Dlugo zapala, kopci na bialo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn maja 18, 2009 14:55

Gitner, Jak postępy w reanimacji auta, sprawdziłeś koło pasowe, tak jak rozmawialiśmy przez tel.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 14:56 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

arwam

Post autor: arwam » wt maja 19, 2009 08:54

twardy pisze:arwam, a dlaczego sugerujesz że to cos z turbo?
dlatego że podczas chamowania silnikiem paliwo nie jest dostarczane a jest to silnik VNT gdzie przy chamowaniu silniiem kierownice są przestawian na MIN cieśnienie doładowania i wtedy mże występować PODCIŚNIENIE w dolocie które zaciąga olej przez uszczelnienie wirnika po stronie zimnej



gnyba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:38
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: gnyba » wt maja 19, 2009 09:20

dolocie które zaciąga olej przez uszczelnienie wirnika po stronie zimnej
troche na wyrost, 1 jeśli turbo puszczało by olej robiło by to non stop bez względu na ciśnienie panujące w układzie, ad2 lekki film olejowy w rurach od turbo nie znaczy że same turbo pluje olejem. Każda turbina puszcza lekki film olejowy który osiada właśnie w taowy sposób. Czepiał bym się układu zasilania paliwem.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 19, 2009 11:31

arwam pisze:to silnik VNT gdzie przy chamowaniu silniiem kierownice są przestawian na MIN cieśnienie doładowania i wtedy mże występować PODCIŚNIENIE w dolocie które zaciąga olej przez uszczelnienie wirnika po stronie zimnej

podcisnienie praktycznie nie występuje, bo nawet jak sie kierownice przestawią na MIN to wirnik sie obraca

poza tym predzej zaciągnie olej gdy panuje duże cisnienie i przepływ który tłoczy wszystko z dolotu w kierunku kolektora ssącego :)

dal mnie ta teoria nie trzyma sie kupy :P



arwam

Post autor: arwam » wt maja 19, 2009 13:25

cowboy pisze:podcisnienie praktycznie nie występuje, bo nawet jak sie kierownice przestawią na MIN to wirnik sie obraca
ja miałem GT20 to jeszcze jak miałem sterowanie mechaniczne na silnika 1.6 to podczas chamowania silnikiem niewielkie podciśnienie występowało.
jak inaczej wyjaśnisz dym ( bialy) podczas chamowania silnikem kiedy paliwo jest nie podawane?
którędyś musi się dostawać olej do silnika w dużych ilościach
ewentualnie uszczalniecze zaworowe.
na tyle ile kolega napisał ja tak to widzę ale przecież jestem tylko człowiekiem i mogę sie mylić



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 19, 2009 14:19

arwam pisze: ja miałem GT20 to jeszcze jak miałem sterowanie mechaniczne na silnika 1.6 to podczas chamowania silnikiem niewielkie podciśnienie występowało
występuje podcisnienie około -0,1 Bara (moze chwilowy skos do -0,2) wiec teraz pomysl jaki jest przepływ powietrza np przy 3000 rpm

(mnie jak sie turbo wysrało to miałem konkretne podcisnienie około -0,8 - 0,6 Bara ale wtedy wałek stał w poprzek :P )

a jak butujesz to masz np 1,5 bara doładowania przy 4000 rpm to teraz jaki przepływ powietrza jest w orurowaniu i IC ? dodam ze w tym samym kierunku, czyli zbiera cały film olejowy z orurowania
arwam pisze:jak inaczej wyjaśnisz dym ( bialy) podczas chamowania silnikem kiedy paliwo jest nie podawane?
wiesz jak tam koło pasowe ma luz to sie nawet mogą podczas hamowania silnikiem zawory witać z tłokami :)

generalnie jeśli trubina puszcza olej to najpredzej widać to przy pałowaniu auta

tal czy owak w tym aucie główny probloem to zerwany klin na wale IMO i to trzeba najpierw naprawić



arwam

Post autor: arwam » wt maja 19, 2009 14:30

cowboy pisze:występuje podcisnienie około -0,1 Bara (moze chwilowy skos do -0,2) wiec teraz pomysl jaki jest przepływ powietrza np przy 3000 rpm
dokładnie tyle że u mnie utrzymywało si dotąd dokąd silnik był na wyższych obrotach a pedał puszczony.
być może w TDI jest układ który pilnuje żeby nie było podciśnienia w dolocie.

wiesz jak tam koło pasowe ma luz to sie nawet mogą podczas hamowania silnikiem zawory witać z tłokami
agadzam się z Tobą że to trzeba najpierw zrobić ale to niema wpływu na to że odczas chamowania silnikiem nie jest podowane paliwo.
ma ono tylko wpływ na fazy rozrządu i kąt wtrysku.

zgadza się??



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr maja 20, 2009 17:56

Witam ogólnie temat Gitnera kręci się wokół mojego samochodu ..... auto w tej chwili stoi u mechanika wymieniony rozrząd napinacz i rola ... mechanik mówi że rozrząd nie był przestawiony ale ogólne złom ... na tą chwile pali tak jak palił czyli ciężko i biały dym jak był tak jest ... jutro ma się wziąść za koło pasowe bicie ma duże jeżeli po wymianie koła nic się nie zmieni rozkladam ręcę ...



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw maja 21, 2009 08:34

PacekPlacki pisze:jutro ma się wziąść za koło pasowe bicie ma duże jeżeli po wymianie koła nic się nie zmieni rozkladam ręcę ...
Jesli nowe kolo nie bedzie bilo i rozrzad jest dobrze ustawiony to bedzie grac..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 21, 2009 10:03

Jesli nowe kolo nie bedzie bilo i rozrzad jest dobrze ustawiony to bedzie grac..
jeśli tam sa jakieś mikrozadziroki to splanuj powierzchnię wału paierem sciernym drobnym na jakimś klocku płaskim

po przyłożeniu kółka na wał koło nie moze latać, musi płasko przylegać do czoła wału (na klinie będzie miało niewielki luz)

potem klej na srube i dopie.....lić jak tylko się da :)'

w instrukcji jest bodajże 90NM + 90 st a w praktyce trzeba wziąć dobry klucz, przedłużke metrową i dowalić porządnie

słuba wchodzi w wał z 5cm, ma twardość 12 albo wiecej wiem mozna dokręcac :)

ja tak zrobiłem i mam z bani :)



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt maja 22, 2009 15:32

dziś auto wraca od mechanika pali dobrze tylko trzeba ferować czop wału bo jest nie równy gdzie można to zrobic bo koło pasowe troche ma jeszcze bicie



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt maja 22, 2009 21:30

PacekPlacki pisze:trzeba ferować czop wału bo jest nie równy gdzie można to zrobic bo koło pasowe troche ma jeszcze bicie
Mam namiar w Inowroclawiu jak chcesz.. blizej nie znam specow..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości