Strona 2 z 2
: ndz maja 31, 2009 12:34
autor: bradley
Turbina na WG nie swiszczy podczas zwiekszania obrotow. Co najwyzej moze "pohukiwac" podczas schodzenia silnika z obrotow na biegu, najczesciej w granicach od 2tys do 1,5tys obr/min, robi delikatne "łuuu".
Swist oznacza nieszczelnosc.
: ndz maja 31, 2009 12:57
autor: gOOzOl
krzysiek1aa pisze:Jesli bierze olej to nie ma sie co dziwic ze przy 4000tys obr kopci na czarno, przy wiekszych obrotach silnik sie rozczelnia i dlatego kopci na czarno olejem,
co do zlej dawki powiertrze/ paliwo to w niewielkim stopniu moze to niec cos do znaczenie bo za filtrem powietrza jest przepływomierz ktory ustala ilosc powietrza i pobrana do silnika i komputer daje odpowiednia dawke paliwa,
świst turbiny przy 3000tys/obr to normalne chyba ze predzej bo niesłychac i nagle zaczyna szumiec -co do tego powodów moze byc mnostwa ale najtanszym kosztem napewno warto sprawdzic szczelnosc turbo oraz przewodów. Jesli jest gdszies przedmóch to powninno byc w tym miejscu widac olej (ze spalin)
ty pewien jestes tego co napisales
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
czarny dym to efekt przebogacenia mieszanki. tego ze silnik sie rozczelnia i kopci olejem nie skomentuje
przeplywomierz, jak zreszta sama nazwa wskazuje, mierzy ilosc pobranego powietrza, na tej podstawie ustalana jest dawka paliwa.
: ndz maja 31, 2009 17:12
autor: mivhal_f
mi powiedzial mechanik ze moze to byc wina tego zaworu cisnieniowego oleju ktory powinien zmniejszac cisnienie jak za duze jest...
: ndz maja 31, 2009 20:06
autor: brynol
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
jak to sprawdzic? da sie zobaczyc co jest nie szczelne?
czy konieczna wizyta u mechanika?
: ndz maja 31, 2009 20:33
autor: 19klaudik86
panowie a ja mam taki pytanko czy to normalne jak wejdzie na obroty 3tys i powyzej ale odrazu but nie ze powoli rozpendzam to dymi nie ma mgly ale widac dym to jest golf 4 i po chipie moze byc tego tez wina czy filtyry i intecoler tak jak tu byla mowa czy tak powino byc??
: pn cze 01, 2009 09:30
autor: Robertuss
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.
: pn cze 01, 2009 11:31
autor: bradley
Robertuss pisze:bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.
To juz trzeba to slyszec. Dla jednego swist oznacza pohukiwanie dla drugiego zupelnie co innego
Co do nieszczelnosci to zalezy gdzie ona jest, jesli na przewodach cisnieniowych to troche ciezko to zobaczyc, od IC latwiej. Logi powinny pomoc.