Strona 2 z 3

: pt maja 08, 2009 07:06
autor: eldorado84
vw_vandal pisze:JABcok20, obecnie jeżdze na serii, VNT leży w garażu :crazy: Obecnie szukam innego silnika i nie bedzie już to diesel. Zastanawiam się jaki.....
TDI lub KR no i mody na 180kucy :hmm: :grin:

: pt maja 08, 2009 07:53
autor: vw_vandal
eldorado84 pisze:TDI lub KR no i mody na 180kucy
Bardziej myśle o VR6, 1,8T albo 2,0 16V + Turbo :chytry:

: pt maja 08, 2009 10:16
autor: arwam
JABcok20 pisze:osoby posiadajace 60mm wydech z vnt w 1.6td skarza sie na czesto zapiekajaca geometrie.
to jest efekt spokojnej azdy na niskich obrotac jeśli trzymasz silnik pow 200rpm to sadza się nie osadza.
a jak dasz duży wydech to odczujesz same plusy.
jak u ciebie się nie sprawdzi to ja mogę go od ciebie wziąć :bigok:

pod warunkiem że to przelot będzie

[ Dodano: 08 Maj 2009 10:23 ]
vw_vandal pisze: Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD nie wytrzymuje takiego ciśninenia, które generuje GT17, a do tego ten moment tak nisko
wytrzymuje 1,8 bar z GT2052V ale to też zależy sporo jaka pompa paliwa dostarcza

[ Dodano: 08 Maj 2009 10:26 ]
vw_vandal pisze: Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD nie wytrzymuje takiego ciśninenia, które generuje GT17, a do tego ten moment tak nisko
wytrzymuje 1,8 bar z GT2052V ale to też zależy sporo jaka pompa paliwa dostarcza
u siebie przy jezdzie na os-ie ok 10 -15 min na obrotach 3,7 do 5 k RPM jeszcze nigdy czerwonego korektora nie miałem
ale ja za to do tej pory mogę na życzenie obesrwować świecący kolektor wydechowy i równierz świecącą muszlę gorącą ( naprawdę gorącą :helm: ).
wystarczy sprint do 170km/h ze startu stojącego.
przy spokojnej jeździe nic się absolutnie nie dzieje

: sob maja 09, 2009 06:26
autor: vw_vandal
arwam pisze:wytrzymuje 1,8 bar z GT2052V ale to też zależy sporo jaka pompa paliwa dostarcza
Ja mam GT17 kiedyś Euglen wklejał charakterystyke momentu i mocy tej turbiny duży moment obrotowy był bardzo nisko + moja ciężka noga doprowadzała do śmierci silnika. Obecnie myśle, że jeżeli ktoś nie umie robić poważniejszych modyfikacji + oszczędzać silnika to nie powinien gmerać :) Zwiększyć dawke powietrza i paliwa i śmigać :)

: sob maja 09, 2009 07:08
autor: twardy
vw_vandal pisze:Obecnie myśle, że jeżeli ktoś nie umie robić poważniejszych modyfikacji + oszczędzać silnika to nie powinien
Kto podkręca silnik tylko dla samej sztuki :grin: Wiadomo że apetyt rośnie w miare jedzenia lub jeżdżenia .
Najpierw dodaje sie 10koni podkręcając lekko turbo i dawke pózniej wydech fmic i przychodzi czas na wiekszą suszare wieksza pompe , po modach jesteśmy zadowoleni a tu trach sprzegło sie slizga , przeguby urywaja i uszczelka wydmuchana i ...

trzeba szukać mocniejszej jednostki :D

: sob maja 09, 2009 08:03
autor: vw_vandal
twardy pisze:trzeba szukać mocniejszej jednostki
I tu sie z tobą sie zgodze :) I nie bedzie to diesel :) Za dużo sadzą rzuca :) w mieście :)

: sob maja 09, 2009 08:56
autor: arwam
vw_vandal pisze:Za dużo sadzą rzuca w mieście
przejmujesz się?
to trzymaj silnik na wyższych obrotach a nie duś go zmianą biegów przy 1500rpm

: sob maja 09, 2009 10:42
autor: JABcok20
rzuca sadza bo jest źle wyregulowane.
takk sądzę. mój z duża dawka ale sterowaniem elektronicznym wcale dużo nie kopcił
prawie wcale
a pin mialemi tak lekko spiłowany a kąt wtrysku na słuch
i przy wydechu 43mm nieprzelotowym mialem ok 9-10 s do 100(sprawdzane według nawigacji...)

uważam, że jak chcesz jeździć samochodem na codzień to trzeba wyregulować dawke nie maksymalnie ale ze wskźnikiem egt tak aby temperatura spalin była w miare optymalna .

wszytsko co piszę jest jak na razie moją teorią ( egt i regulacja) ale zamierzam tak właśnie zrobić po złożeniu mojego mk1

czytałem w necie że wysoka temperatura spalin jest powodem zbyt duzej iloscie powietrza, a to dlatwgo, że większość jeździ na cisnieniu powyżej 1.5 bara
ja miałem 1.1 bara i samochodzik na vnt szedł jak pocisk

tylko teraz zrobie troszke inaczej
chce ustawic sobie dwie wartosci, za pomoca przełącznika bede miała ustawienia do lekkiej jazdy( 0,9 bara i cisnienie max osiagane po ok 2500- 3000 tys obr.) i do szybszej czyli cisnienie maks ok1,3 bara i maksymalne osiagane po ok 2000)
oczywiscie te cisnienia beeda osiagane po maksymalnym wciesnieciu gazu

Cche tak zrobic żeby samochodzik przy spokonej jezdzie 100km/h nie palił i ne dmuchał nie potrzebnie...

: sob maja 09, 2009 11:04
autor: arwam
JABcok20 pisze:rzuca sadza bo jest źle wyregulowane.
takk sądzę. mój z duża dawka ale sterowaniem elektronicznym wcale dużo nie kopcił
prawie wcale
a pin mialemi tak lekko spiłowany a kąt wtrysku na słuch
JABcok20, ale VNT to całkiem inna bajka i na WG dym był jest i zawsze będzie :bigok:

mój też na VNT mało co kopcił ale jechał teraz mam pompę 11mm i i turbo T3 i auto kopci ale też naprawdę szybko się zbiera efekt: powtarzalne 7,1-7,3s/100km?h

: sob maja 09, 2009 11:07
autor: JABcok20
właśnie składam kumplowi w samochodzie aaz w mk2
poeksperymentuje z nim:)
najpierw zakladam mu t3
a później vnt15 może ze sterowaniej elektonicznym
wiec bede miał do czego porównywać:)
1.6td vs 1.9td :>

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 11:09 ]
aha jeszcze jedno pytanko..
jak miałem spioowany pin to kąt wtrysku sie przyspieszał
teraz przy pompie wyjełem dwie podkładki w timingu i czy to przypadkiemnie bedzie ten sam efekt??
tylko może mi kopcić na obrotach niskich bez cisnienia w dolocie????

: sob maja 09, 2009 11:45
autor: arwam
JABcok20 pisze:tylko może mi kopcić na obrotach niskich bez cisnienia w dolocie????
tak i może to być dymienie obfite ale pod warunkiem że tylko na max wciśniętym pedale gazu a przy lekko naciśniętym gazie nie może dymić

: sob maja 09, 2009 12:05
autor: JABcok20
u mnie mialem dwie grube podkladki, jeśli dobrze pamietam wyjełem dwie grube i włożyłem dwie cienkie z 1.5 diesla.
zastanawiam sie czy to cos da?
arwam robiłeś timinga u siebie?
w jaki sposob?

: sob maja 09, 2009 12:30
autor: twardy
vw_vandal pisze:I tu sie z tobą sie zgodze I nie bedzie to diesel Za dużo sadzą rzuca w mieście
Ja tam do diesla nic nie mam ,zamiast 1,6TD kup 1,9 TDI lub 2,5 TDI i będzie mozna dalej modzic .
A że diesle troche przykopca to juz taki ich urok za to żywotność wieksza niz benzyny i ekonomika lepsza. Mody w benzynie wiecej kosztuja i sama benzyna tez $$$ a co pózniej wtrysk LPG :crazy:

: ndz maja 10, 2009 19:30
autor: arwam
JABcok20 pisze:u mnie mialem dwie grube podkladki, jeśli dobrze pamietam wyjełem dwie grube i włożyłem dwie cienkie z 1.5 diesla.
zastanawiam sie czy to cos da?
arwam robiłeś timinga u siebie?
w jaki sposob?
podkładkami się nie bawimy bo pokiełbasimy dynamiczny kąt wtrysku.
skracamy tylko tłoczek lub wybieramy troszkę materiału z pokrywki.
timing u siebie zrobiłem tylko dlatego że w przyszłości planuję powrót do silnika 1,6 bo w 1,9 nie ma on racji bytu ze względu na skok tłoka i na to że ten silnik sie niechce wkręcać na takie obroty jak 1,6

[ Dodano: 10 Maj 2009 19:32 ]
JABcok20 pisze:jak miałem spioowany pin to kąt wtrysku sie przyspieszał
boost pin nie ma wpływu na kąt wtrysku

[ Dodano: 10 Maj 2009 19:35 ]
JABcok20 pisze:czytałem w necie że wysoka temperatura spalin jest powodem zbyt duzej iloscie powietrza,
to dotyczy benzyniaków bo w dieslu moc regulujesz nie ilością miesznki a tylko dawką paliwa na każdy suw pracy