżdżało z fabryki to można je w ASO doposażyć w ów filtr. Nie sądzę, aby ktoś w Polsce się decydował na taki zabieg, ale w Niemczech jest to możliwe. W takim wypadku w/w reguła traci ważność.
Marekk PressTwo pisze:...Jak to rozpoznac przy ogladaniu autka?...
Charakterystycznym elementem dla filtra DPF jest czujnik różnicy ciśnień, a tak on wygląda:

Obrazek

Dochodzą do niego dwa przewody elastyczne, przechodzące później w metalowe rurki. Jedna z nich jest wkręcona przed filtr DPF, a druga za.

To chyba na tyle...
Pozdrawiam.

: sob lis 07, 2009 21:44
autor: sara20.09.1987
czy ktos powie mi jak można usunąć sadze z filtra czastek stalych z golfa V 1.9 tdi

: ndz gru 13, 2009 23:12
autor: Bexa
Jaki kodem wyposażenia oznaczany jest DPF? Pytanie tyczy się auta takiego jak moje (wyprodukowane XI 2006).
W kodach znalazłem takie, które mogą mieć znaczenie:
0GG
0P0
1E0
T71
Ogólnie w sprawach technicznych jestem zielony jak wiosenny szczypiorek, wolę więc zapytać.

: ndz gru 13, 2009 23:45
autor: edzio
sara20.09.1987 pisze:czy ktos powie mi jak można usunąć sadze z filtra czastek stalych z golfa V 1.9 tdi
tak są specjalne loginy i wymagania co do warunków,ale to już wyższa matematyka.Amatorsko nie dasz rady.