Strona 2 z 3

: ndz maja 31, 2009 13:13
autor: fleshu
Robertuss, Nie doczyścisz tego tak dokładnie - np część zimna turbo. Najlepiej przemyć IC do tego przeczyścić dolne rurki (w kilku wersjach na dole przy ic jest jeszcze mieszalnik - jego tak samo czyścimy) - No i doczyścić dokładnie EGR. EGR jest w najwyższym miejscu układu - po nim będzie widać czy jest wszystko ok.

: ndz maja 31, 2009 20:50
autor: Robertuss
Ja poprostu chce zobaczyć po jakim czasie zbierze sie olej z odmy w butelce i w ogole jakie to są przedmuchy.
Kolektor wyczyściłem, EGR wyczyscilem i zaślepiłem więc silnik juz odetchął :)
Mam świadomość, że turbina wali troche olejem ale tragedii nie ma tak jak to niektórzy nawet wylewają olej z rur ic i z samego ic :)

: ndz maja 31, 2009 21:00
autor: fleshu
Robertuss, - jak rozpoznałeś że to turbo wali olejem? W butelce po roku będziesz miał kilka czarnych kropek! ehehhe - odma nie zasysa - bo jest odłączona - na takim zabiegu kończy się odkurzanie silnika przez odmę. Powiem ci w ten sposób(dla zobrazowania procesu) : na pracującym silniku wyciągamy bagnet - odma zaczyna zasysać wszystko co lata po silniku, albo jak korek wlewu oleju odkręcisz - ten sam efekt. Odma ma ten zawór u góry - jak dolot wyssa powietrze z silnika to zawór na zasadzie podciśnienia się zamyka - ten proces prawidłowo powinien wystąpić przy dodawaniu gazu - przy obrotach większych niż bieg jałowy ---> ale jeżeli silnik ma przedmuchy lub jakaś uszczelka nie trzyma dobrze, masz pękniętą oprawę od bagnetu>> to zawór się nie zamknie > a odma zassa wszystko co lata w silniku.
Przy przebiegach około 160 tyś silniczek dmucha na tyle mocno że zawór nie domyka się w odpowiednim stopniu i mamy odkurzacz! Tylko odpięcie odmy > takie jak na wcześniejszym foto daje nam efekt > pewności że turbo nie daje oliwki i że więcej nie będzie syfić silnika nagarowym błotem> Mam nadzieje że ci trochę naświetliłem sprawe i że ty zrobiłeś dziurki w tej butelce > tak aby twój silniczek łapał oddech.

: pn cze 01, 2009 09:15
autor: Robertuss
Dzięki za zobrazowanie tematu :bajer:
Co do butelki to umieściłem ją pionowo i jej otwór jest na tyle duży, że włożony z góry wąż spokojnie pozwala na odparowywanie wyziewów z węża.
Wieczorem wstawię fotkę

: pn cze 08, 2009 08:27
autor: wojtas3
Jestem w trakcie wykonywania oil catch tank'a prawie identycznie jak kolega z forum AX'a (http://www.citroenax.info/viewtopic.php?t=2208) - z bidona i kilku złączek metalowych:)
Przy okazji roboty robię zdjęcia, więc jak już wszystko będzie gotowe to postaram się zrobić poradę, może się przyda komuś.

: wt cze 16, 2009 17:43
autor: jarkob
Mam golfa z przebiegiem 267 tys km silnik AFN 110 KM. Czy u siebie też mogę wyprowadzić odmę do butelki?

: wt cze 16, 2009 17:47
autor: fleshu

Odma 1z

: ndz sie 15, 2010 22:13
autor: Daniel84
Odpiąłem sobie ten wąż od odmy i wyprowadziłem go na dół. Mam takie pytanie czy normalne jest to, że podczas pracy silnika z tego węża wydobywają się jakieś gazy czy też opary ?

Odma 1z

: ndz sie 15, 2010 22:40
autor: Łuki_79
Daniel84 pisze:czy normalne jest to, że podczas pracy silnika z tego węża wydobywają się jakieś gazy czy też opary ?
Normalne :grin:

Odma 1z

: ndz lut 12, 2012 18:01
autor: DeepHeet
Odgrzeje troszkę temat, ale im więcej czytam tematów tym coraz bardziej miesza mi się w głowie.
Mam problem z odmą, na każdym łączeniu mam olejowy nalot a z tego "grzybka" sączy się olej na pokrywę, no i całe turbo ufajdane :(
Po odkręceniu korka wlewu oleju tylko dmucha ale bez dymienia - korek położony luzem tylko rytmicznie podskakuje. Bagnet bez zastrzeżeń nie wybija, nic nie dmucha, nic nie dymi.
Zrobiłem test: na ciepłym silniku zaślepiłem miejsce po odmie w dolocie a samą odmę puściłem luzem do butelki i w drogę. Poganiałem trochę kmów po mieście i obwodnicach, maska w górę i w butelce zebrało trochę kropel oleju!
Teraz pytanie, czy wszystko jest ok? Wiem że odma ma prawo popuszczać olej ale w takiej ilości? Czy OCT tu pomoże czy... remont?

Odma 1z

: ndz lut 12, 2012 19:56
autor: arwam
"trochę kropel" to znaczy ile? jak jeździłeś? jeśli agresywnie w tym czasie to jest normą, również wtedy jeśli silnik obciązałeś małymi obrotami na wysokich biegach.
najmniej oleju odmą ci będzie wypluwać jak będziesz trzymał silnik między 2000-3000rpm i w miarę delikatnie operował gazem.

Odma 1z

: ndz lut 12, 2012 23:31
autor: palio
jeśli można to podepnę się pod temat

czy konieczne jest zastosowanie oil catch tank? czy przewód od odmy można puścić bezpośrednio na dół? nie będzie zasysał lewego powietrza różnych śmieci?

Re: Odma 1z

: pn lut 13, 2012 01:21
autor: DeepHeet
arwam pisze:"trochę kropel" to znaczy ile?
Trudno określić może by się mała łyżeczka nazbierała pewnie na ok 40min jazdy
arwam pisze: jak jeździłeś?

Dość agresywnie, bez przesady, ale poganiałem trochę na każdym biegu

Żeby mieć pewność że z motorownią wszytko ok co powinienem sprawdzić? Kompresje, szczelność?

Odma 1z

: pn lut 13, 2012 12:27
autor: arwam
pojeździj trochę w miarę delikatnie operując gazem ale trzymając silnik w obrotach pomiędzy 2000 a 3000rpm. i wtedy zobacz.

kompresję możesz sprawdziź ale to będzie rzutować nie na pobieranie oleju a na poranne odpalanie