Strona 2 z 2

: ndz maja 31, 2009 12:34
autor: bradley
Turbina na WG nie swiszczy podczas zwiekszania obrotow. Co najwyzej moze "pohukiwac" podczas schodzenia silnika z obrotow na biegu, najczesciej w granicach od 2tys do 1,5tys obr/min, robi delikatne "łuuu".
Swist oznacza nieszczelnosc.

: ndz maja 31, 2009 12:57
autor: gOOzOl
krzysiek1aa pisze:Jesli bierze olej to nie ma sie co dziwic ze przy 4000tys obr kopci na czarno, przy wiekszych obrotach silnik sie rozczelnia i dlatego kopci na czarno olejem,

co do zlej dawki powiertrze/ paliwo to w niewielkim stopniu moze to niec cos do znaczenie bo za filtrem powietrza jest przepływomierz ktory ustala ilosc powietrza i pobrana do silnika i komputer daje odpowiednia dawke paliwa,

świst turbiny przy 3000tys/obr to normalne chyba ze predzej bo niesłychac i nagle zaczyna szumiec -co do tego powodów moze byc mnostwa ale najtanszym kosztem napewno warto sprawdzic szczelnosc turbo oraz przewodów. Jesli jest gdszies przedmóch to powninno byc w tym miejscu widac olej (ze spalin)
ty pewien jestes tego co napisales :chytry: czarny dym to efekt przebogacenia mieszanki. tego ze silnik sie rozczelnia i kopci olejem nie skomentuje :P
przeplywomierz, jak zreszta sama nazwa wskazuje, mierzy ilosc pobranego powietrza, na tej podstawie ustalana jest dawka paliwa.

: ndz maja 31, 2009 17:12
autor: mivhal_f
mi powiedzial mechanik ze moze to byc wina tego zaworu cisnieniowego oleju ktory powinien zmniejszac cisnienie jak za duze jest...

: ndz maja 31, 2009 20:06
autor: brynol
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
jak to sprawdzic? da sie zobaczyc co jest nie szczelne?
czy konieczna wizyta u mechanika?

: ndz maja 31, 2009 20:33
autor: 19klaudik86
panowie a ja mam taki pytanko czy to normalne jak wejdzie na obroty 3tys i powyzej ale odrazu but nie ze powoli rozpendzam to dymi nie ma mgly ale widac dym to jest golf 4 i po chipie moze byc tego tez wina czy filtyry i intecoler tak jak tu byla mowa czy tak powino byc??

: pn cze 01, 2009 09:30
autor: Robertuss
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.

: pn cze 01, 2009 11:31
autor: bradley
Robertuss pisze:
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.
To juz trzeba to slyszec. Dla jednego swist oznacza pohukiwanie dla drugiego zupelnie co innego ;)

Co do nieszczelnosci to zalezy gdzie ona jest, jesli na przewodach cisnieniowych to troche ciezko to zobaczyc, od IC latwiej. Logi powinny pomoc.