Problem z przeładowaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarema40

Post autor: jarema40 » wt kwie 06, 2010 18:49

Witam turbinka już śmiga jak nowa i po problemie. Oddałem auto do czyszczenia turbiny no i teraz wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw kwie 08, 2010 02:27

Zwracaj uwagę na przyczynę tego co się działo > to może być chwilowa naprawa.
Wtryski do sprawdzenia> w razie konieczności pozmieniać i ustawić końcówki.
Katalizator do wybicia. Odma leje? > Sprawdzić czystość EGR i kolektora > wypiąć odmę.
Czy sztanga turbo była ustawiana po czyszczeniu?
Wskazany log dynamiczny do oceny.

I będzie ok.



lukjach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lukjach » czw kwie 08, 2010 11:25

Panowie wymieniac N75 czy przeczyscic najpierw? Moze mi ktos zapodac foto gdzie naciskac gruche? Tnx



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 09, 2010 02:49

N75 możesz czyścić.
http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190
lukjach pisze:gdzie naciskac gruche
... re=related

Gruszka ma sprężynę > najlepiej ją odkręcić z nakrętek i wypiąć zawleczkę > dokładnie można będzie stwierdzić wszelkie zacinania.
Przy okazji sprawdzamy szczelność gruszki > zakładając wężyk i zasysając powietrze.

Po zapaleniu silnika gruszka ma na max-a wciągnąć sztangę.
Po zgaszeniu sztanga siłą sprężyny ma być max wypchnięta z gruszki.

Vag> grupa 011 > blokujemy nastawy > sztanga będzie zasysana i wypychana co 11s.



lukjach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lukjach » pt kwie 09, 2010 09:51

Grucha chodzi fest, wciskam ja i sama odbija:) takze do wymiany/przeczyszczenia tylko N75.
fleshu :pub:



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 09, 2010 13:31

lukjach pisze:do wymiany/przeczyszczenia tylko N75.
Żeby to ocenić robi się log dynamiczny > na logu będzie widoczny impuls podawany dla zaworu N oraz ciśnienie turbo. Dokładnie po logu będzie widać jak ECU stabilizuje ciśnienie turbiny.
Uszkodzenie kwalifikujące N75 do wymiany to praktycznie tylko awaria cewki lub pęknięcie membrany.

Po czyszczeniu odzyskuje on 100% sprawności.
Można zrobić prosty test polegający na podmianie zaworków N75 i N18.
N18 ma prawie identyczne parametry działania. Jeżeli faktycznie masz uszkodzony ten N to po podmiance przeładowanie zniknie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 121 gości