kopci niebieskawo po odpaleniu na zimnym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob maja 30, 2009 19:18

Co do opału to jest wielka niewiadoma co się kupuje na stacjach oby tylko był tylko opał,a nie różne dodatki i to się nazywa olej napędowy czy naprawdę [ropa]



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob maja 30, 2009 20:18

tak naprawdę opał to prawie to samo co w cpn sprzedają, tylko opał jest bez dodatków tzw. ulepszaczy i jest barwiony na czerwono, wiadomo po co, akcyza i lewy handel.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob maja 30, 2009 22:13

Tak jest i opał jest czysty w zimie ni wytrąca się parafina tylko olej miksol i chodzi.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » ndz maja 31, 2009 01:30

a jaki powinien byc prawidłowy kąt wtrysku w 1z na nagrzanym silniku? jak pojade na kompa to bym ustawil jakby sie roznil od poprawnego zeby nie płacic dwa razy


seba

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz maja 31, 2009 06:50

VAG-COM tdi-timing jak najbliżej niebieskiej kreski,ustawia się przestawiając pompe.



Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: krzysiek1aa » ndz maja 31, 2009 08:04

Miałem tak samo w chlodniejsze dni wymieniłem swiece zarowe i bylo to samo grzeje wszystki puzniej zarznela mi sie pompa wtryskowa po wymianie bylo tak samo jakby ssanie mu sie włanczalo teras w okresie wiosenno letnim juz sie nie dzieje
Vag nie pokazuje bledów a kat wtrysku jest ok wiec chyba tak musi byc:)


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz maja 31, 2009 08:19

seba198666 pisze:jaki powinien byc prawidłowy kąt wtrysku w 1z na nagrzanym silniku
38-46



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » ndz maja 31, 2009 14:21

a po chipie kąt wtrysku bedzie inny czy cos innego sie zmienia bo nie znam sie za bardzo na tych pojeciach.zebym czegos innego nie pozmienial.

[ Dodano: 31 Maj 2009 14:24 ]
a u nas sa takie mechaniory ze nic mi nie doradza w tej sprawie musze wiedziec jak ma byc i jechac dopiero na regulacje. a moze to byc wina zlego ustawienia rozrzadu????? i ktore ustawienia na vagu nie beda w porzadku gdyby to wlasnie rozrzad???


seba

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz maja 31, 2009 16:32

seba198666 pisze:a po chipie kąt wtrysku bedzie inny czy cos innego sie zmienia bo nie znam sie za bardzo na tych pojeciach.zebym czegos innego nie pozmienial.

[ Dodano: 31 Maj 2009 14:24 ]
a u nas sa takie mechaniory ze nic mi nie doradza w tej sprawie musze wiedziec jak ma byc i jechac dopiero na regulacje. a moze to byc wina zlego ustawienia rozrzadu????? i ktore ustawienia na vagu nie beda w porzadku gdyby to wlasnie rozrzad???
teorytycznie nie zmiena sie po chipsie.

poniekąd tak, chyba że jest na mxa za późny, ustawcie na 38 do 46, w tych granicach.
a na vagu źle ustawiony rozrząd to tylko po kącie wtrysku ci pokaże, jeśli chodzi o synchronizację wału z pompą, a wałek to na blokadzie trzeba sprawdzić, na forum są schematy ustawienia rozrządu, a jak z kółkiem na wale??, nie wyrobił się klin??.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » wt cze 02, 2009 11:12

koledzy dlaczego w zimie wyprzedza sie kąt wtrysku w starszych dieslach zeby lepiej palily jaka to robi roznice czy jest 30 czy np 60 kąt wtrysku. prosilbym o objasnienie dam oczywiscie punkcik


seba

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt cze 02, 2009 12:35

seba198666 pisze:jaka to robi roznice czy jest 30 czy np 60 kąt wtrysku
a taka różnica że jak jest(w 1z) 30jednostek to kąt wynosi 0,61stopni ATD(czyli jest opóźniony), a jak masz 60 jednostek to masz 1,7stopni BTdc(przyśpieszony)Olej napędowy ma opóźnienie w zapłonie, tzn. potrzebny jest jakiś czas na spalenie mieszanki,dlatego się wyprzedza kąt wtrysku.

Są to optymalne warunki do spalenia się całej mieszanki paliwo-powietrznej w cylindrze.
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 12:39 przez ringel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » wt cze 02, 2009 14:11

a gdy jest za bardzo przyspieszony to co sie wtedy dzieje?????


seba

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt cze 02, 2009 14:15

seba198666 pisze:a gdy jest za bardzo przyspieszony to co sie wtedy dzieje?????
silnik zaczyna chodzić bardzo twardo, dodatkowo obciąża bardzo korby i wał, a gdy opóźniony to silnik chodzi bardziej miękko i paliwo się nie dopala do końca. Mówimy tu oczywiście o wartościach granicznych kąta wtrysku.(daleko od optymalnego, wymaganego kąta)
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 14:18 przez ringel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » wt cze 02, 2009 14:19

to jesli u mnie dymi niebieskawo po odpaleniu w chłodniejsze dni przez jakąs minute to jak sadzisz opózniony bedzie czy moze byc tez za bardzo przyspieszony

[ Dodano: 02 Cze 2009 14:24 ]
dobry kat przy nagrzanym dla tego silnika to 38-46????? dobrze mi kolega napisał????


seba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości