Dosc glosne Cykanie w okolocach zaworu EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 21, 2009 09:45

masz ten sam silnik co ja, w Caddy montowali ją dopiero od 2001 roku i już masz z nią problemy ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 21, 2009 10:02

W moim prywatnym (157 tyś km przebiegu) delikatnie się poci EGR. Raz na 15 tyś km przemywam benz. ekstrakcyjną pod ciśnieniem i jest OK. Firmowy ma 312 tyś km przebiegu - a wiesz jak to jest z firmowym - kto wsiądzie ten jedzie... A tam już następnego dnia po umyciu EGR`a jest cały zalany olejem aż kapie... I to wystarczy 100km drogi... Poza tym już nie ta dynamika jazdy... jest wyraźnie słabszy od mojego prywatnego no i ten gwizd turbiny...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 12:15

Mi z odmy olej poszedł jak miałem 160 tyś, rocznik 99. Więc odpięcie odmy da wam na 100% gwarancje że turbo cieknie. Ostatnio sprawdziłem mase autek z przebiegiem powyżej 150 tyś - każdy miał rzeczkę oleju z odmy, zasyfiony cały EGR i dolot. Po wypięciu odmy dolot nie przeczyści się sam do końca - przez około 2 miesiące będziecie mieli jeszcze olej w EGR - można ściągnąć rury i przemyć (w niektórych modelach jeszcze jest mieszalnik gazów pomiędzy turbo a IC - i tam dopiero to się szklanka oliwki wyleje). Ja tam lubie ekologię, no ale silnik można zabić po przejechaniu 50 tyś na takich wyciekach. VW przewidział odmę tylko na okres serwisu.
A w kwestii turbo - jeżeli leci oliwka to bym się szybko zabierał za robote!
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 12:25 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Arthur_tt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 05, 2009 20:39
Lokalizacja: UK/Coventry
Kontakt:

Post autor: Arthur_tt » czw maja 21, 2009 19:31

Chciałem poprawić wlali mi 10w 40 pól syntetyk. Nie wiem nie znam się dokładnie na tym ale te cykanie to nie jest takie metaliczne jak stukot szklanek. Drugi mechanik angielski nie wie co sie dzieje. Ale nie jest to normalna praca diesla :( Dalej cyka i nikt nie wie skąd :( Co mogę po sprawdzać zęby dojść co jest grane? Dzieki z góry jeszcze raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 20:02

Stetoskop lekarski załatw > będzie dokładnie wiadomo gdzie to cyka.



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 24, 2009 08:58

Arthur_tt pisze:serwisu to wlali mi 15w 40 pól syntetyk
Arthur_tt, zalali Ci ale minerał a nie pół syntetyk
Półsyntetyki mają pierwszą liczbę 10W
oleje syntetyczne lub pół syntetyczne o tej lepkości (15W) co prawda się zdarzają i są koszmarnie drogie ponieważ są stosowane w sportach samochodowych gdzie silnik jest bardzo wysilony
jeśli masz silnik na pompo wtrysku to nie wchodzi w rachubę nic innego jak tylko pełen syntetyk



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » ndz maja 24, 2009 10:56

fleshu pisze:No i odp: Nic jeżli > korek którym zatkasz dolot będzie dobrze spasowany i nie będzie szans że wpadnie on do środka. Z tej odłączonej rurki odmy będzie leciał lekki dymek więc zakładaj tam wąż gumowy i wywal za silnik(tylko tak żeby te drobinki oleju nie leciały na gorące części silnika). Po naprawie silniczka, nie podpinaj odmy > będziesz się cieszył przez grube lata z jazdy tym samochodzikiem.
A cała operacja wygląda tak:
Obrazek
Made by myself :D
(patent: sztomel & fleshu)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » śr maja 27, 2009 00:18

W NEW BEETLU żony( 1.9 TDI ALH) o porzebiegu 180 000km jest podobnie dochodzi cykanie, a właściwie jakby świerszczenie od silnika słyszalne bardziej w środku gdzieś z okolicy podszybia( silnik wchodzi głęboko do środka) z tą różnicą, że jak się dobrze rozgrzeje to to świerszczenie( czy cykanie) zanika. Czy znane jest Wam co do przyczyny takie zjawisko? Nie obstawiałbym na żadne rezonansy plastików itp.-raczej to jest z silnika lub jego osprzętu. NEW BEETLE to w zasadzie GOLF 4.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 00:23 przez SMUTNYINDYK, łącznie zmieniany 1 raz.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 27, 2009 01:05

Powodów może być wiele kolego SMUTNYINDYK, plecionka, źle skręcone kolektory, turbinka - albo jak we wcześniejszym przypadku prawdopodobnie szklankopopychacze. Najczęściej proste do zdiagnozowania, jeżeli wystąpi po zmianie oleju - takie czasy że oliwka oliwce nie jest równa. I tak jak w poprzednim przypadku polecam stetoskop lekarski - nawet laik będZie wiedział gdzie i co nawala.

Piasek, - super - o to chodziło!



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » śr maja 27, 2009 20:55

Dziękuję-postaram się o stetoskop.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn cze 01, 2009 10:36

Do całej dyskusji o odmie dodałbym jeszcze jedno, zanim ktoś zdecyduje się na odpinanie odmy lub zwalanie winy na turbo niech najpierw przeglądnie dolot powietrza przed filtrem, jest tam drobna siateczka, która potrafi całkowicie się zakleić syfem (liście, owady i inne badziewie) wówczas podciśnienie, jakie wytwarza silnik otwiera klapę awaryjną zamocowaną na sprężynie. W moim przypadku to cykało podczas pracy silnika (bo również miałem opisywane tu objawy), olej mi ubywał na poziomie litra na tysiąc km bo przy sporym podciśnieniu w rurze dolotu był wysysany właśnie przez odmę, jestem 7000 tyś. km po czyszczeniu tej siatki i oleju nie dolewałem. Moim zdaniem warto zacząć od tego, zero kosztów i tylko jakieś pół godziny pracy. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 01, 2009 13:49

gdyby ktoś nie wiedział gdzie szukać tej metalowej siateczki to trzeba wyjąć akumulator i odkręcić dwie śruby plastikowego łącznika, siatka jest w tym łączniku od strony jego scięcia

Obrazek


Obrazek

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Re: Dosc glosne Cykanie w okolocach zaworu EGR

Post autor: bartiboro » pn cze 01, 2009 14:07

Arthur_tt pisze:Witam wszystkich. Mam problem z moim autkiem, szukałem tego problemu na forum i nic nie wyczytałem na temat. Problem polega na tym ze słyszę caly czas dosc głośne cykane równe tak samo jak obroty silnika. Tak mi sie wydawało ze odgłos dochodzi gdzieś z okolic zaworu egr. Mialem mały wyciek z niego to wymieniłem go na nowy ale cykanie dalej jest. Mieszkam w Anglii i w moim miescie nie ma Polaka mechanika. A Angielski mechanik powiedzal ze to normalne przy takim przebiegu (137tys mil) Pozdrawiam i prosze o pomoc.
Witam,
u mnie też występuje taki objaw cykania, dziś po podpięciu pod komputer okazało się, że kąt wtrysku ma wartość kilkukrotnie wyższą niż powinien, rozrząd salonowy ale już 50tkm najechane. Też podejrzewałem popychacze, ale mech powiedział, że to rozrząd i trzeba robić.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn cze 01, 2009 14:38

Gebi pisze:przed filtrem, jest tam drobna siateczka, która potrafi całkowicie się zakleić syfem (liście, owady i inne badziewie)
Sztomel pisze:siatka jest w tym łączniku od strony jego scięcia
Caddy ALH nic powyższego nie posiada... Rura ssąca wchodzi w nadkole i stamtąd zasysa sobie powietrze... Żadnych siatek ani innych elementów blokujących nie ma - pierwszym i jedynym elementem filtrującym jest filtr powietrza...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości