problem ze sztangą turbo w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 23, 2009 02:07

A ja mimo że mi trochę doświadczenia brakuje bo dopiero się zaczynam w to bawić > chce zapytać (może to i głupie pytanie jest > ale...) Nie przekręcałeś sztangi na regulacji? Bo to co widać to faktycznie dziwnie wygląda. A może jakiś właśnie błąd w samym podłączeniu podciśnienia jest.

[ Dodano: 23 Maj 2009 02:19 ]
Jak nie podziała takie sprawdzanie to jeszcze bym jednak tą N-kę pomaltretował i podmienił od kogoś. Do tego jeszcze jeden pomysł mam - bo nie pamiętam jak to jest w goferku III z oddawaniem ciśnienia od N-ek - może coś stoi na drodze i niepozwala oddać powietrza N-ką - grucha się nie cofnie w takim przypadku i jak ostro przyciśniesz po garkach to tylko potrafi zassać a jak jedziesz spokojnie to powoli mu się udaje cofnąć trochę tlenu.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob maja 23, 2009 09:55

fleshu pisze:Nie przekręcałeś sztangi na regulacji? Bo to co widać to faktycznie dziwnie wygląda.
Długości sztangi bym sie nie czepiał , bo po logach widać że ma prawidłową długość, wysterowanie zaworka na poziomie 65% jest OK.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

rg1111rg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 23, 2009 12:32
Lokalizacja: opolskie

Post autor: rg1111rg » sob maja 23, 2009 14:58

Witam Wszystkich

Mam pytanie do doświadczonych użytkowników diesel'i jak widze na tym forum.

Auto to Leon I 1,9TDI 90KM silnik ALH.

Po zrobieniu logów problem jest taki że cprzy ciśnieniu zadawanym np. 1950 mbar jest nawet momentami 2400-2500 i wtedy wchodzi w tryb awaryjny.

Czy jest to wina źle ustawionej sztangi, może należałoby troszke ją wydłużyc?
Auto będzie się wolniej zbierało ale tak ciśnienienie nie będzie rosło?

Do 3 biegu gdy d.cycle dochodzi do 95% to ciśnienie zadawane jest zmiejszane do 1000mbar i stopniowo rośnie, natomiast na 4 i 5 biegu dochodzi ciśnienie aktualne do 2500mbar wcześniej jak d. cycle osiągnie 95% i następuje przeładowanie.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 23, 2009 16:46

rg1111rg, załóż sobie swój temat a nie tu koledze zaśmiecaj !!!



bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » sob maja 23, 2009 19:50

Dzięki Wszystkim za odpowiedź:) Dzisiaj cały dzień jeździłem bez wężyka na zaworku(od strony filtra powietrza) i dalej to samo niestety:/ No właśnie chyba kupie zaworek bo niestety nie mam możliwości podpięcia takiego przyrządu:/ może jest tu ktoś z okolic Krosna kto by taki zaworek udostępnił na dwie minuty za piwko?:) Wymienie jeszcze wszystkie wężyki w poniedziałek. Sztanga chodzi jak na filmiku cały czas, a była by taka możliwość ze on dusi się spalinami?

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 19:54 przez bartek2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz maja 24, 2009 11:20

bartek2 pisze:była by taka możliwość ze on dusi się spalinami?
Co masz na myśli ??? Że zatkany jest wydech ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » ndz maja 24, 2009 15:31

Tak dokładnie że coś blokuje spaliny. Nie znam się na tym, ale czy mogło by być tak, ze wydech jest trochę przytkany, jadąc na niższych obrotach lub stojąc w korku ciśnienie spalin wzrasta i sztanga nie może opaść?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz maja 24, 2009 15:58

wg mnie absolutnie NIE



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz maja 24, 2009 18:25

rg1111rg,
przemyj czujnik ciśnienia benzyna ekstrakcyjna i bedzie git. do tego wymien filtr powietrza i ogien;)...

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 18:36 ]
bartek2,
jaki masz problem poza logach z vaga?
odcina Ci turbine?
podstawa jest sprawdzenie czujnika cisnienia na dolocie.
czyli na pierwszy rzut przemyj go benzyna ekstr.
to on baaardzo czesto jest odpowiedzialny za rózne przeładowania i innego typu zagadki.
zasada działania całego układu opiera sie wlaśnie na odczytach z tego czujnika. jest on cały czas wystawiony na dzialanie oleju ( jest znikome ilosci sa zawarte w oparach z odmy)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

bartek2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: bartek2 » pn maja 25, 2009 19:36

Czujnik wymyłem, prawie wogóle tam oleju nie było. Poza zmiana turbiny zostaje jeszcze zmiana N75. W przyszłym tygodniu będę miał możliwość podmiany na sprawny, zobaczymy czy to pomoże.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 25, 2009 23:02

bartek2 pisze:Poza zmiana turbiny zostaje jeszcze zmiana N75. W przyszłym tygodniu będę miał możliwość podmiany na sprawny, zobaczymy czy to pomoże.
Koniecznie pisz co wyszło po zamianie zaworka, i najlepiej logi 011 zapodawaj , oczywiscie kilka logów najlepiej

bardzo jestem ciekawy rozwiązania problemu

powodzenia :bigok:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt maja 26, 2009 00:09

[quote="homsky"]wysterowanie zaworka na poziomie 65% jest OK[/quote

Tak konkretnie to ile dokładnie powinno być % ? Ja mam 94,4% i nie zbija do zadanej wartości tylko zawsze 0,2 bara przeładowuje ale notlaufu nigdy nie mamm turbo hybryda a silnik AHF.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 26, 2009 22:25

Kris-THC pisze: ile dokładnie powinno być % ?
Powinno byc w zakresie 55-75% powyzej 3000obr


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt maja 26, 2009 22:33

Spoko wartości 94,4 miałem na zaworze EGR po podmiance, na n75 jest ok 70% ale i tak ze naddatek o 0,2 bara większy niż zadane czyli 1,47 pompuje bez żadnego notlaufu.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości